Skravletråd

Skal på 2 (!!!) julebord til helga og trenger og litt råd. Jeg er ikke vanskelig å be når det gjelder et glass vin, så mistanken kommer nok fort om jeg avstår. Kan man be kelner om å gå alkoholfritt på forhånd?
Ja :) Si du ikke vil være festbrems og at du ønsker hen ordner det diskret.

Skal på 2 (!!!) julebord til helga og trenger og litt råd. Jeg er ikke vanskelig å be når det gjelder et glass vin, så mistanken kommer nok fort om jeg avstår. Kan man be kelner om å gå alkoholfritt på forhånd?
Jeg har kjøpt alholfri vin som jeg heller over i en annen vinflaske

Jeg har lastet ned en haug med apper, for å se hvilken/hvilke jeg liker best. Men de er uenige om hvor langt jeg er på vei. Er bare en dag da, så det er jo ikke så farlig. Men det irriterer meg :bored: og jeg skjønner ikke hvorfor, jeg oppgir jo samme dato for første dag i siste mens på alle. Noen som vet?

Jeg har lastet ned en haug med apper, for å se hvilken/hvilke jeg liker best. Men de er uenige om hvor langt jeg er på vei. Er bare en dag da, så det er jo ikke så farlig. Men det irriterer meg :bored: og jeg skjønner ikke hvorfor, jeg oppgir jo samme dato for første dag i siste mens på alle. Noen som vet?
Tror det har noe med om det er den "norske" eller engelsken måte å regne det ut. Tror også noen apper tar hensyn til din sykluslengde, mens andre ikke gjør det det. Jeg liker appen helseoversikt, der er alt av informasjon samlet :)

Nå må jeg nesten le litt!
Jeg har ikke fått vært inne hos min fastlege etter jeg ble gravid.
Var inne hos ei annen ( grunnet noe annet enn svangerskap) men som konstanterte bekkenløsning allerede. Min fastlege har fått nyss i dette og har kalt meg inn idag for å sjekke med ul :hilarious: Ho er mer nyskjerrig enn meg tror jeg

Nå må jeg nesten le litt!
Jeg har ikke fått vært inne hos min fastlege etter jeg ble gravid.
Var inne hos ei annen ( grunnet noe annet enn svangerskap) men som konstanterte bekkenløsning allerede. Min fastlege har fått nyss i dette og har kalt meg inn idag for å sjekke med ul :hilarious: Ho er mer nyskjerrig enn meg tror jeg

Hehe, så heldig da! Langt er du på vei nå? :D

Hehe, så heldig da! Langt er du på vei nå? :D
5+1 ifølge mens termin. :-)
Ja, men er ganske vesentlig å finne ut nøyaktig lengde og om det er en eller fler. Har plagdes med bekkenet siden minste var født for 5,5år. Og nå ble det ille igjen, så mistenker det ikke blir bedre de neste månedene

5+1 ifølge mens termin. :)
Ja, men er ganske vesentlig å finne ut nøyaktig lengde og om det er en eller fler. Har plagdes med bekkenet siden minste var født for 5,5år. Og nå ble det ille igjen, så mistenker det ikke blir bedre de neste månedene

Uff, hørtes ikke noe kjekt ut! Men så godt du har få fin fastlege følger opp! ❤️ Var det jeg mente med heldig altså, ikke bekkenet, hehe. Hvordan var bekkenet ved sist graviditet?

Uff, hørtes ikke noe kjekt ut! Men så godt du har få fin fastlege følger opp! ❤️ Var det jeg mente med heldig altså, ikke bekkenet, hehe. Hvordan var bekkenet ved sist graviditet?
Ja hun er ganske flott :-)
Jeg hadde først bekkenlåsning i uke 10 for så å få bekkenløsning i uke 12. det var utrolig tungt! Kjenner jeg er litt bekymret når det starter så tidlig denne gang!

Jeg tar meg selv i å sjekke hvilepulsen på fitbiten veldig ofte. Jeg har mye høyere hvilepuls når jeg er gravid enn ellers.
Ligger på 57-59 til vanlig, og når jeg er gravid blir den et sted mellom 65-67, utrolig fascinerende.
Men jeg sjekker jo da såklart fordi jeg er redd for å miste. Jeg har mistet en gang tidligere, og man kan tydelig se når egget festet seg, de ukene jeg var gravid, og dagen jeg mistet.

Noen andre som har noen hang-ups?

Jeg tar meg selv i å sjekke hvilepulsen på fitbiten veldig ofte. Jeg har mye høyere hvilepuls når jeg er gravid enn ellers.
Ligger på 57-59 til vanlig, og når jeg er gravid blir den et sted mellom 65-67, utrolig fascinerende.
Men jeg sjekker jo da såklart fordi jeg er redd for å miste. Jeg har mistet en gang tidligere, og man kan tydelig se når egget festet seg, de ukene jeg var gravid, og dagen jeg mistet.

Noen andre som har noen hang-ups?

Sånn har jeg hatt det i mine svangerskap også, veldig slitsom å følge med på heletiden! Måtte ta den av en periode fordi jeg bare fulgte med på pulsen :bag:
Høyere puls over flere dager mot ikm var grunnen til at jeg tok test faktisk! Hehe.
Foreløpig ikke like ille til å følge med på den nå, håper det holder seg :hilarious:

For å få litt fortgang på innleggene våre her inne så vi etterhvert kan få oss skjult forum, så har jeg laga en noen leker! Kom gjerne med flere, jo raskere får vi skjult :D

AF451AE4-C624-4417-AE24-683B9B7CA8A0.pngDD1F5E11-E84D-4184-805B-C3C8DC35D9A8.png
Første bilde er dagen jeg testet positivt 10 dpo

Siste bildet er idag, 5+4. Er litt redd for å ha mistet siden pulsen synker, samtidig så ser jeg jo egentlig ingen sammenheng med pulskurven min, utenom den dagen med høyest puls. Da hadde jeg feber.

Vis vedlegget 393764Vis vedlegget 393765
Første bilde er dagen jeg testet positivt 10 dpo

Siste bildet er idag, 5+4. Er litt redd for å ha mistet siden pulsen synker, samtidig så ser jeg jo egentlig ingen sammenheng med pulskurven min, utenom den dagen med høyest puls. Da hadde jeg feber.

Min har også gått litt ned, men testene øker så tror ikke det kan sammenlignes, heldigvis ❤️ Var beldig opphengt I pulsen i tidligere svangerskap, og pulsen går opp og ned!

Back
Topp