Skravletråd

Noen som har hatt vondt i bekkenet/bekkenløsning som vil si hvordan det kjennes ut? Hadde ingen slike plager sist svangerskap, men i dag 11+0 har jeg hatt veldig vondt i setemuskulaturen. Både om jeg sitter mye i ro, men og etter at jeg gikk en tur. Sånn at det er vanskelig å gå fort, bøye seg osv.

De siste dagene har jeg sluppet å være så kvalm på morgen og dag, men veldig kvalm på kveld. Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme. :confused013

Hei.
Da jeg var på do i dag, og skulle tørke meg, kom det noen små klumper blod på papiret. Er det normalt?

Noen som har hatt vondt i bekkenet/bekkenløsning som vil si hvordan det kjennes ut? Hadde ingen slike plager sist svangerskap, men i dag 11+0 har jeg hatt veldig vondt i setemuskulaturen. Både om jeg sitter mye i ro, men og etter at jeg gikk en tur. Sånn at det er vanskelig å gå fort, bøye seg osv.
Det kan høres ut som at du har fått en bekkenlåsning, gå til en kiropraktor eller fysioterapeut, så får de løsnet opp det med en gang. Låsning kan man gjøre noe med, bekkenløsning er jo egentlig bare hormonelt, så lite å gjøre med, annet enn å føde:angelic:

I appen trykket jeg bare rediger og skrev inn ny termin
Fant ut at jeg måtte inn på
Noen som vet hvordan man får redigert oppdateringen om hvor langt man er påvei på babyverden? Jeg skal oppdatere fremover, men ser ut til at jeg kun kan justere bak:anyone
Må korrigere meg selv, er i appen Flo jeg ikke får redigert, litt i surr der ja :hilarious: :anyone

De siste dagene har jeg sluppet å være så kvalm på morgen og dag, men veldig kvalm på kveld. Skjønner ikke hvorfor det heter morgenkvalme. :confused013
Sånn kan det være for meg noen dager også.. kommer busende skikkelig på kvelden! så rart det kalles det. Men det er vel svangerskapskvalme det egentlig heter :)

Og det gikk helt fint?

Ingen smerter og ikke noe annet blod. Lurer bare på hva det kan være…
Det går ihvertfall bra enn så lenge. Gynekolog viste ikke hvorfor jeg hadde blødd heller men slimhinnene blir jo skjørere når vi er gravide så kanskje det var derfor.

Noen som har erfaring med årets influensavaksine? Er jo anbefalt å ta etter uke 12, så da ble det veldig aktuelt her siden jeg ikke har tatt den. Har blitt så dårlig av covidvaksinene, så er litt spent på hvordan jeg reagerer på denne. Krysser fingrene for at det skal gå bra :)

Noen som har erfaring med årets influensavaksine? Er jo anbefalt å ta etter uke 12, så da ble det veldig aktuelt her siden jeg ikke har tatt den. Har blitt så dårlig av covidvaksinene, så er litt spent på hvordan jeg reagerer på denne. Krysser fingrene for at det skal gå bra :)

Ikke tatt årets influensa vaksine, og kommer nok ikke til å ta den heller :) den er ikke like god i år da det ikke ble noen influensasesong i fjor, så de har ikke hatt like godt grunnlag å lage den på, og til vanlig dekker den "bare" 60%. De jeg kjenner som har tatt influensavaksina i pr er også de samme som har blitt dårlig av corona og fått corona, mens vi som ikle hat tatt den har ikke fått korona, kan være tilfeldig, men jeg snakker om samtlige kollegaer altså som har fått corvid etter influensavaksine! :bag: litt interessant også.

Jeg tok den i oktober. Har to unger i barnehage, så vi er MYE syke i løpet av vinterhalvåret. Jeg tenkte at hvis den har en sjanse for å hjelpe meg å slippe unna én sykdomsperiode denne vinteren, så er det verdt det.

Er det trygt å stå på slalom i flrste trimester? Tenker jo litt på dersom man skulle være så uheldig å falle. Fosteret er vel godt beskyttet i livmoren, spesielt når den ikke er kommet over bekkenet enda, men må likevel spørre om noen vet
Har så lyst å stå på slalom en gang nå før magen begynner å vokse

Er det trygt å stå på slalom i flrste trimester? Tenker jo litt på dersom man skulle være så uheldig å falle. Fosteret er vel godt beskyttet i livmoren, spesielt når den ikke er kommet over bekkenet enda, men må likevel spørre om noen vet
Har så lyst å stå på slalom en gang nå før magen begynner å vokse
Tror det skal gå bra! Jeg tør derimot ikke :p

før TUL så ønsker fødeavdelingen at jeg fyller ut og sender inn et innskrivingsskjema til fødejournalen. Hvordan kan jeg få fylt det ut og sendt inn? Finner ikke hvor man evt kan svare og sende elektronisk. Har funnet selve skrivet på nettet, men jeg har ikke printer så får ikke skrive det ut og sende i posten heller.

før TUL så ønsker fødeavdelingen at jeg fyller ut og sender inn et innskrivingsskjema til fødejournalen. Hvordan kan jeg få fylt det ut og sendt inn? Finner ikke hvor man evt kan svare og sende elektronisk. Har funnet selve skrivet på nettet, men jeg har ikke printer så får ikke skrive det ut og sende i posten heller.
Jeg fikk brev inne på Helse-Norge og der var det en link jeg kunne trykke på og så fylle ut. Ellers vet jeg ikke.

Tenkte dette kunne være interessant for flere: https://www.babyverden.no/gravid/gr...ddel-mot-svangerskapskvalme-godkjent-i-norge/

Syntes også det var interessant at den skal tas fast, ikke etter behov, så den fungerer kanskje litt forebyggende?
Dette er interessant! Jeg går fast på allergitabletter og begynte på triobe (B6, B12, folat) noen mnd før jeg ble gravid. Har vært litt kvalm i 3 uker nå, men ingenting sammenlignet med mange andre her inne. Har lurt litt på om tablettene kan være grunnen til at jeg «slipper unna».

Hei. 10+4 dager i dag . Våkne i dag tidlig måtte tisse var spor rosa på papire så ringte jordmor og fikk flytte ultralyd timen min. Blir stresse av slik men ikke blitt mere eller har eller hatt smerter eller noe . Flere som opplevd dette . 13 år siden sist ‍ jeg var gravid . Blir appåkladd skatt ❤️

Back
Topp