Skravletråd

Jeg har beregnet termindato ut i fra EL, mens på TUL i uke 7+6 ble jeg satt en dag frem, til 8+0.
I slik tilfeller - går dere da ut i fra EL-termin (evt. mens-termin) eller endrer dere til den fra TUL? ❤️

Jeg har beregnet termindato ut i fra EL, mens på TUL i uke 7+6 ble jeg satt en dag frem, til 8+0.
I slik tilfeller - går dere da ut i fra EL-termin (evt. mens-termin) eller endrer dere til den fra TUL? ❤️

Hadde jeg visst ganske sikkert når el er, hadde jeg fulgt el, men er jeg litt usikker så hadde jeg fulgt tul. Men tar du ny tul i morgen kan målene endre 1 dag fra eller til da de er så små at mm utgjør en forskjell på flere dager. Siden jeg ikke er helt sikker på når el var (er bare snakk om 2 dager fra mens termin til hva jeg troor el er) så følger jeg tul, som var samme som deg, trodde jeg var ca. 7+6, men målt til 8+0, men på tul tirsdag var det målt 1 dag frem igjen :hilarious: bruker likevelmål fra 1 tul enn så lenge :D

Har lagt merke til at nesten alle har blitt målt til en dag mer enn de har regnet seg fram til, meg selv inkludert. Jeg forholder meg til beregningen ut fra EL fram til oul i uke 18 ish :)

Andre som sliter med å spise sunt? Syns det er veldig vanskelig som gravid. Er normalvektig fra før og pleid å spise normalt sunt. Men så mye sunt som ikke frister nå og så mye som ikke er sunt som frister og gjør kvalmen bedre. Gir ingen mening, blir gal :shifty:

Andre som sliter med å spise sunt? Syns det er veldig vanskelig som gravid. Er normalvektig fra før og pleid å spise normalt sunt. Men så mye sunt som ikke frister nå og så mye som ikke er sunt som frister og gjør kvalmen bedre. Gir ingen mening, blir gal :shifty:
1 trimester er som regel en unntakstilstand. Blir som regel bedre når kvalmen er borte og lettere spise fornuftig mat. Ellers er det jo ikke ukjent at man får helt andre lyster på mat under graviditeten enn ellers!

Når begynner oktober forumet i gang tro? Jeg orker ikke å regne meg fram/tilbake for å finne ut av det.
Hvis man blir gravid i dag får man termin 17 oktober så vil tro det er rett rundt hjørnet at noen hopper inn der. De første prøvene er nok blitt positiv!

I dag klarer jeg ikke å komme på noe som jeg tror jeg kan klare å spise. :confused013 Spiste 1/8 frossenpizza for fem timer siden og er kjempesulten, men ingenting virker spiselig. :banghead:

Er 12+6, og kjenner at denne maten, oppblåsthet og kvalme ved mat sliter på meg om dagen... blir kvalm av å spise for mye. Spiser også mindre enn før, og jeg føler meg ekstremt oppblåst heeeele tiden! Såå slitsomt..

I dag klarer jeg ikke å komme på noe som jeg tror jeg kan klare å spise. :confused013 Spiste 1/8 frossenpizza for fem timer siden og er kjempesulten, men ingenting virker spiselig. :banghead:
Jeg presser i meg et tørt knekkebrød når jeg har det slik. Demper kvalmen

Jeg kan sikkert «åpne» oktober om det er ønskelig. Har menstermin 28.09 så er jo stor sannsynlighet for at det kan gå over til oktober :)
Haha så søt du er :Heartred Trenger ikke det for min del. Var bare nysgjerrig og så er det jo deilig når nye termingrupper starter for da betyr det at vi har kommet lenger på vei :p

Har kommet til 9+4 her nå, jeg er sulten hele tiden. Føler at jeg sluker hele kjøkkenet, det har ikke påvirket vekten enda og jeg har alltid hatt normalvekt.... men jeg skjønner ingenting nå, er dette normalt? :think005

Har kommet til 9+4 her nå, jeg er sulten hele tiden. Føler at jeg sluker hele kjøkkenet, det har ikke påvirket vekten enda og jeg har alltid hatt normalvekt.... men jeg skjønner ingenting nå, er dette normalt? :think005

Dessverre :hilarious:

Herregud... :bag: Jeg skulle ta kvalmestillende, men nå klarer jeg ikke å huske om jeg gjorde det eller ikke. Jeg tror egentlig ikke det, men det er sånne tabletter man ikke må ta for mange av, så jeg tør ikke ta "på nytt". :banghead: Lei av å være så fjern!

Herregud... :bag: Jeg skulle ta kvalmestillende, men nå klarer jeg ikke å huske om jeg gjorde det eller ikke. Jeg tror egentlig ikke det, men det er sånne tabletter man ikke må ta for mange av, så jeg tør ikke ta "på nytt". :banghead: Lei av å være så fjern!
Den er lei. Tips neste gang skriv det ned et sted. F. Eks kalenderen på mobilen

Jeg har vært helt lik når det kommer til folat og jod. Har begynt å snu boksen på hodet etter at jeg har tatt etter tips fra mannen som ble litt gal av meg :joyful:

Back
Topp