Skravletråd

Hvilken doppler har du?
Tror det er den sonoline C :)
Kjøpte den i -16/17
Men skal sies at man må være god på å lete, og ha tålmodighet. Mange finner ikke før uke 12, og jordmødre vil ofte ikke prøve før tidligst uke 11 :p studenten jeg møtte sist, greide ikke finne i uke 16 engang, men hun visste jo tydeligvis ikke hva hun drev med heller.

Tror det er den sonoline C :)
Kjøpte den i -16/17
Men skal sies at man må være god på å lete, og ha tålmodighet. Mange finner ikke før uke 12, og jordmødre vil ofte ikke prøve før tidligst uke 11 :p studenten jeg møtte sist, greide ikke finne i uke 16 engang, men hun visste jo tydeligvis ikke hva hun drev med heller.
Haha obs, det er kjedelig:p jeg vet nok heller ikke helt hva jeg skal lete etter, men syns det hadde vært koselig med en doppler utover! Sett på «babyplan ultralydsmonitor» og «sonoline fetal doppler». Den siste er kanskje samme merket som din?

Haha obs, det er kjedelig:p jeg vet nok heller ikke helt hva jeg skal lete etter, men syns det hadde vært koselig med en doppler utover! Sett på «babyplan ultralydsmonitor» og «sonoline fetal doppler». Den siste er kanskje samme merket som din?
Screenshot_2022-12-04-01-14-38-10_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Denne har jeg. Denne versjonen. De har nok nyere versjoner. Ser de har en blå her, og;
Screenshot_2022-12-04-01-15-54-02_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Men tror egentlig det blir omtrent det samme uansett hvilken du kjøper. :)
Hvis du skal lete tidlig, så er det snakk om få mm om man treffer eller ikke. Og veldig langt ned.. rett under skambenet liksom. Min lå litt høyere opp, men dette er også mitt 4. Svangerskap.
Og.. jeg har f.eks funnet 8+2, men så ikke funnet på nytt før rundt uke 9, så det er vanskelig å treffe altså. Men er betryggende når man finner, frem til man kjenner spark.
Viktig å huske på at Doppler aldri skal erstatte besøk hos jm/lege ved reelle bekymringer. Om noe føles feil etc, så drar man til helsepersonell, selv om man hører hjertelyd på doppler.
(Det er du sikkert klar over, men jeg nevner det likevel)

Vis vedlegget 393672
Denne har jeg. Denne versjonen. De har nok nyere versjoner. Ser de har en blå her, og;
Vis vedlegget 393673

Hvis du skal lete tidlig, så er det snakk om få mm om man treffer eller ikke. Og veldig langt ned.. rett under skambenet liksom. Min lå litt høyere opp, men dette er også mitt 4. Svangerskap.
Og.. jeg har f.eks funnet 8+2, men så ikke funnet på nytt før rundt uke 9, så det er vanskelig å treffe altså. Men er betryggende når man finner, frem til man kjenner spark.
Viktig å huske på at Doppler aldri skal erstatte besøk hos jm/lege ved reelle bekymringer. Om noe føles feil etc, så drar man til helsepersonell, selv om man hører hjertelyd på doppler.
(Det er du sikkert klar over, men jeg nevner det
Så nå hvilken det var!

Så nå hvilken det var!

Hehe :p min er gammel og. Men må være de best anvendte 2-300 kr jeg har brukt...
(Kjøpte på eBay i 16/17, men har betrygget sååå mye)

Vis vedlegget 393672
Vis vedlegget 393673

(Det er du sikkert klar over, men jeg nevner det likevel)
Ja var den der jeg tittet på! Takk for svar, hadde vært gøy med en sånn etter hvert :love7

Jeg trodde Doppler « stresset » babyen, som er grunnen til at fagfolk bruker det så lite som mulig. Men kan være jeg tar feil.

Jeg trodde Doppler « stresset » babyen, som er grunnen til at fagfolk bruker det så lite som mulig. Men kan være jeg tar feil.

Blir jo mye det samme som ultralyd. Det er ingen dokumentasjon på at det er skadelig på noe vis, men av føre var så trenger man jo ikke sitte med den hele tiden. Tror det sitter litt igjen fra gammelt av.
Grunnen til at det ikke anbefales, er heller fordi mor kan bli stresset og engstelig om hun ikke finner hjerteslag - eller omvendt; bli falskt betrygget av hjerteslag, slik at hun IKKE drar til lege ved dårlig magefølelse.

Endte plutselig opp med å kjøpe vogn i dag! :oops: :laughing002 VELDIG spontant, men var på tilbud, så hvorfor ikke:hilarious: Skulle jo inn i hus etterhvert uansett❤️

• Liker
Reactions: HCS
Endte plutselig opp med å kjøpe vogn i dag! :oops: :laughing002 VELDIG spontant, men var på tilbud, så hvorfor ikke:hilarious: Skulle jo inn i hus etterhvert uansett❤️

Herlig med alt som er gjort :p
Her har vi ca alt klart, må sikkert kjøpe en til seng, men.

Etter litt for mye aktivitet med tur, husarbeid og litt møbelmontering i flere timer idag. Sovnet jeg noen timer etter lillegull var lagt, våknet til hjemmelaget lasagne- men nå får jo ikke jeg sovnet igjen

Etter litt for mye aktivitet med tur, husarbeid og litt møbelmontering i flere timer idag. Sovnet jeg noen timer etter lillegull var lagt, våknet til hjemmelaget lasagne- men nå får jo ikke jeg sovnet igjen

Så herlig..! Jeg fikk lasagne etter jobb på fredag. Gubben hadde laget ferdig middag til meg og ungene - mens han selv dro på jobb. :love017
Kjedelig å ikke få sovne da.. Tror ikke det skal være noe problem her. Kunne sovet 20t i døgnet for tiden....

Så herlig..! Jeg fikk lasagne etter jobb på fredag. Gubben hadde laget ferdig middag til meg og ungene - mens han selv dro på jobb. :love017
Kjedelig å ikke få sovne da.. Tror ikke det skal være noe problem her. Kunne sovet 20t i døgnet for tiden....
Sovnet godt i 2.5t, så ble jeg vekt og var våken noen timer så hodet begynte å spinne litt:) Er jo mange spørsmål når man går gravid hihi

Sovnet godt i 2.5t, så ble jeg vekt og var våken noen timer så hodet begynte å spinne litt:) Er jo mange spørsmål når man går gravid hihi
Haha.. jeg føler meg nesten ferdig med å lure på ting om graviditet :p
Oppdatere meg litt på f.eks medisiner og sånt, men

Haha.. jeg føler meg nesten ferdig med å lure på ting om graviditet :p
Oppdatere meg litt på f.eks medisiner og sånt, men
Åå godt det da:o Jeg mistet 23.desember i fjord så kjenner jeg krysser fingre og håper at denne lille skal komme inn i familien vår.
Selvom denne eller den vi mistet i fjord har vært meningen, så er det nå sårt ønsket og vi gleder oss

Åå godt det da:eek: Jeg mistet 23.desember i fjord så kjenner jeg krysser fingre og håper at denne lille skal komme inn i familien vår.
Selvom denne eller den vi mistet i fjord har vært meningen, så er det nå sårt ønsket og vi gleder oss
Ser den ❤️ blir jo litt ekstra frykt oppi det hele når man mistet sist..

Jeg fant, jeg fant ❤️

Shit det var tidlig! På studiet lærte vi å aldri sjekke før uke 20 (fordi det er vanskelig å finne) men vet jo at mange jordmødre prøver allerede rundt uke 12! Skal sies vi lærte å bruke det jordmorstetoskopet av tre som de garanterte fortsatt var 100% i bruk, haha. Hang litt etter der, har ikke sett et slikt siden :hilarious:

Back
Topp