Skravletråd

Bra å høre at det ikke er unormalt kvalmen kom tilbake i dag, og jeg burde jo sette pris på de dagene jeg hat det heilt supert, men merker at det føles litt betryggende å være kvalm
Ja det er betryggende med symptomer, veldig irriterende :hilarious: før jeg liker best å ikke være kvalm:wacky::hilarious:

Ja det er absolutt de beste vaktene, så er kjipt. Men kaster opp på morgenen, så er litt krise å være på jobb alene med barn hvis jeg må kaste opp :p satser på det bare er for en liten periode.

Forøvrig utrolig kjekk jordmor, hun var veldig på at jeg kun er gravid få ganger i livet og jobb er jeg på store deler av livet, så hvis jeg kjente på stress, noe ubehag eller belastning måtte jeg huske på at terskelen var lav for enten sykemelding eller svangerskapspenger. Viktigste var min og barnets helse, og at det var viktig å ha nokk å gå på til å fungere hjemme etter jobb også. Det satt jeg pris på å høre, gav meg en slags ro. Har en tendens til å presse meg litt for langt og liker ikke å være til bry:dead:
Jeg er helt lik med å presse meg litt for langt.. Sitter langt inne å ringe seg syk, be om mindre oppgaver eller liknende. Håper jeg klarer å jobbe ut året (og lengre om kvalmen mildner), men det ser mørkt ut når jeg idag såvidt orker å stå i 10 min før jeg må legge meg nedpå pga kvalmen :confused:

Var på julebord med jobben i går! Første barnefri kveld siden julebord i fjor! Men så hadde sjefen med seg en liten babyjente på 4 uker, så ble sittende og kose og lukte på henne stort sett hele kvelden :hilarious:
Grei avledning det da :p godt å ikke ha ANSVAR for barn en kveld i alle fall. :p

Heisann :)
Hvordan er det med symptomene til folk ? Er det normalt om man ikke har symptomer hver dag ? Friker litt ut her
Hat hatt en SA tidligere, så alt er skummelt, det er det nok for alle uansett, men analyserer jo alt. Jobber på havet, så er ikke bare å gå å sjekke ting heller.
Er 8+4 i dag, og føler symptomene har avtatt noe de siste dagene eller jeg er mindre kvalm enn jeg har vært og brystene er ikke så ømme. Er dette normalt ?
Jeg er 6+2 og har så godt som ingen symptomer. Føles litt skummelt for det «kjennes» ikke ut som jeg er gravid! Ikke at jeg har erfaring for dette er første gangen. Eneste (kanskje) er at jeg er veldig sulten om morgenen, og i blant stikker/murrer det/er litt støl i rare muskler. Vet ikke om det bare er tilfeldig eller andre med samme symptomer?

Dattera smalt telefonen min skikkelig med skjermen først rett i gulvet. -_-

• Wow
Reactions: HCS
Jeg er helt lik med å presse meg litt for langt.. Sitter langt inne å ringe seg syk, be om mindre oppgaver eller liknende. Håper jeg klarer å jobbe ut året (og lengre om kvalmen mildner), men det ser mørkt ut når jeg idag såvidt orker å stå i 10 min før jeg må legge meg nedpå pga kvalmen :confused:
Uff æsj. Tenker at klarer man ikke å jobbe, så er det greit (må minne meg selv på dette også). Det er ingen nederlag å kaste inn håndkleet! Det jeg sliter med er de andre ansatte på jobb, vi er avhengige av hverandre i hverdagen og vikarer vokser ikke på trær. Orker ikke oppgitte kollegaer, jeg får så fort dårlig samvittighet :sorry:

Hva ville dere gjort? Jeg hadde egentlig bestilt time til TUL 1. des, da skal jeg være 7+1. Men så begynte det å blø litt natt til torsdag forrige uke, så litt halvdesperat bestilte jeg time hos en annen gynekolog som tydeligvis ikke har ventetid kl 0830 dagen etter. Fikk se bankende hjerte og målt ca 6+1 som passer fint. Har fortsatt litt brun utflod av og til, og bekymrer meg mye... Er så usikker på om jeg skal avbestille timen på torsdag eller ikke, føles så teit å dra på UL med 1 ukes mellomrom :dead:

Hva ville dere gjort? Jeg hadde egentlig bestilt time til TUL 1. des, da skal jeg være 7+1. Men så begynte det å blø litt natt til torsdag forrige uke, så litt halvdesperat bestilte jeg time hos en annen gynekolog som tydeligvis ikke har ventetid kl 0830 dagen etter. Fikk se bankende hjerte og målt ca 6+1 som passer fint. Har fortsatt litt brun utflod av og til, og bekymrer meg mye... Er så usikker på om jeg skal avbestille timen på torsdag eller ikke, føles så teit å dra på UL med 1 ukes mellomrom
:dead:
Jeg gjør akkurat det samme i dag. For meg er det verdt pengene å få den avklaringen. Klarer heller ikke slappe av, så unner meg det. Så lenge du har råd til det, så er det en beslutning jeg ville tatt med hjertet :Heartred

Hva ville dere gjort? Jeg hadde egentlig bestilt time til TUL 1. des, da skal jeg være 7+1. Men så begynte det å blø litt natt til torsdag forrige uke, så litt halvdesperat bestilte jeg time hos en annen gynekolog som tydeligvis ikke har ventetid kl 0830 dagen etter. Fikk se bankende hjerte og målt ca 6+1 som passer fint. Har fortsatt litt brun utflod av og til, og bekymrer meg mye... Er så usikker på om jeg skal avbestille timen på torsdag eller ikke, føles så teit å dra på UL med 1 ukes mellomrom :dead:

Vil det føles urolig og utrygt for deg om du IKKE sjekker? Jeg ville hatt den UL'en altså.
Men du kan jo også heller bestille en time/flytte den til rundt 7. des, om du føler deg rolig nok.
Jeg ville heller hatt en uke mellom hvis det trygget meg.
Hadde UL 5+5, 6+4 og 7+5 i forrige svangerskap. Nå blødde jeg greit 5+4 og 6+2 da, men.. Jeg hadde behov for de UL'ene. Jeg fikk dem offentlig da, pga blødningen.

Vil det føles urolig og utrygt for deg om du IKKE sjekker? Jeg ville hatt den UL'en altså.
Men du kan jo også heller bestille en time/flytte den til rundt 7. des, om du føler deg rolig nok.
Jeg ville heller hatt en uke mellom hvis det trygget meg.
Hadde UL 5+5, 6+4 og 7+5 i forrige svangerskap. Nå blødde jeg greit 5+4 og 6+2 da, men.. Jeg hadde behov for de UL'ene. Jeg fikk dem offentlig da, pga blødningen.

Det kom en bitteliten brun klump på papiret i stad så tror jeg må ta den :( har en skikkelig ræva følelse nå :(

Vet ikke... var ikke noe synlig hematom forrige uke...

De så ikke hematom til meg heller 5+5 (forrige svangerskap), men det var likevel det som var grunnen til blødningen. Var veldig tydelig 6+4. Så det er ikke umulig i alle fall.

De så ikke hematom til meg heller 5+5 (forrige svangerskap), men det var likevel det som var grunnen til blødningen. Var veldig tydelig 6+4. Så det er ikke umulig i alle fall.

Håper det! Har ikke kommet mer klumper, heller avtatt litt nå, så får jo bare se. Er jo ikke noe å gjøre fra eller til, men føles bare så ekstra ille siden det ikke er bare bare å lage en til.. Tatt 1 år å komme dit vi er nå, uten noen andre positive tester :hungover:

Jeg gjør akkurat det samme i dag. For meg er det verdt pengene å få den avklaringen. Klarer heller ikke slappe av, så unner meg det. Så lenge du har råd til det, så er det en beslutning jeg ville tatt med hjertet :Heartred

Så ikke svaret ditt. Ja nå er jeg skikkelig stressa, klarer ikke nyte hjemme-dagene med mini... så blir nok å ta den timen

• Omsorg
Reactions: HCS
Så ikke svaret ditt. Ja nå er jeg skikkelig stressa, klarer ikke nyte hjemme-dagene med mini... så blir nok å ta den timen
Jeg er på vei nå. Time 16:20 :dead: Føler virkelig det kan gå begge veier. Håper du får se en sprellende liten type, og at du får det bedre! Så håper jeg det samme for meg selv.

Back
Topp