Skravletråd

Jeg har så sykt mye luft i magen, promper hele tiden til 2-åringens store glede! Føles som jeg allerede har en som sparker inni der pga all lufta som flytter rundt på seg!

Shit det var tidlig! På studiet lærte vi å aldri sjekke før uke 20 (fordi det er vanskelig å finne) men vet jo at mange jordmødre prøver allerede rundt uke 12! Skal sies vi lærte å bruke det jordmorstetoskopet av tre som de garanterte fortsatt var 100% i bruk, haha. Hang litt etter der, har ikke sett et slikt siden :hilarious:

Jeg pleier finne 8+2 (funnet det da i svangerskap 2 og 3).. fant kvelden 7+6 denne gang. Men! Er vanskelig å finne så tidlig. Og selv i går, 8+0, når jeg skulle prøve finne for å vise gubben, så tok det meg over 10 min å finne, selv om jeg visste ca hvor lille lå hen. (Jeg pleier ikke egentlig bruke det mer enn type 2x uka/ved behov men gubben gikk glipp av det dagen før.)
Etter uke 10-11 synes jeg dog ikke det er så vanskelig lenger. Og når studenten ikke greide finne på meg i uke 16, så synes jeg egentlig hun var litt håpløs... :angelic: Da tok det meg 3 sekunder å finne dagen før liksom. Rimelig sikker på at tallet hun skrev opp var en blanding av støy + min puls, for det var i alle fall ikke babyens. :P

Jordmorstetoskop har ikke jeg heller sett i bruk, og jeg har eldste født 2009. :P

Jeg har så sykt mye luft i magen, promper hele tiden til 2-åringens store glede! Føles som jeg allerede har en som sparker inni der pga all lufta som flytter rundt på seg!
Har også hatt noen sånne luftbobler, men har heldigvis ikke så mye luft i magen.

Hva gjør dere i kveld, da?

Sover, sover, sover. Som hver kveld... Spent på første jul med svigers, der har de visst lange juleselskaper :p :sleep011

Hehe, noen som har det.. Nå er jeg gjerne oppe til 23-01 selv, men jeg liker ikke være i selskap på lenge. :P
Hos eksen var det vanlig å røyke sigar og spille poker til langt på natt på jula. Falt ikke helt i smak hos meg. Jeg og eldste datteren min prøvde sove. Jeg var gravid med nr2, og de bråket noe sinnsykt - i tillegg til at det seiv sånn ekkel sigarlukt opp.
Dro hjem første juledag, jeg. :bag: litt hormonell også, så jeg ble bare sur :hilarious:

Søvnig. Husker dette ble bedre i 2. trimester, fikk plutselig masse energi da. Håper det faktisk er sånn og at jeg ikke bare har fake memories :shy:

Har sovet hele dagen fra 1 til 4 :dead: Får utrolig dårlig samvittighet for hun på 1,5 og for mannen som må gjøre absolutt alt for tiden!

• Liker
Reactions: HCS
Søvnig. Husker dette ble bedre i 2. trimester, fikk plutselig masse energi da. Håper det faktisk er sånn og at jeg ikke bare har fake memories :shy:

Nei, tror det pleier bli litt bedre ja. Selve trøttheten blir det.. synes jeg og å huske. Men jeg har vært plaget med svimmelhet i andre trimester, så blir liksom sittende og liggende mye likevel

Har sovet hele dagen fra 1 til 4 :dead: Får utrolig dårlig samvittighet for hun på 1,5 og for mannen som må gjøre absolutt alt for tiden!
Føler med deg. Mannen har vært borte med barnet hele dagen, og formen min er altså så dårlig. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å jobbe de siste dagene før jul. Er helt ødelagt. Gråter av tanken på hvor lite jeg klarer å gjøre/bidra med.

I dag har jeg, energimessig, en ekstremt dårlig dag. Føles ut som om jeg er på vei å dævve.. o.o

Shit det var tidlig! På studiet lærte vi å aldri sjekke før uke 20 (fordi det er vanskelig å finne) men vet jo at mange jordmødre prøver allerede rundt uke 12! Skal sies vi lærte å bruke det jordmorstetoskopet av tre som de garanterte fortsatt var 100% i bruk, haha. Hang litt etter der, har ikke sett et slikt siden :hilarious:
Sniker. Det ble brukt under fødselen min :joyful:

Har dere tatt Covid vaksinen? Jeg er SÅ usikker. Tok influensavaksinen når jeg var i uke 10 (legen mente det bare var å ta den selv om jeg ikke er i risikogruppe). Men er så usikker på Covid. Jeg fikk bivirkninger etter vaksinedose nr 2 (uregelmessig mens), og livredd for at ny dose skal påvirke hormonene og gi blødninger og i værste fall spontanabort! Har tre doser og gjennomgått Covid 1 gang.

Har dere tatt Covid vaksinen? Jeg er SÅ usikker. Tok influensavaksinen når jeg var i uke 10 (legen mente det bare var å ta den selv om jeg ikke er i risikogruppe). Men er så usikker på Covid. Jeg fikk bivirkninger etter vaksinedose nr 2 (uregelmessig mens), og livredd for at ny dose skal påvirke hormonene og gi blødninger og i værste fall spontanabort! Har tre doser og gjennomgått Covid 1 gang.
Jeg har tatt den, men har slitt litt med lungene og den anbefales jo i tillegg til gravide. Har også hatt blødningsforstyrrelser, og tanken har jo slått meg om det er det som gir meg brun utflod. Men samtidig så er jeg ikke lege, så jeg velger å følge de rådene jeg får :)

Jeg lurer også! Legen min sa det var lurt, men at jeg skulle være litt "frekk" og be på om å få Pfizer hvis de hadde den inne på apoteket. Har tatt tre doser selv + covid, men det begynner å nærme seg ett år siden begge deler. Derfor mente hun det var lurt.. Tok influensavaksinen tidligere i uka, så fikk beskjed om å vente 2-3 uker med å ta covidvaksinen..

Hadde Covid i romjulen, så jeg står over vaksine nå :) Men hvis det er lenge siden vaksine eller sykdom, så er det nok lurt, ja. Øker ikke risiko for SA, og sånne blødningsforstyrrelser er jo mer ift normal menstruasjon. Nå er jo hormonene dine et helt annet sted enn som ikke-gravid :)

Jeg lurer også! Legen min sa det var lurt, men at jeg skulle være litt "frekk" og be på om å få Pfizer hvis de hadde den inne på apoteket. Har tatt tre doser selv + covid, men det begynner å nærme seg ett år siden begge deler. Derfor mente hun det var lurt.. Tok influensavaksinen tidligere i uka, så fikk beskjed om å vente 2-3 uker med å ta covidvaksinen..
Ja, lenge siden jeg også tok dose 3.. så bør kanskje ringe legekontoret til uka å få tatt den da. De tilbyr den gratis der fikk jeg beskjed om når jeg tok influensavaksinen.. Er jo mye Covid nå.. Bare de bivirkningene som skremmer meg :wacky:

Back
Topp