Skravletråd

Gjett hvem som har kjøpt seg mammaklær allerede?! :hilarious:
Denne kjolen var så søt at den måtte jeg ha uansett. Ser nå at den er blitt 20% billigere etter jeg bestilte :shifty:
Også hadde de leggings på tilbud, så hev den med, for må jo prøve en før eller siden.
Begge er veldig komfortable og passer fint, men med god plass å vokse i :D
Har også bestilt meg en ammeBH som Hunkemøller hadde på supertilbud fordi de hadde bare to størrelser igjen, bare for å ha prøvd det også, siden jeg har gått opp to cuper allerede :wacky:

Noen her med erfaring på usikkerhet rundt termin/unnfangelse? Blir dette sjekket hos lege/jordmor på første time?
Denne gangen har jeg blitt gravid på første syklus etter pilleslutt, og jeg vet ikke en gang dato for pilleslutt - haha. Men mener det var i midten av juni

Så koselig å være her igjen! :D Når har dere andre første time hos lege/jordmor?

Last edited:
Noen her med erfaring på Usikkerhet rundt termin/unnfangelse. Blir dette sjekket hos lege/jordmor på første time?

Så koselig å være her igjen! Når har dere andre første time hos lege/jordmor?
Bare noen dagers usikkerhet, men regner med å få «ny» termin på TUL 8+3. «Bare» fire uker og en dag til…

Har du bestilt TUL privat da? :)
Ja, privat. Får offentlig tidlig ul pgr tidligere svangerskap og alder også, men venninna mi fikk ikke det før uke 13, orker ikke vente så lenge. Vil gjerne si det til besteforeldre, men vil se hjertelyd/ha en sjekk først.

Gjett hvem som har kjøpt seg mammaklær allerede?! :hilarious:
Denne kjolen var så søt at den måtte jeg ha uansett. Ser nå at den er blitt 20% billigere etter jeg bestilte :shifty:
Også hadde de leggings på tilbud, så hev den med, for må jo prøve en før eller siden.
Begge er veldig komfortable og passer fint, men med god plass å vokse i :D
Har også bestilt meg en ammeBH som Hunkemøller hadde på supertilbud fordi de hadde bare to størrelser igjen, bare for å ha prøvd det også, siden jeg har gått opp to cuper allerede :wacky:
Du kan jo ikke legge ut sånt. Da brenner det jo i lommen her :hilarious: Jeg har alt fra forrige gang, men kjøper vel nytt og:joyful:

Noen som har hørt noe om dette med at man kan oppleve svak blødning når morkaka begynner å ta over for plommesekken? Leser at det skal skje ca. fra uke 8. Jeg har hatt helt svake blødninger 7+3 og 7+5, og tenker at kanskje dette faktisk kan ha en sammenheng siden det skjedde så tett opp mot uke 8 :confused004
Begynte å blø litt fersk blod da jeg var 6+6, men har hatt brun spotting en periode og i alle svangerskap. Sluttet alltid å blø rundt uke 9-10 med de 3 andre og leser at morkaka tar over mellom uke 8 og uke 12.

Noen her med erfaring på usikkerhet rundt termin/unnfangelse? Blir dette sjekket hos lege/jordmor på første time?
Denne gangen har jeg blitt gravid på første syklus etter pilleslutt, og jeg vet ikke en gang dato for pilleslutt - haha. Men mener det var i midten av juni

Så koselig å være her igjen! :D Når har dere andre første time hos lege/jordmor?
Ja, har uregelmessige sykluser og med første ble jeg gravid over en måned etter siste mens så ble innkalt til OUL i uke 15 og det bare korrigerte de terminen min ut fra målene, men rent medisinsk sett bør dette helst skje før uke 12-13 da fostre vokser likt inntil da.

Bah! Jeg var jo hos legen sist uke for første kontroll, og det ble tatt urinprøve, blodprøve, vekt osv. Men siden jeg har bortgjemte blodårer så får de aldri til å ta blodprøve av meg på legekontoret. Jeg ble sendt videre til sykehuset med noen prøvelapper i hånda, og der fikk de til å ta blodprøve på 3. forsøket :laughing002 Så fikk jeg svar for noen dager siden på helsenorge om hvilken blodtype jeg hadde, jern og litt slikt. Siden jeg jo er helsepersonell selv er jeg litt interessert i å følge med på verdier osv, og så jo på helsekortet for gravide at det skulle vært tatt en del infeksjonsprøver også, feks HIV og hepatitt. Så ringte legekontoret for å få bekreftet at det ikke var påvist noen av disse. Hun jeg snakket med sa bare at det ikke stod noe om det, så da tenkte jeg jaja, kanskje det ikke skulle tas likevel. I dag så fikk jeg melding på helsenorge av fastlegen om at mikrobiologisk avdeling på sykehuset ikke hadde mottatt ene blodprøven. Men egentlig tror jeg den ikke ble tatt, at det skjedde en feil med lappene jeg fikk med meg og at sekretæren ikke sendte med meg alle prøvelappene. Såå da må jeg tilbake for å ta ny prøve. Men skal ringe i morgen og spørre om de kan gjøre det klart så jeg kan dra rett på sykehuset i stedet. Ble litt langt dette, men litt kjedelig når jeg vet det resulterer i 2-3-4-5 nye stikk! Men feil kan skje, ingen krise akkurat:happy:
Åh herregud så kjedelig! Jeg er også en sånn som er vanskelig å ta blodprøve på, så gleder meg ikke. Vet at de på legekontoret mitt ikke er særlig flinke, har blitt sendt på sykehuset før fordi de ikke fikk det til på meg, på sykehuset er de fantastiske. Er jo bare kjipt at man må bli dårlig av å bli stukket flere ganger, også må dra på sykehuset en annen dag bare fordi de ikke får det til :shifty:

Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei. Legen min sa han skulle sende henvisning til gynekolog - jeg fikk i dag vite at han har skrevet det, men ikke sendt… Og han er nå på ferie, de neste 3 ukene.

Så jeg har booket time på privat ultralydklinikk.

Hadde første time hos jordmor i dag. Hun fylte ut helsekort for gravide, sjekket urin, målte blodtrykk og vi snakket masse :)

Jeg er ikke sikker på hvor langt jeg er på vei. Legen min sa han skulle sende henvisning til gynekolog - jeg fikk i dag vite at han har skrevet det, men ikke sendt… Og han er nå på ferie, de neste 3 ukene.

Hadde første time hos jordmor i dag. Hun fylte ut helsekort for gravide, sjekket urin, målte blodtrykk og vi snakket masse :)
Åh det var kjedlig! Men greit med en tidlig ultralyd for å finne ut av det da, får vurdere om vi også bestiller det ☺️
Har fått time hos jordmor 5. september, men spørs om det gir noe mer «svar» angående hvor langt jeg er på vei! Så kjedelig å ikke vite helt

JM skal også kunne henvise til TUL, det gjorde min når jeg var gravid med første. :)

2.gangs gravid her☺️ Er der noen som var ekstremt kvalm i første svangerskap( på grensa til hyperemesis) men nå andre gang ikke er noe kvalm og som det har gått bra med? Jeg er ikke kvalm denne gangen, og føler liksom at det er noe som er feil…Skal ha tul 31. august
Jeg er heller ikke kvalm, og blir litt nervøs av det!

OMG - oppdaget en edderkopp i senga!!!:eek::nailbiting::mask::hungover::eek: det værste er at jeg oppdaget en "støvtråd" nært senga igår, og leita faktisk etter synderen igår. Men fant ingen. Så da har jeg sovet i natt med en eddis kravlende på soverommet. Fy fader jeg SPYR av tanken!

OMG - oppdaget en edderkopp i senga!!!:eek::nailbiting::mask::hungover::eek: det værste er at jeg oppdaget en "støvtråd" nært senga igår, og leita faktisk etter synderen igår. Men fant ingen. Så da har jeg sovet i natt med en eddis kravlende på soverommet. Fy fader jeg SPYR av tanken!
Æææ det er det verste jeg vet! :eek: Tør nesten ikke åpne vinduer for er så redd for at de kommer inn

Back
Topp