Skravletråd

Uff, det var en sen MA... Satser på det går bra for deg denne gangen.

Har hatt en SA for over 10 år siden med en annen partner i uke 6, men da hadde jeg ingen symptomer. Nå må jeg ta flere kvalmestillende medisiner for å få bukt med kvalmen og ikke i stand til å jobbe. Krysser fingrene for at alt er bra!
Den MA’n var med en annen partner enn nå, heldigvis <3 nåværende partner har jeg en datter født i 2020 med <3 så går nok bra for oss begge :Heartpink

Noen av dere som har prøvd linning-forlenger? https://www2.hm.com/no_no/productpage.1106863001.html
Ville dere anbefalt det for å forlenge brukstiden på vanlige klær, eller gått rett på gravidklær?
Jeg så faktisk på den, siden jeg har gått mye med buksene mine åpne, men syns det var litt mye med 100 kr per tøybit liksom? :smiley-ashamed004 Jeg går som regel med lang nok topp til å dekke at buksene er åpne. Tror jeg heller bare går over til leggings (vanlige og gravid) når buksene ikke går lenger :hilarious:

Fikk 2-3 på digital på onsdag. Skal jeg vente til onsdag igjen og se om det kommer 3+? Eller hadde dere ventet lengre ? :p

Fikk 2-3 på digital på onsdag. Skal jeg vente til onsdag igjen og se om det kommer 3+? Eller hadde dere ventet lengre ? :p
Ville sett an strimmeltestene før jeg prøvde meg på en ny :D Teststreken må være en del sterkere enn kontrollstreken før 3+ slår ut. Vil du dele bilder av dagens test? :D

Ville sett an strimmeltestene før jeg prøvde meg på en ny :D Teststreken må være en del sterkere enn kontrollstreken før 3+ slår ut. Vil du dele bilder av dagens test? :D
Har ikke testet noe mer med strimler :p Sluttet med det etter 2-3.. men er jo 5+0, så satser på 3+ i løpet av neste uke hvertfall:wideyed:

Altså en tanke jeg ikke klarer å legge ifra meg «fosteret kan være dødt lell om symptomene osv er der» jeg så jo ett bankende hjerte på ul, symptomene er der og jeg er inn i uke 8 uten nå blødninger osv.. men jeg får altså IKKE slappet av helt. Vet der er 2% sjangse for at noe sånt kan skjer, men er det flere som er generelt redde?❤️
Jeg er generelt redd, spesielt for MA (som du nevner over, fosteret kan være dødt og kroppen ikke merker det).

Til vanlig er jeh et engstelig individ, så ikke noe sjokk at katastrofetankene følger med inn i dette svangerskapet óg.

Noen av dere som har prøvd linning-forlenger? https://www2.hm.com/no_no/productpage.1106863001.html
Ville dere anbefalt det for å forlenge brukstiden på vanlige klær, eller gått rett på gravidklær?
Visste ikke at slikt fantes engang.

Bruker hovedsaklig tights til daglig, da jeg har en veldig glupsk vagina som spiser hull i de fleste bukser :p

Dritt lei av å kjøpe ny dongeri. Nå har jeg heller 6-8 tights å roterer på i stede for noe få, relativt dyre dongeribukser.

Jeg har kjøpt noen klespakker på Finn med gravidtøy men føler ikke behov for å ta det i bruk enda.

Visste ikke at slikt fantes engang.

Bruker hovedsaklig tights til daglig, da jeg har en veldig glupsk vagina som spiser hull i de fleste bukser :p

Dritt lei av å kjøpe ny dongeri. Nå har jeg heller 6-8 tights å roterer på i stede for noe få, relativt dyre dongeribukser.

Jeg har kjøpt noen klespakker på Finn med gravidtøy men føler ikke behov for å ta det i bruk enda.
Tights og gravidtøy via Finn hørtes lurt ut. Liker tights jeg også, så behagelig :)

Har hatt en god dag i dag til tross for kvalmen. Har vært på besøk til en gravid venninne som også har en 2 åring som meg og var der med alle ungene, au pairen så hun fikk møtt aupairen til venninnen min. Hadde tatt to tbl antihistamine kvalmestillende og afipran mikstur og det holdt kvalmen i sjakk faktisk! Kunne spise croissant og drikke kaffe latte. Deretter dro vi på asiatisk restaurant til lunch med aupairen og ungene. Så var fin i formen helt til kvelden da kvalmen var tilbake. Så fornøyd med dagen!

Jeg er generelt redd, spesielt for MA (som du nevner over, fosteret kan være dødt og kroppen ikke merker det).

Til vanlig er jeh et engstelig individ, så ikke noe sjokk at katastrofetankene følger med inn i dette svangerskapet óg.
Hadde også sånne katastrofe tanker etter eldste var født og måtte sjekke om han pusta hvert 5. minutt for var livredd for krybbedød. Var litt likedan i første graviditet pga blødning, men har roa meg litt nå siden dette er 4. graviditet nå. Roet meg også med å sjekke pustingen etter jeg fikk nummer 2. Har kanskje noe å gjøre med at det var nytt og ukjent territorium.

Mannen fikk influensa, har hatt det helt jævlig i noen dager nå. Begynte smått for meg i går, men jeg har enten fått en mild versjon, eller så takler jeg det bare mye bedre :laughing001 Har ikke vært syk siden før koronaen kom jeg, mannen har vært syk et par ganger. Kanskje jeg bare har bedre immunforsvar? Er glad jeg fikk influensa da, så slipper jeg det forhåpentligvis senere i graviditeten når det kan være farlig.

Mannen fikk influensa, har hatt det helt jævlig i noen dager nå. Begynte smått for meg i går, men jeg har enten fått en mild versjon, eller så takler jeg det bare mye bedre :laughing001 Har ikke vært syk siden før koronaen kom jeg, mannen har vært syk et par ganger. Kanskje jeg bare har bedre immunforsvar? Er glad jeg fikk influensa da, så slipper jeg det forhåpentligvis senere i graviditeten når det kan være farlig.
Huffda, bra det er en mild versjon ihvertfall, om det er det. God bedring! :Heartpink

Nå har det seg sånn at jeg ikke har fastlege. Blitt slengt rundt til forskjellige vikarer de siste mnd.. nå har allerede bekkenet mitt begynt å lage problemer, så jeg lurer på om jeg skal be om time hos jordmor og snakke litt om helsen. Har det noe for seg ? Hun kjenner jeg fra forrige svangerskap, og hun vet om mine utfordringer med bekkenet da. Kanskje hun kan komme med notater til en vikarlege? Har time hos jordmor 30 september, men føler det er altfor lenge til sånn som ting er nå, så vil evt ringe og høre om raskere time.. kjenner jeg trenger å høre litt hva jeg bør gjøre framover siden det er så utrolig tidlig enda for sånne plager :banghead:

Back
Topp