Skravletråd

Jeg gleder meg så utrolig mye til å ta em kopp kaffe ❤️ I alle minne svangerskap så har jeg aldri drukket kaffe de første 3 mnd.

Jeg har bytta ca 6 kopper sterk svart kaffe hver dag med én kopp kaffe latte :happy7
Blir liksom ikke helt det samme :joyful:

Men antar at det blir en kopp svart kaffe om dagen lengre ut i graviditeten, som selvmedisinering ved treg/fast mage :laughing002

Jeg har bytta ca 6 kopper sterk svart kaffe hver dag med én kopp kaffe latte :happy7
Blir liksom ikke helt det samme :joyful:

Men antar at det blir en kopp svart kaffe om dagen lengre ut i graviditeten, som selvmedisinering ved treg/fast mage :laughing002
Nei, blir ikke det samme! Blir en kopp fra uke 12 etter UL ❤️ Gleder meg så mye

Hei! Er det noen av dere som ser noen klare fordeler med å få mars baby?❤️ Jeg har tidligere før jeg mistet hatt terminer i i Juli og Oktober og da så jeg mange fordeler, denne gangen sliter jeg litt mer, bortsett fra det helt åpenbare at man får en baby❤️
Kanskje dere har tenkt over positive ting med å få i mars?
Jeg ser frem til å ha lang tid med baby hjemme. Men her er vi veldig heldig å har kjempebillig husleie, så det er økonomisk mulig å være lenger hjemme! Det har vært utrolig verdt det med førstemann i alle fall. :Heartred

Ellers… Baby er litt større om sommeren, noe jeg syntes var fint med første.

For barnet sin del er det jo kanskje stas å ha bursdag tidlig på året. Jeg personlig husker jeg misunnet alle som hadde bursdag mellom januar og mai. :hilarious:

(Men jeg gruer meg til det fæle vinterværet her i nord, og å trille ute på glatt is og snø…. Hehe).

Jeg ser frem til å ha lang tid med baby hjemme. Men her er vi veldig heldig å har kjempebillig husleie, så det er økonomisk mulig å være lenger hjemme! Det har vært utrolig verdt det med førstemann i alle fall. :Heartred

Ellers… Baby er litt større om sommeren, noe jeg syntes var fint med første.

For barnet sin del er det jo kanskje stas å ha bursdag tidlig på året. Jeg personlig husker jeg misunnet alle som hadde bursdag mellom januar og mai. :hilarious:

(Men jeg gruer meg til det fæle vinterværet her i nord, og å trille ute på glatt is og snø…. Hehe).
Så kjekt å kunne gjøre det sånn!❤️ Jaa det har du rett i, selv har jeg bursdag i November og har alltid vært sist ut, jeg tenkte kanskje på at Mars er litt fint fordi da er man tidlig ut, men ikke aller først også!

Hei hei! Er så giret etter å ha testet positivt i dag <3 ser dere diskuterer fordeler med vårbaby!

Har selv juli og januar fra før. Januar var helt pyton, trasig når det er så kaldt og så mye snø. Blir helt nydelig å kunne trille rundt på sommeren, og at far kan ta mye fri med oss i permisjonen :) og at når man har kommet seg skikkelig etter fødsel og er klar for å komme i form igjen så er det mye lettere enn på vinteren :) Blir helt nydelig dette!

Hei hei! Er så giret etter å ha testet positivt i dag <3 ser dere diskuterer fordeler med vårbaby!

Har selv juli og januar fra før. Januar var helt pyton, trasig når det er så kaldt og så mye snø. Blir helt nydelig å kunne trille rundt på sommeren, og at far kan ta mye fri med oss i permisjonen :) og at når man har kommet seg skikkelig etter fødsel og er klar for å komme i form igjen så er det mye lettere enn på vinteren :) Blir helt nydelig dette!
Det har du helt rett i❤️Gratulerer så mye med positiv test

Tusen takk❤️ 25.mars, hva med deg?
Jeg er ganske usikker, husker ikke når jeg hadde mensen og hadde ikke planlagt noe... Jeg vet når vi hadde sex da, men eggløsning kan jo ha vært flere dager etter for alt jeg vet. Men i mars en gang, mest sannsynlig mellom den 22 og den 27 vil jeg tro :)

Jeg fant endelig en privat gyn som vil koste 1800 pluss ultralyd…. Og eneste dato de hadde når jeg blir 6+1 så kan være for tidlig i tillegg. Men gleder meg til denne timen. Og har tatt digital test i dag som viser 3+ så begynner jeg kanskje å tro at ting er virkelig. Det er lett å mistolke symptomer mens man lever med 3 ganske små barn. Trøttheten er en hverdags ting :)
Tror jeg ville revurdert å bruke 1800kr når du dr 6+1. du kan risikere å bli satt noen dager tilbake, og da ser de brått ikke hjerteslag osv. og du bare vil bli engstelig ♥️

Tror jeg ville revurdert å bruke 1800kr når du dr 6+1. du kan risikere å bli satt noen dager tilbake, og da ser de brått ikke hjerteslag osv. og du bare vil bli engstelig ♥️
Du har i grunn rett. Jeg er klar over det at pengene kan bli desverre bortkastet:( sist var det hjerteslag 6+3 så jeg har håp. Og jeg vil bestille NIPT som er dyr og vil i grunn ikke bestille før jeg tar TUL. Og offentlig får jeg det etter fylt 12 uker. Vil ta NIPT uke 9 da.

Du har i grunn rett. Jeg er klar over det at pengene kan bli desverre bortkastet:( sist var det hjerteslag 6+3 så jeg har håp. Og jeg vil bestille NIPT som er dyr og vil i grunn ikke bestille før jeg tar TUL. Og offentlig får jeg det etter fylt 12 uker. Vil ta NIPT uke 9 da.
Du får det fra uke 11 offentlig :)

Bestilte time hos fastlegen i dag. De spurte hvor langt jeg var på veg, og etter det satt de meg opp 18. august.. er ikke det litt seint? Jeg sa det var første svangerskapskontroll :pompus: Trodde opprinnelig den var i juli så prøvde å bytte den, men da svarte de at den ikke var før i august, for det var ikke noe vits i med tidligere ettersom det ikke var noe galt..:wideyed: Burde bestille til jordmor i mellomtiden kanskje? Hva ville dere gjort?

Bestilte time hos fastlegen i dag. De spurte hvor langt jeg var på veg, og etter det satt de meg opp 18. august.. er ikke det litt seint? Jeg sa det var første svangerskapskontroll :pompus: Trodde opprinnelig den var i juli så prøvde å bytte den, men da svarte de at den ikke var før i august, for det var ikke noe vits i med tidligere ettersom det ikke var noe galt..:wideyed: Burde bestille til jordmor i mellomtiden kanskje? Hva ville dere gjort?
En gang mellom uke 6-12 er vanlig. Så tror ikke du skal stresse over det :)

Her i kommunen vil jordmor ha alle inn rundt uke seks. Fastlegen har ikke så mye å gjøre fra eller til om det ikke er noe spesielt før uke 12 ( da skal de ta blodprøver ). Hadde ringt jordmor.

Back
Topp