Skravletråd

Vet ikke om noen vil skravle her litt igjen, alt skjer sikkert inne på skjult, så tar meg litt til rette og drar opp noen tråder så jeg får kommet meg inn :smiley-ashamed004
 
Hvordan går det med dere? :Heartred

Her blir lillegutt 3 uker på lørdag og dagene går unna. Vi koser oss, men det er fortsatt nytt og uvant med to små. En 2-åring i trass og en nyfødt som krever mye er ikke bare-bare å ta seg av alene store deler av dagen. Takk og lov for besteforeldre! :love017
 
Vet ikke om noen vil skravle her litt igjen, alt skjer sikkert inne på skjult, så tar meg litt til rette og drar opp noen tråder så jeg får kommet meg inn :smiley-ashamed004
Det har blitt fryktelig stille på forumet etter babyene kom til verden gitt, både her og på skjult :hilarious: Hvordan går det med dere? Leste fødselshistorier din, litt av en opplevelse- men så fantastisk likevel når alt ender opp godt:Heartred
 
Det har blitt fryktelig stille på forumet etter babyene kom til verden gitt, både her og på skjult :hilarious: Hvordan går det med dere? Leste fødselshistorier din, litt av en opplevelse- men så fantastisk likevel når alt ender opp godt:Heartred
Haha kan jeg tenke meg! Det går veldig bra, baby sover fint på brystet mitt i bæresjal :Heartred Mannen sover, har fått gjort litt ting, og nå sitter jeg og catcher opp på youtube :joyful: Ja det var litt av en dramatisk opplevelse, er utrolig glad for at baby ikke er så vanskelig å ha med å gjøre og at vi fikser livet som foreldre helt fint så langt! :happy:
 
Har blitt veldig stille ja. Ble plutselig veldig travelt :hilarious:

hvilke stellekluter bruker dere? Noen som har noen bra som kan vaskes (altså ikke engangs, f.eks. i bambus eller noe sånt)?
 
Last edited:
Har blitt veldig stille ja. Ble plutselig veldig travelt :hilarious:

hvilke stellekluter bruker dere? Noen som har noen bra som kan vaskes (altså ikke engangs, f.eks. i bambus eller noe sånt)?
Vi bruker de frotté klutene fra kid til stell. De selges i 5 pk. Helt supre og myke og gode.
 
Til dere som bruker kluter som kan vaskes:
Hvor mange kluter trenger dere, og hvor ofte går de i vask?
 
Har blitt veldig stille ja. Ble plutselig veldig travelt :hilarious:

hvilke stellekluter bruker dere? Noen som har noen bra som kan vaskes (altså ikke engangs, f.eks. i bambus eller noe sånt)?
Til dere som bruker kluter som kan vaskes:
Hvor mange kluter trenger dere, og hvor ofte går de i vask?
Vi har kjøpt kluter fra Cheeky wipes. Kjøpte til førstemann i 2021, så har vel rett i underkant av 50 kluter. Vasker de sammen med tøybleier (kort 60-program med en dæsj flekkfjerner og hvitvask hver kveld før langt 60-program med hvitvask hver 3. dag). Mulig vi trenger fler kluter med to barn. Kan kjøpes for eksempel hos Gåsungen: https://www.gasungen.no/categories/vask-stell
 
Jeg er invitert i babyshower og mannen lurte på om det er innafor å ta med baby, jeg har helt ærlig ikke tenkt tanken at det ikke skal være greit. I så fall kan jo ikke jeg dra, er et stykke å kjøre. Hva tenker dere?
 
Jeg er invitert i babyshower og mannen lurte på om det er innafor å ta med baby, jeg har helt ærlig ikke tenkt tanken at det ikke skal være greit. I så fall kan jo ikke jeg dra, er et stykke å kjøre. Hva tenker dere?
Ta med baby! Hadde selv babyshower hvor det var flere små babyer, er da helt naturlig det:) Aldri tenkt på at det IKKE skulle være greit.
 
Jeg er invitert i babyshower og mannen lurte på om det er innafor å ta med baby, jeg har helt ærlig ikke tenkt tanken at det ikke skal være greit. I så fall kan jo ikke jeg dra, er et stykke å kjøre. Hva tenker dere?
Må jo være innafor det. :) I min babyshower var det ingen babyer, men flere smårollinger. Gjorde ingen ting for meg i alle fall. :)
 
Ta med baby! Hadde selv babyshower hvor det var flere små babyer, er da helt naturlig det:) Aldri tenkt på at det IKKE skulle være greit.
Må jo være innafor det. :) I min babyshower var det ingen babyer, men flere smårollinger. Gjorde ingen ting for meg i alle fall. :)
Takk for svar! :Heartred Var det jeg tenkte og, ble bare litt usikker når mannen spurte om det :)
 
Last edited:
Andre som har en baby som «turner» i senga for tiden? Her skal mini sparke i sprinklene, snu seg på magen, nappe ut smokken, ta seg på tærne osv. hver kveld ved legging. Og forsåvidt på natten. Jeg må fysisk holde henne fast (forsiktig så klart) :p klør jeg på nesen og må slippe, så spretter både armer og ben opp igjen :p er vel slik hun prosesserer alt hun har lært og kan. storesøster var ganske lik, men jeg husker ikke når det ga seg. Noen med eldre barn som har bedre husk enn meg? :hilarious:
 
Andre som har en baby som «turner» i senga for tiden? Her skal mini sparke i sprinklene, snu seg på magen, nappe ut smokken, ta seg på tærne osv. hver kveld ved legging. Og forsåvidt på natten. Jeg må fysisk holde henne fast (forsiktig så klart) :p klør jeg på nesen og må slippe, så spretter både armer og ben opp igjen :p er vel slik hun prosesserer alt hun har lært og kan. storesøster var ganske lik, men jeg husker ikke når det ga seg. Noen med eldre barn som har bedre husk enn meg? :hilarious:
Min turner veldig nå, begynte å holde seg i føttene ila helgen, og har øvd på å krype i det siste :smiley-ashamed004
 
Andre som har en baby som «turner» i senga for tiden? Her skal mini sparke i sprinklene, snu seg på magen, nappe ut smokken, ta seg på tærne osv. hver kveld ved legging. Og forsåvidt på natten. Jeg må fysisk holde henne fast (forsiktig så klart) :p klør jeg på nesen og må slippe, så spretter både armer og ben opp igjen :p er vel slik hun prosesserer alt hun har lært og kan. storesøster var ganske lik, men jeg husker ikke når det ga seg. Noen med eldre barn som har bedre husk enn meg? :hilarious:
Jeg må også holde føttene nede for at han skal roe seg ned. Han holder i beina og putter dem i munnen, napper ut smokken og slenger med hodet. Foreløpig snur han seg ikke i senga, men det er sikkert ikke lenge til! Må nok skifte til ei større seng straks :)
 
Sånn har min vært lenge ! På dagen sover hen i moonboon, må ikke holde bena nede, men må synge og holde på hen for å finne roen. På kvelden finner hen egentlig bare roen inntil meg. Legger han over i sprinkelseng når jeg skal legge meg, men må gjerne løfte hen tilbake i sengen når hen våkner på natten.

Noen tips hvordan få hen til å sove i egen seng hele natten ?
 
Back
Topp