Skravletråd

Er det noen som har fått dilla på noe spesiell mat og drikke? Hele forrige uke måtte jeg ha nudler hver dag, ellers er jeg veldig glad i tropisk juice om dagen :happy:
Merkelig lyst på ost. Noe jeg vanligvis ikke spiser så mye. I tillegg vanlig grillpølser. Noe jeg egentlig ikke liker over hode. Ungene er fornøyd da hehe

Tok det med første. Det var veldig betryggende❤️
Hvordan svar får man da? Jeg vet bare at jeg 100% ikke vil ta fostervann prøve. Men er redd for om svaret på en eventuell nipt indikerer at man burde gjøre det. Så jeg tror egentlig ikke det for meg ville skapt noe særlig forskjell. Jeg vet ikke, er det som er så vanskelig.

Noen som vet om man må bestille organrettet ultralyd hos Martin Lundring i god tid, eller om det holder å bestille ett par uker i forveien? :)

Ja det vil jo ofte være mulig å se ganske tidlig :)
Hvilken uke tar du det i?
Klinikken anbefalte uke 13, så har fått time akkurat 13+0 :happy: Da mente de at de kunne se mest mulig på ultralyd, i tillegg til at det er nok DNA i blodet til at nipt vil gi ganske nøyaktig resultat. Tør ikke å ta noe tidligere heller, siden jeg mistet 10+1 sist gang.

Hvordan svar får man da? Jeg vet bare at jeg 100% ikke vil ta fostervann prøve. Men er redd for om svaret på en eventuell nipt indikerer at man burde gjøre det. Så jeg tror egentlig ikke det for meg ville skapt noe særlig forskjell. Jeg vet ikke, er det som er så vanskelig.

Du får svar på tre ulike trisomi lidelser. Skjønner du er bekymret for å måtte ta forstervannsprøve, men dersom det er indikasjon på noe fra NIPT så er det som regel riktig og en forstervannsprøve vil bare bekrefte det. Men dette er noe hver enkelt må sette seg inn i og ta et valg på bakgrunn av❤️

Jeg holder på å dø på meg inne på lekeforumet. Vi har seriøst skravla på oss 70 innlegg på bare få minutter. Jeg ler så jeg griner :D

Så gøy at så mange et aktive inne på lekene nå, for å få de siste 100 innleggene! :love7

I overkant av 100 innlegg igjen :D:D

Wohooo!!!!!

Vedlegg

• 593047E4-43F2-440E-A05B-67331FE343E6.png
    593047E4-43F2-440E-A05B-67331FE343E6.png
    697,7 KB · Visninger: 11
Det gikk rasende fort da vi bare gikk inn for det. Hihi.
Gleder meg til vi får skjult forum og jeg kan våge å være meg.

Ja forstår deg godt. Har også kjempelyst til å begynne å handle. Men tenker det er lurt å vente til man er litt sikrere på at det går bra. Er fryktelig vondt å sitte der med masse babyting og ingen baby. Jeg tenker å iallefall se hjerte på ultralyd. Etter det vil jeg kjøpe et lite kosedyr hvis alt er bra. Det har jeg gjort til de to første også.

Du får svar på tre ulike trisomi lidelser. Skjønner du er bekymret for å måtte ta forstervannsprøve, men dersom det er indikasjon på noe fra NIPT så er det som regel riktig og en forstervannsprøve vil bare bekrefte det. Men dette er noe hver enkelt må sette seg inn i og ta et valg på bakgrunn av❤️
Ok. Så det er bare trisomier man får svar på i Norge? Jeg har bare lest en forskningsartikel om hva man kan finne ut, så har ikke helt oversikt på hva man får svar på i Norge. For akkurat slike alvorlige misdannelser kan jo være greit å eventuelt få svar på før man er kommet alt for langt i løpet for å da kunne ta informerte valg.

Back
Topp