Klarer ikke å bestemme meg.Andre her som tenker å ta NIPT?
Og tenker noen å bestille fra utlandet så man får med kjønn?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Klarer ikke å bestemme meg.Andre her som tenker å ta NIPT?
Og tenker noen å bestille fra utlandet så man får med kjønn?
Klarer ikke å bestemme meg.
Merkelig lyst på ost. Noe jeg vanligvis ikke spiser så mye. I tillegg vanlig grillpølser. Noe jeg egentlig ikke liker over hode. Ungene er fornøyd da heheEr det noen som har fått dilla på noe spesiell mat og drikke? Hele forrige uke måtte jeg ha nudler hver dag, ellers er jeg veldig glad i tropisk juice om dagen![]()
Hvordan svar får man da? Jeg vet bare at jeg 100% ikke vil ta fostervann prøve. Men er redd for om svaret på en eventuell nipt indikerer at man burde gjøre det. Så jeg tror egentlig ikke det for meg ville skapt noe særlig forskjell. Jeg vet ikke, er det som er så vanskelig.Tok det med første. Det var veldig betryggende![]()
Jeg har også sett på den. Bare så usikker på hvordan jeg får tatt den blodprøven…
Klinikken anbefalte uke 13, så har fått time akkurat 13+0Ja det vil jo ofte være mulig å se ganske tidlig
Hvilken uke tar du det i?
Da mente de at de kunne se mest mulig på ultralyd, i tillegg til at det er nok DNA i blodet til at nipt vil gi ganske nøyaktig resultat. Tør ikke å ta noe tidligere heller, siden jeg mistet 10+1 sist gang.Hvordan svar får man da? Jeg vet bare at jeg 100% ikke vil ta fostervann prøve. Men er redd for om svaret på en eventuell nipt indikerer at man burde gjøre det. Så jeg tror egentlig ikke det for meg ville skapt noe særlig forskjell. Jeg vet ikke, er det som er så vanskelig.
Jeg holder på å dø på meg inne på lekeforumet. Vi har seriøst skravla på oss 70 innlegg på bare få minutter. Jeg ler så jeg griner![]()

Gjør det i god tidNoen som vet om man må bestille organrettet ultralyd hos Martin Lundring i god tid, eller om det holder å bestille ett par uker i forveien?![]()

Ok. Så det er bare trisomier man får svar på i Norge? Jeg har bare lest en forskningsartikel om hva man kan finne ut, så har ikke helt oversikt på hva man får svar på i Norge. For akkurat slike alvorlige misdannelser kan jo være greit å eventuelt få svar på før man er kommet alt for langt i løpet for å da kunne ta informerte valg.Du får svar på tre ulike trisomi lidelser. Skjønner du er bekymret for å måtte ta forstervannsprøve, men dersom det er indikasjon på noe fra NIPT så er det som regel riktig og en forstervannsprøve vil bare bekrefte det. Men dette er noe hver enkelt må sette seg inn i og ta et valg på bakgrunn av![]()