Skravletråd

Du får TUL av sykehuset du er henvist til.

Vi skal til Lundring 13+0 :)
Oki..så må egentlig bare kjapt få henvisning til sykehuset da. Ønsker oss nok inn på riksen denne gangen også, selv om vi ikke hører til der, meen føles litt tryggere rundt oppfølging etter prematur fødsel også. Kanskje vi skulle laget en egen prematurtråd her inne også? Hvis dere skal til lundring 13+0,når skal dere på tul på sykehuset da sånn ca? :shy:

Ja off:oops: kom over drømmevogna på Finn i dpo land og bare måtte ha den!:laughing001 Kom over en bilstol også her om dagen og da mente mannen på at jeg bare måtte få den også i hus:smiley-ashamed005
Nå skal jeg ikke kjøpe noe særlig på en god stund! Håper å få kjøpt en body bare til vi skal fortelle det rundt :love7
Så gøy!! Er det ditt første barn?:Heartred

Med førstemann hadde jeg kjøpt masse tidlig, nå har jeg ikke kjøpt noe enda. Eller - kjøpt noen bodyer siste årene, men de er tiltenkt gave i kombinasjon med strikk. Mulig jeg beholder de selv de liker :)
Så gøy med strikkede klær til baby! Jeg kan dessverre ikke å strikke:oops:

Så gøy!! Er det ditt første barn?:Heartred
Ja det er jo litt gøy:hilarious: nei mitt 3. :Heartred trodde egentlig at vi ikke skulle ha fler enn 2, men ombestemte oss, så dette gleder jeg meg veldig til:Heartred
Føles nesten ut som første siden vi har kvittet oss med alt og begynner omtrent på skretsj igjen:love7

Ja det er jo litt gøy:hilarious: nei mitt 3. :Heartred trodde egentlig at vi ikke skulle ha fler enn 2, men ombestemte oss, så dette gleder jeg meg veldig til:Heartred
Føles nesten ut som første siden vi har kvittet oss med alt og begynner omtrent på skretsj igjen:love7
Så gøy med ny babytid da! :Heartred Gleder meg sånn til vi alle begynner å komme litt lenger og får mage og vet kjønn og alt det spennende

Oki..så må egentlig bare kjapt få henvisning til sykehuset da. Ønsker oss nok inn på riksen denne gangen også, selv om vi ikke hører til der, meen føles litt tryggere rundt oppfølging etter prematur fødsel også. Kanskje vi skulle laget en egen prematurtråd her inne også? Hvis dere skal til lundring 13+0,når skal dere på tul på sykehuset da sånn ca? :shy:

Privat uke 6
Klinikken (IVF) uke 8
Lundring uke 13
Sykehuset (Ullevål) pga prematur uke 14/15 cirka

Så OUL og oppfølging jevnt etter dette.

Når fødte du forrige? :) Fødte på Rikshospitalet, men vil absolutt IKKE dit med prematurt igjen.

Privat uke 6
Klinikken (IVF) uke 8
Lundring uke 13
Sykehuset (Ullevål) pga prematur uke 14/15 cirka

Så OUL og oppfølging jevnt etter dette.

Når fødte du forrige? :) Fødte på Rikshospitalet, men vil absolutt IKKE dit med prematurt igjen.
Nå bare tok jeg det for gitt at du er over 35, men det er du jo ikke :wacky:, så da skjønner jeg jo valget om privat UL i uke 13. For vår del, så får vi jo tilbud om det på sykehuset mellom uke 11 og 13, også får jeg jevnlige ultralyder fra og med uke 17-18 tror jeg.

Fødte prematurt ved riksen for 6,5 år siden. Vi følte oss utrolig trygge der, både under fødsel og på NFI. Det var så klart kjempe tungvint at vi måtte bo så langt unna,og utrolig trangt inne på avdelingen, så for oss foreldre ville det vært mer bekvemmelig på andre sykehus. Byttet til a-hus etterhvert,og der var det bedre plass osv,men følte oss ikke like trygge på alt personalet:(.

Hvordan var deres opplevelse?

Nå bare tok jeg det for gitt at du er over 35, men det er du jo ikke :wacky:, så da skjønner jeg jo valget om privat UL i uke 13. For vår del, så får vi jo tilbud om det på sykehuset mellom uke 11 og 13, også får jeg jevnlige ultralyder fra og med uke 17-18 tror jeg.

Fødte prematurt ved riksen for 6,5 år siden. Vi følte oss utrolig trygge der, både under fødsel og på NFI. Det var så klart kjempe tungvint at vi måtte bo så langt unna,og utrolig trangt inne på avdelingen, så for oss foreldre ville det vært mer bekvemmelig på andre sykehus. Byttet til a-hus etterhvert,og der var det bedre plass osv,men følte oss ikke like trygge på alt personalet:(.

Hvordan var deres opplevelse?

Bare 27 :)

Opplevelsen av Rikshospitalet var så som så (jeg lå innlagt en uke før fødsel og hun lå der 5 dager før overflytting). Trangt, lite tilpasset.

Ullevål var en annen opplevelse. Store rom, kunne delta mer, hybel 2 etasjer opp. Enkelte ansatte jeg ikke likte (da ba vi om at vedkommende ikke ble satt på vårt barn), andre ansatte som var herlige. Men mye masing på legene om informasjon ift hjemreise.

5 dager Rikshospitalet, nesten 7 uker Ullevål.

Vi har søkt oss til Ullevål nå.

Så gøy med ny babytid da! :Heartred Gleder meg sånn til vi alle begynner å komme litt lenger og får mage og vet kjønn og alt det spennende
Ja det blir koselig! :Heartred
Jaa det blir så gøy!!:hello2 Gleder meg også til å dele det med de rundt meg:love7

Så gøy:love7 har dere tenkt ut noen spesiell måte å fortelle det? :love017
Ja ekstra gøy siden det er første barnebarn til mine foreldre! Jeg kjøpte en body før SA sist hvor det står «you are going to be grandparents» så tenker å bruke den! Så kanskje jeg pakker den inn sammen med ultralyd bilde? Litt usikker på hva jeg skal si når jeg gir den til de? Det passer liksom ikke med noen bursdag/jul.. og det er en stund etter morsdag. Tips?:Heartred

Ja ekstra gøy siden det er første barnebarn til mine foreldre! Jeg kjøpte en body før SA sist hvor det står «you are going to be grandparents» så tenker å bruke den! Så kanskje jeg pakker den inn sammen med ultralyd bilde? Litt usikker på hva jeg skal si når jeg gir den til de? Det passer liksom ikke med noen bursdag/jul.. og det er en stund etter morsdag. Tips?:Heartred
Åhh så spesiellt:Heartred:Heartred
Kanskje fortelle at du setter så pris på dem så du har kjøpt en liten gave til de for å vise hvor glad du er i dem?:love7

Åhh så spesiellt:Heartred:Heartred
Kanskje fortelle at du setter så pris på dem så du har kjøpt en liten gave til de for å vise hvor glad du er i dem?:love7
Jaa kanskje bare gjøre det så enkelt ja! Åå jeg gleder meg sånn til å fortelle det:arghh: håper spira holder seg fast:rolleyes:

Back
Topp