Skravletråd

Eg har bestilt første kontroll til lege på fredag. Er nervøs for å måtte gå gjennom masse som allerede står i journalen min, fordi fastlegen min er sjukemeldt. Det er så mentalt slitsomt å måtte gå gjennom alt på nytt som begrunnelse for kvifor eg ynskjer henvisning til TUL. Og å måtte være nervøs for at eg ikkje får det fordi vikaren kanskje ikkje synes eg har god nok grunn.

Vi har Emmaljunga NXT90 til førstemann. De første 1,5-2 årene var vi veldig fornøyde, men så ble gutten vår for lang for å sove i vogna. Det var 2017- eller 2018-modellen, og jeg tror at de har forbedret lengden i modellene etter det!

Den passer fint for oss begge å trille (30 cm høydeforskjell), og med Outdoor-hjul er den super på både asfalt, grus og slaps. Litt vanskelig å trille i butikk, men fantastisk ute.

Det følger med solbeskyttelse som man kan bruke både på bag-del og sittedelen. Den trengs, siden kalesjen er kort.

Har ikke bestemt oss helt for om vi vil bruke vogna til nestemann eller ei. Mulig vi bestemmer oss når vi får vite kjønn. En gutt vil kanskje bli for lang, mens en jente kanskje blir lavere, og passer vogna bedre enn kommende storebror gjorde…

Står nok fortsatt på bugaboo fox, faller tilbake på den :knegg: kalesjen og at baggen er stor! Det trengs på juni-baby da de fort er i baggen til høst/vinter og man trenger vognpose. kanskje britax smile 3…

Var hos gyn i dag. Svangerskapet kan gå bra og stor sannsynlighet for det. Siden jeg er mellom 5+ 5, 5+6 så klarte de ikke å se hjertelyd. Enten er det for tidlig eller så er det stoppet opp. Tilbake om 2 uker om jeg ikke blør før det. Så planen er å ta hcg I morgen hos legen min.

Last edited:
Var hos gyn i dag. Svangerskapet kan gå bf og stor sannsynlighet for deg. Siden jeg er mellom 5+ 5, 5+6 så klarte de ikke å se hjertelyd. Enten er det for tidlig eller så er det stoppet opp. Tilbake om 2 uker om jeg ikke blør før det. Så planen er å ta hcg I morgen hos legen min.
Hva betyr bf? Håper det bare er for tidlig. Så dere noe? Hørt mange som ikke ser noe før de er uti 6 uker. Krysser fingrene!!

Eller var det plommesekk? Husker ikke. Problemet med høyt stoffskifte

Står nok fortsatt på bugaboo fox, faller tilbake på den :knegg: kalesjen og at baggen er stor! Det trengs på juni-baby da de fort er i baggen til høst/vinter og man trenger vognpose. kanskje britax smile 3…
Veldig fin og god den da:HeartredHadde valgt den jeg også hadde det ikke vert for at jeg har en 3åring når minsten kommer. Må nok ha ståbrett også litt i starten da, og vi trasker jo mye frem og tilbake til barnehagen uansett vær og slaps:angelic:

Var hos gyn i dag. Svangerskapet kan gå bra og stor sannsynlighet for det. Siden jeg er mellom 5+ 5, 5+6 så klarte de ikke å se hjertelyd. Enten er det for tidlig eller så er det stoppet opp. Tilbake om 2 uker om jeg ikke blør før det. Så planen er å ta hcg I morgen hos legen min.

Som sagt i går, du er midt i grenseland, hver eneste dag (faktisk!!) teller når den lille er på mm stadiet.. Jeg var også en første gang (ikke nå, men i vår) uten å se noe, hun kunne ikke si sikkert graviditet en gang, så mulig en liten oppklaring i livmoren som kunne være starten på noe. Da hadde jeg hcg tilsvarende nesten seks uker. To uker etterpå så vi hjertet og alt, så ikke mist håpet :Heartred Fint du får tatt hcg, hvordan går du det blir det blir helg? Og utover det, ro nerver og hode, pust. Du får dessverre ikke gjort noe fra eller til, men du kan kontrollere hvordan du har det inni deg, og det hjelper den lille og :love2

Som sagt i går, du er midt i grenseland, hver eneste dag (faktisk!!) teller når den lille er på mm stadiet.. Jeg var også en første gang (ikke nå, men i vår) uten å se noe, hun kunne ikke si sikkert graviditet en gang, så mulig en liten oppklaring i livmoren som kunne være starten på noe. Da hadde jeg hcg tilsvarende nesten seks uker. To uker etterpå så vi hjertet og alt, så ikke mist håpet :Heartred Fint du får tatt hcg, hvordan går du det blir det blir helg? Og utover det, ro nerver og hode, pust. Du får dessverre ikke gjort noe fra eller til, men du kan kontrollere hvordan du har det inni deg, og det hjelper den lille og :love2
Får sikkert ikke svar på hcg før mandag da. Uansett bedre enn to uke til ul

Nei, han ikke tenke på alt :p Bor du langt unna sykehuset? Om ikke kan du jo høre om å få gjøre det via dem. Der kan du vel få tatt prøver i helg og :) Om jeg tok på morgenen, kunne jeg ringe dagen ca kl 12 etter svaret.

Er det noen andre som har folat mangel? Jeg fikk vite bare dager etter el at jeg har kraftig folat mangel, og går nå på 1 mg folat tabeletter. Er dette noe som kan gå ut over fosteret, at jeg har lavt? Selv om jeg får det i meg i store doser hver dag?

Nei, han ikke tenke på alt :p Bor du langt unna sykehuset? Om ikke kan du jo høre om å få gjøre det via dem. Der kan du vel få tatt prøver i helg og :) Om jeg tok på morgenen, kunne jeg ringe dagen ca kl 12 etter svaret.
Bor en time unna. Men vi har legesenter så jeg tar i morgen. Kan man bare møte og ta uten å ha bestilt?

Er det noen andre som har folat mangel? Jeg fikk vite bare dager etter el at jeg har kraftig folat mangel, og går nå på 1 mg folat tabeletter. Er dette noe som kan gå ut over fosteret, at jeg har lavt? Selv om jeg får det i meg i store doser hver dag?
Dette finner jeg når jeg søker, vet ikke hvor raskt det øker. Ville hørt med legen. Eller sa de noe da du fikk beskjed om at det var lavt?

sånn sett er det greit å ta sv.kontroll tidlig!
upload_2021-10-6_20-10-27.png

Back
Topp