Skravletråd

Må si jeg er litt bekymra.. tok tidligtestene til CB lørdag og søndag morgen. Syntes jeg så svake streker begge dagene. Har tatt vanlig test fra Make sure i dag, men den ga ikke utslag på morgenurin. Litt irritert dro jeg på apoteket for å kjøpe CB tidligtest igjen, men det var tomt.. så da kjøpte jeg Metode 2 pk tidligtest. Klarte ikke vente og tok den ene nå. Blendahvit :( men jeg vet inni meg at testene jeg tok i helgen var svak strek, og jeg vet også at tidlegere har jeg måttet vente lenge på positiv test. Men ååå jeg vil ha to tydlige streker!! Har en tidligtest jeg kan ta i morgen tidlig da.

Jeg kjøpte også metode sine tidligtester. Den første tok jeg 3 dager før forventet mens, trodde den var negativ, men etter tidsfristen viste det en svaaak strek, men så svak at jeg avskrev den som negativ likevel. Tok den andre tidligtesten på dagen for forventet mens, sammen med en digital CB. CB gav utslag på 1-2, men jeg måtte fremdeles studere metode sin tidligtest for å klare å se streken… Så etter min mening er de ganske dårlige tester…o_O
Håper du får klare og tydelige streker snart:happy:

Så… Kan vi skravle om utflod? :sorry: Har dere merket endring? Vet ikke hvor mye info dere er interessert i, men la oss si at den har endret både farge og konsistens. 5+1 i dag. Muligens det begynte i helga, men merker det veldig godt i dag.

Det er blitt mer… Det var det forrige gang også, varte stort sett hele svangerskapet. Den er hvit og ganske tynn hos meg:wtf:

Hvor stor er livmoren til vanlig? Uke 7 er den like stor som en appelsin(!) Synes det høres veldig stort ut, men hvor stor er den før en graviditet?

Jeg kjøpte også metode sine tidligtester. Den første tok jeg 3 dager før forventet mens, trodde den var negativ, men etter tidsfristen viste det en svaaak strek, men så svak at jeg avskrev den som negativ likevel. Tok den andre tidligtesten på dagen for forventet mens, sammen med en digital CB. CB gav utslag på 1-2, men jeg måtte fremdeles studere metode sin tidligtest for å klare å se streken… Så etter min mening er de ganske dårlige tester…o_O
Enig!! Jeg fikk ikke strek 10 dpo med metode, men en svak strek dagen etter forventet mens. Mulig jeg var litt senere på vei enn jeg antok, men veldig svak for å vøre tidligtest. Jeg fikk strek 8 dpo på easy@home denne gangen, og var ikke i tvil.

Hvor stor er livmoren til vanlig? Uke 7 er den like stor som en appelsin(!) Synes det høres veldig stort ut, men hvor stor er den før en graviditet?
"Livmoren har form som en flattrykt omvendt pære og er cirka syv til ti centimeter lang, fire til fem centimeter bred og to til tre centimeter tykk hos kjønnsmodne kvinner (mindre hos småjenter og eldre kvinner). Hele organet veier 30 til 60 gram, "

henta herfra https://sml.snl.no/livmoren

"Livmoren har form som en flattrykt omvendt pære og er cirka syv til ti centimeter lang, fire til fem centimeter bred og to til tre centimeter tykk hos kjønnsmodne kvinner (mindre hos småjenter og eldre kvinner). Hele organet veier 30 til 60 gram, "

henta herfra https://sml.snl.no/livmoren
Så da har den ikke vokst sååå mye når man er 7 uker, kanskje i tykkelsen?

så merkelig at det skal være så stor forskjell på merker. Og irriterende med disse skyggestrekene også! Hvordan kan disse fra CB se sånn ut (lørdag og søndag) og de fra metode gi totalt hvitt resultat uten så mye som en liten skygge? Jeg blir ikke klok. Og så irritert for at vi bor på landet uten mulighet til å bare kjøpe på et annet apotek når det ene apoteket er utsolgt :hungover: kjenner jo alle på apoteket også, så vil liksom ikke farte inn og ut der for å kjøpe tester:p men fullt mulig at jeg har tatt gleden på forskudd og må forlate denne junigruppa :( 4EAB1243-2771-4732-9C97-E1D4CA46941A.jpeg278CC97C-8E69-4D66-ACFA-9596AC56640A.jpeg

Last edited:
Åh, vanskelig å si altså :( Det ser ikke ut som den blir særlig sterkere? For det er den tidlig testen? Det du kan gjøre er å høre med legesenteret om å få måne hcg med to dagers mellomrom..

så merkelig at det skal være så stor forskjell på merker. Og irriterende med disse skyggestrekene også! Hvordan kan disse fra CB se sånn ut (lørdag og søndag) og de fra metode gi totalt hvitt resultat uten så mye som en liten skygge? Jeg blir ikke klok. Og så irritert for at vi bor på landet uten mulighet til å bare kjøpe på et annet apotek når det ene apoteket er utsolgt :hungover: kjenner jo alle på apoteket også, så vil liksom ikke farte inn og ut der for å kjøpe tester:p men fullt mulig at jeg har tatt gleden på forskudd og må forlate denne junigruppa :( Vis vedlegget 367704Vis vedlegget 367705
Jeg har desverre fått falske streker på cb før. For at det skal være positivt må det være farge på strekene. Hvis du lyser med lommelykten på mobilen, viser det strek da? Spesielt "tidligtester" kan vise falske streker etter at tiden er gått ut. Lurt å sjekke med hcg blodprøve hos legen.

Hvordan er det med folket? Savner skravling.. Hodet mitt tenker på baby 24/7, men ingen å prate med om det :rolleyes: :smiley-ashamed005

Heldig du er :rolleyes: haha, neida. Ikke greit å være syk.. (men fint å glemme det litt, så får tiden litt fortere hehe).

Arbeidshelg til helga igjen, sist jeg hadde det trodde vi det var eggløsning pga slim og positive tester, og det ble SÅ mye styr. Lite søvn (jobber nattevakter) og mye avbrutt søvn (tok El tester oppi sovingen på dagtid :laughing002). Siden testene var positive måtte vi jo klemme inn sex også, ikke så lett når jeg jobbet halve døgnet (og feil tid av døgnet siden det er nattevakter).. Utslitt når mandag kom og 36 timer med jobbing var over :laughing005 Så fikk jeg så vondt i magen onsdag, og begynte lure på om det kunne være festesmerte.. Men var eggløsningsslim og, og jaggu var ikke resten positiv igjen :schocked028 Så var det på'an igjen i tre dager :laughing021 ble over en uke sextørke etter dette for å si det sånn ;)

Men ja, nå er det arbeidshelg igjen - og nå er jeg gravid, tenk det :love7 Så heldig!!

Last edited:
Eller var det kanskje bare barnet som var sykt, ikke du? Får håpe du slipper unna :biggrin

Jeg er her :smiley-angelic003 Tenker på baby 24/7, rart at jeg forrige uke var usikker på om vi skulle beholde, og nå tenker jeg bare på å ikke miste :smiley-ashamed008
Gruer meg til time hos kvinneklinikken/ gyn i morgen , håper de gir meg håp og at de tar ul. Må se et bankende hjerte :smiley-ashamed004

Her å, baby 24/7, begynt å se på vogn å.. :bag:
Dagene går så sakte!

tips til noe salt, ikke usunt, som kan funke for kvalme?

Jeg har nettopp spist salt søtpotet pomfri, men det er jo ikke sunt :smiley-angelic006
Akkurat spist salt potetgull :knegg: fant ut at ritz er helt sinnsykt usunt.. popcorn? Kan det gå?
Ellers hjelper det med druer, men er mye dårlige druer å..

Nå er ikke perioden med kvalme veldig lenge sett i en livssyklus, så det går sikkert greit at de er litt som akkurat nå :p kanskje er det akkurat det at det er litt av alt og mye energi som er greia? Kroppen er finurlig. Jeg og vil ha salt, ikke kvalm enda, men higer for salt mat :rolleyes: helst spekeskinke og salami som vi vel ikke skal spise :rolleyes: o_O

Popkorn sies jo å ikke være super usunt, du får teste og se om kroppen blir fornøyd med det :laughing002

Back
Topp