Skravletråd

Jeg er her :smiley-angelic003 Tenker på baby 24/7, rart at jeg forrige uke var usikker på om vi skulle beholde, og nå tenker jeg bare på å ikke miste :smiley-ashamed008
Gruer meg til time hos kvinneklinikken/ gyn i morgen , håper de gir meg håp og at de tar ul. Må se et bankende hjerte :smiley-ashamed004

Når er timen din i morgen? Krysser fingrene for deg! Sjekket min egen journal i stad, og så fosteret var målt til 6+3 og da så vi sterke hjerteslag. Vet ikke helt hvor grensen går, men mulig du er akkurat i grenseland? Hver eneste lille dag teller, så om egget festet seg en dag eller to senere enn man tror i forhold til eggløsning.. Skal så lite til når man er akkurat i grenseland. Men håper håper for din skyld! Og at du kan få en ny time om en uke om dere ikke ser noe enda i morgen :)

Her å, baby 24/7, begynt å se på vogn å.. :bag:
Dagene går så sakte!

tips til noe salt, ikke usunt, som kan funke for kvalme?
Her også! Så mange tilbud rundt nå... Vi har vogn fra før men ikke helt fornøyd så vil bytte. Prøver å holde meg i skinnet med å vertfall vente etter ul..:nailbiting:

Her også! Så mange tilbud rundt nå... Vi har vogn fra før men ikke helt fornøyd så vil bytte. Prøver å holde meg i skinnet med å vertfall vente etter ul..:nailbiting:
Jeg å, kan ikke kjøpe vogn nå :knegg: men dette er 100% sikkert siste, har INGENTING fra de to andre. Så jeg titter på brukt. Heller nok mot fox 2, så greit å se ann bruktmarkedet ;)

hva har du fra før, og ønsker deg nå?

Står mellom bugaboo fox 2/3 og britax smile 3, men var veldig fornøyd med baby jogger city select sist, men tror britaxen er ganske lik, bare lenger kalesje.
Vi har bugaboo nå, litt eldre versjon. Fantastisk vogn, men duger veldig dårlig i slaps/snø...:facepalm: Hovedgrunnen til at vi bytter den ut nå er pågrunn av det + vi vil kunne senke styre ned i forskjellige stillinger:angelic: vurderer emmaljunga nxt90 nå, men har også sett litt på britax smile 3 her og :angelic:

Vi har bugaboo nå, litt eldre versjon. Fantastisk vogn, men duger veldig dårlig i slaps/snø...:facepalm: Hovedgrunnen til at vi bytter den ut nå er pågrunn av det + vi vil kunne senke styre ned i forskjellige stillinger:angelic: vurderer emmaljunga nxt90 nå, men har også sett litt på britax smile 3 her og :angelic:
Ja, at du ikke får ‘teleskop’?
Jeg tror nok Fox og smile 3 er veldig like på slaps og snø, var med ei som tittet på begge, og som selgeren sa: ingen vogner funker i slaps :bag:
Fordelen med Foxen i forhold til smile i slapps og sand var at man kan ta inn de store hjulene og dra den etter deg da på to hjul.. men emmaljunga liker jeg å, men de er så tunge! Vet ikke om nxt90 er det?

Ja, at du ikke får ‘teleskop’?
Jeg tror nok Fox og smile 3 er veldig like på slaps og snø, var med ei som tittet på begge, og som selgeren sa: ingen vogner funker i slaps :bag:
Fordelen med Foxen i forhold til smile i slapps og sand var at man kan ta inn de store hjulene og dra den etter deg da på to hjul.. men emmaljunga liker jeg å, men de er så tunge! Vet ikke om nxt90 er det?
Nxt90 er mindre. Vi har den gamle modellen av emmaljunga å den er tung, men ikke nxt90 en den kan sammenlignes med bugaboo bare den er litt høyerexsmile9 lett å legge sammen og blir nesten helt flat. Bør sjekkes ut vertfall, knallgod vogn! Har prøvd den litt selv+mange venniner har den og er superfornøyd xsmile9

Nxt90 er mindre. Vi har den gamle modellen av emmaljunga å den er tung, men ikke nxt90 en den kan sammenlignes med bugaboo bare den er litt høyerexsmile9 lett å legge sammen og blir nesten helt flat. Bør sjekkes ut vertfall, knallgod vogn! Har prøvd den litt selv+mange venniner har den og er superfornøyd xsmile9
Hmm, men da skal jeg sjekke den ut! Leste litt om den, 11 kg og 2 cm smalere enn bugaboo fox, ca det samme som smile :) og så er den billigere enn begge, kan det stemme? Er det kommet oppdateringer de siste årene som man bør få med seg hvis man kjøper ny?

eneste er kalesjen, synes den ser kort ut.

Så bra dere prater om dette, da slipper jeg spørre :D tror det er noen av disse jeg har snust på. Siden dette er helt siste har jeg skikkelig lyst å gjøre alt jeg ikke har gjort med de siste barna :cool: :D som å gå bananas og kjøpe en vogn bare fordi jeg vil ha den :p :hilarious:

Hmm, men da skal jeg sjekke den ut! Leste litt om den, 11 kg og 2 cm smalere enn bugaboo fox, ca det samme som smile :) og så er den billigere enn begge, kan det stemme? Er det kommet oppdateringer de siste årene som man bør få med seg hvis man kjøper ny?

eneste er kalesjen, synes den ser kort ut.

Kan få den ned i 7-8 nå for helt ny på tilbud, ligger mellom 9-12tusen til vanlig. Litt usikker på oppdateringer da jeg ikke har hatt den typen selv. Eneste jeg vet er at det er 2 nokså like vogner: nxt90 og nxt60. Nxt60 er en mye lettere/litt enklere versjon. Nxt90 er litt mer robust med fjæring/hjul og kan feste for eksempel 1ekstra bag til søsken på. Det finnes også ergonomisk del og flat del til begge typene. Enig i at kalesjen virker kort. Jeg har jo den superlange kalesjen til bugaboo nå som dekker alt så vil nok merke forskjell der..:facepalm: Man kan kjøpe en skjerm å sette på da itilfelle.

Så oppsummering - dere prater om tre ulike? Britax s mile, Emmaljunga nxt90 og bugaboo fox?

Jeg er så teit at jeg bare har forelsket meg i et utseende på en vogn :hungry: :bored: :hilarious: Om den er praktisk aner jeg ikke :p og ikke kan jeg skryte på meg at vi bruker vogn så mye, men mulig det blir annerledes med juni barn? Siste jeg hadde var november barn, så mye tid inne da. Soving inne osv.

Skal se om jeg finner ut hvilken vogn det var, tror det er en av de dere prater om :rolleyes: :D

Emmaljunga Nxt90 var det ja, med disse skinndetaljene :flower Kun estetikk og begjær bak det ønske :scared001 veldig fint å lese at de er en god vogn også :laughing002

Og nå er neste ting jeg ikke skjønner - duo, kombi, classic og ergo - hva er forskjellen? :whacky059

Og nå er neste ting jeg ikke skjønner - duo, kombi, classic og ergo - hva er forskjellen? :whacky059
Jeg husker ikke, men jeg har hatt emmaljunga edge duo før, som var den største modellen. Jeg elsker Emmaljunga, brukt til hver eneste unge. De er romslige , solide og veldig gode på snø/slaps/tur, med rett hjul seff. De er ofte tyngre når man tar vekk bagdelen enn andre vogner, men det har jeg aldri tenkt på som et problem.
Nå kjenner jeg ikke til de nye modellene, men om mini holder seg i magen skal jeg enten bruke Emmaljungaen jeg har eller se etter ny :cool:

Eller kanskje det var classic jeg hadde? Nei, nå husker jeg ikke . Uansett så tror jeg mye går på bakdelen, hvor stor den er.

Jeg er så teit at jeg bare har forelsket meg i et utseende på en vogn :hungry: :bored: :hilarious: Om den er praktisk aner jeg ikke :p og ikke kan jeg skryte på meg at vi bruker vogn så mye, men mulig det blir annerledes med juni barn? Siste jeg hadde var november barn, så mye tid inne da. Soving inne osv.

Skal se om jeg finner ut hvilken vogn det var, tror det er en av de dere prater om :rolleyes: :D
Jeg forelsket meg i utseende og funksjonalitet når det kom til vogn :p
Jeg startet i barnehage for 12år siden og har alltid syntes Emmaljunga med klassisk understell er den fineste vogna som finnes, også har bagen så stor plass!

Så fikk jeg prøve den it fire, faste, store hjul er litt kronglete.
Gikk noen år så kom de nye understellene hvor hjulene foran kan låses opp og igjen etter ønske, da har jeg solgt :p
Står en Emmaljunga Duo S på gjesterommet vårt og venter på den lille mageboren :bag:
Fant jo fargen jeg ønsket meg og ;)

Jeg er ingen vognekspert men har undersøkt endel så kan prøve å forklare:
-Duo vognene er de store modellene. Knallgode vogner men er veldig store/tar mye plass i hus og bil. Har en slik selv som jeg har brukte i nyfødttiden og nå i barnehagen. Den ble for "stor" for min del så foretrakk selv mindre vogn.

-Kombivogn betyr at vognen har et understell som kan brukes til både bag og sittedel. De fleste vogner nå er kombivogner.

-Classic (om vi sammenligner nxt90 classic og select) betyr det at den har mindre detaljer/funksjoner.Men ikke av veldig stor betydning.

-Nxt90 Select er den modellen med mest funksjoner og detaljer:
https://youtu.be/MO_Xf2DjNXY

- Ergo betyr at sittedelen er ergonomisk(det anbefaler jeg også) de sitter mye bedre i den når de er små, og de er jo laget for at de skal sitte ergonomisk rett. Jeg har både ergonomisk sittedel og vanlig( den som kalles F/Flat), og ergonomisk er definitivt best.

-Nxt60: Mindre modell av nxt90, lettere i vekt og mindre hjul. Mindre funksjoner( for eksempel kan du feste en sidebag på nxt90, men ikke på nxt60. Du kan også feste søskenadapter og bruke nxt90 som søskenvogn, men kan ikke det på nxt60 osv.)

Anbefaler å se på vogner i butikken, og kjenne hvordan de ulike vognene er.

Back
Topp