Skravletråd

Jeg fikk tatt. Men de var veldig opptatt av hvem den skulle til og at en lege måtte snakke om svaret. På kvinneklinikken sa gynekologen at jeg kunne ta hcg før neste ul, men jeg ble så stresset at jeg gikk i går uten å få hcg prøve.Derfor ble jeg usikker når laboratoriet spurte hvem de skulle sende hcg prøven til. I tillegg kjenner jeg ho som tok prøven.

Ringer i morgen og hører svar.
Noen som vet hva hcg skal ligge på i uke 6 eller 5+6 ?
Jeg har så høyt stoffskifte at det gjør meg stresset fra før ( kroppen lever sitt eget liv), og så usikker på om det er et levende foster i magen. Endikrinologen ringte meg i sted og sykemeldte meg 100% i 2 uker fremover. Må ta antistoff prøve osv og hyppige blodprøver.

Beklager at jeg skriver så mye negativt, jeg er til vanlig veldig sprudlende og positiv :(

Jeg fikk tatt. Men de var veldig opptatt av hvem den skulle til og at en lege måtte snakke om svaret. På kvinneklinikken sa gynekologen at jeg kunne ta hcg før neste ul, men jeg ble så stresset at jeg gikk i går uten å få hcg prøve.Derfor ble jeg usikker når laboratoriet spurte hvem de skulle sende hcg prøven til. I tillegg kjenner jeg ho som tok prøven.

Jeg har så høyt stoffskifte at det gjør meg stresset fra før ( kroppen lever sitt eget liv), og så usikker på om det er et levende foster i magen. Endikrinologen ringte meg i sted og sykemeldte meg 100% i 2 uker fremover. Må ta antistoff prøve osv og hyppige blodprøver.

Beklager at jeg skriver så mye negativt, jeg er til vanlig veldig sprudlende og positiv :(
Går veldig fint å være negativ/få ut tanker :Heartred
Viser til denne (igjen) fordi jeg synes den er så fin mtp hcg og nivåene :) https://forum.babyverden.no/threads...mlene-og-cb-digital-med-ukeindikator.1673091/
Her finner du hva det ligger på sånn ca, er store variasjoner

Dere som allerede har tatt blodprøve og målt hcg, hvordan har dere fått det til? Fastlegen min vil ikke ha meg inn til prøver før jeg er nærmere 12 uker :(

Dere som allerede har tatt blodprøve og målt hcg, hvordan har dere fått det til? Fastlegen min vil ikke ha meg inn til prøver før jeg er nærmere 12 uker :(

Som regel får man ikke ta det uten grunn, de blodprøvene legen din prater om et disse "vanlige" gravid prøvene - for å sjekke antistoffer mitt rubella, sjekke etter hiv, og generell blodstatus. Disse tas på første kontroll :)

Her er det takhøyde for alle og alt :hug003 kan bare tenke meg hvor slitsomt det må være å gå rundt med alle disse tankene! Så fint du får den ut noen plass :)

Usikker på hvor mye du uansett får ut av én blodprøve, det er stigningen man er interessert i, men du skulle ta ny prøve på mandag? Hvem kan du ringe i morgen (for legesenteret er grunn stengt?)? Du kan jo prøve spørre der du tok ultralyd (var det etter henvisning fra endokrinologen?) om du kan få en ny time denne uken som kommer heller? Siden ultralyden denne uken ikke ga noe annet enn bekymring for deg. Du var nok bare akkurat noen dager for tidlig nå på onsdagen. Veldig typisk, men som sagt, hver lille dag teller nå..

Noen som vet om man får dekket fysio under graviditeten fra helfo? Med tanke på vondt bekken.. (vet det kommer etter hvert..)

Jeg fikk det sist da jeg var bekymret. Skader ikke å legge på litt på sannheten noen ganger. Men den gang var jeg det, med god grunn.

Noen som vet om man får dekket fysio under graviditeten fra helfo? Med tanke på vondt bekken.. (vet det kommer etter hvert..)

Om jeg ikke husker feil så er fysio og vanlig lege nå på samme egenandelskort. Nå er jo lege gratis som gravid, men godt spørsmål om fysio er det som gravid, eller om man må betale opp til egenandelstaket som det er nytt.. Hmm.. Det må vi finne ut :p

Om jeg ikke husker feil så er fysio og vanlig lege nå på samme egenandelskort. Nå er jo lege gratis som gravid, men godt spørsmål om fysio er det som gravid, eller om man må betale opp til egenandelstaket som det er nytt.. Hmm.. Det må vi finne ut :p
Jeg betalte ikke egenandel hos fysio da jeg var gravid med første( 12 år siden) fikk henvisning av lege :)

Iiih, herlighet, så fort vi har nådd (nesten) 2500 innlegg her inne! Halvveis til 5000 og skjult gruppe! :smiley-bounce016

Jeg betalte ikke egenandel hos fysio da jeg var gravid med første( 12 år siden) fikk henvisning av lege :)
Då eg var gravid i 2018 betalte eg egenandel. Treng ikkje lengre henvisning frå lege som gravid, ein kan berre bestille sjølv, om eg ikkje hugser heilt feil

I følge Helsenorge står ikke gravide på listen over grupper som ikke betaler egenandel. De med frikort, barn og yrkesskade står. Vil tro de hadde skrevet det som det gjaldt gravide? Ellers trenger du ikke henvisning lengre for å dra til fysioterapeut - så lenge den har driftstilskudd betaler du bare egenandel (som regel 185 kr) opp til..er det 2500 kr eller noe egenandelstaket er på? Om du har frikort fra før, så slipper du egenandel :)

Iiih, herlighet, så fort vi har nådd (nesten) 2500 innlegg her inne! Halvveis til 5000 og skjult gruppe! :smiley-bounce016
Kjekt! Men og viktig å ha fokus på å bevare det åpne forumet når vi får lukket, så det er liv både inne og ute og nye kan komme til :Heartpink Jeg har fått mye info opp gjennom årene ved å google sps som andre har lurt på, og fått svar i åpne forum :thumleft

I følge Helsenorge står ikke gravide på listen over grupper som ikke betaler egenandel. De med frikort, barn og yrkesskade står. Vil tro de hadde skrevet det som det gjaldt gravide? Ellers trenger du ikke henvisning lengre for å dra til fysioterapeut - så lenge den har driftstilskudd betaler du bare egenandel (som regel 185 kr) opp til..er det 2500 kr eller noe egenandelstaket er på? Om du har frikort fra før, så slipper du egenandel :)
Får ringe fysio å høre hvordan de opererer. Greit nok med egenandel da. Så lenge man slipper fullpris

Er det fler enn meg som er mer ettermiddag/kvelds kvalm enn morgenkvalm? Det er altså helt ekstremt :depressed: Må sitte helt I ro om kveldene og bare konsumere vann :confused:

Er det fler enn meg som er mer ettermiddag/kvelds kvalm enn morgenkvalm? Det er altså helt ekstremt :depressed: Må sitte helt I ro om kveldene og bare konsumere vann :confused:

Samme her! Har startet rundt 17.30/18.00 hver kveld. Kjennes ut som jeg er på en båt, må legge meg ned i flere timer fordi jeg blir så kvalm og uvel. Tåler nesten ingen lukter eller særlig bevegelse frem til det slipper taket etter noen timer

Har hatt det sånn og før. Kvalme som stiger om kvelden. Aldri hatt morgenkvalme.

Åh, i dag sitter gråten løst altså. Alt for mye tanker, og umotivert for å sitte 36 timer på nattevakt i helga med disse tankene. Alt for tidlig for ultralyd, så ingen hjelp i å sjekke ut bekymringer. Ikke en gang tidlig nok i neste uke, må vente enda lengre. Og det er så lenge til. Og tanker om hvorfor sist, for den hadde vokst til dagen den døde (og jeg fikk en miniblødning), hvorfor? Har lest på journalene mine igjen, leter etter svar. Nei, alt for mye tanker i dag. Og tårene sitter løst, gitt..

Back
Topp