Skravletråd

Jeg leser flere steder at det skal bli mulig for alle gravide å få UL i uke 12 offentlig, stemmer dette? skulle startet med det i fjor, men har ikke hørt noen ting om at dette stemmer. sendt mail til JM nå for å høre, men flere jeg kjenner som er gravide går jo privat og har ikke fått tilbudet

Det ble vedtatt i fjor, men med beskjed om at det ikke vil være på plass i år pga logistikk etc. Det er nok ikke på plass skikkelig for alle før neste år.

Joda litt kjedelig og bli satt tilbake nesten hele 2 uker! Men tror faktisk det har hendt meg før så tidlig.
Får jo bare vente å se hva det blir på det som skulle vært 12 uker kontroll i november da. Minner meg på
at jeg bør ringe JM på mandag så hun kan finne ny time.. sukk blir jo nærmere jul da kanskje. Har bestemt meg
for å ikke ta fostervann diagnostikk, har gått bra med de to siste og vet at det gjør det med denne knotten med.
Gubben begynner for alvor og bli mer interessert å prater bare om hvordan hans foreldre gleder seg til å bli fammo og farfar.:D

Da er "vår" rengjøringen snart unnagjort.. Ble nesten litt vår her oppe i dag. Om 8 grader og kald vind regnes som vår :confused:
Bare støvsuging som gjenstår, hadde planer om vaske hele leiligheten, lage maten klar.. Lasagne.. Tror jeg venter med vaskingen til mandag eller om jeg burde hoppe i det bare. Dumme er jo at jeg er allergisk mot vaskemidler :rolleyes: Musikk på Tv nesten på full guffe.
Hva er det jeg har blitt bitt av? :p Dusjen er tatt, toalettet, vaskebøtten, søppelbøtte på badet og vask/speil. I kjøkkenet er maskinen tømt for rene kjøkkenartikler og satt inni det som er skittent. Bort med alle tomflasker, lagt vekk hekletøy som jeg ikke kommer fortsette på og satt i ny pose i søppelbøtten. Gjenstår komfyr, vask og støvsuge stuen/kjøkken å sofaen. Ja også badet da, huff er så mye støv som lett samler seg der pluss alle hårene mine når jeg børster/dusjer håret :playful:

:Heartred:Heartred
Jeg leser flere steder at det skal bli mulig for alle gravide å få UL i uke 12 offentlig, stemmer dette? skulle startet med det i fjor, men har ikke hørt noen ting om at dette stemmer. sendt mail til JM nå for å høre, men flere jeg kjenner som er gravide går jo privat og har ikke fått tilbudet

Heisann,
Jeg fikk tilbud om det, når fastlegen sendte henvisning ang ordinær ultralyd i desember, så ringte de fra sykhuset dagen etter og avtalte dato for desember oul, og spurte om eg ønsket i uke 12 tidlig ul, de var sånn smått kommet igang med det og ville ha med seg en medisinstudent på opplæring som bare skulle observere på tul :) takket ja til det :Heartred Så skal 27.okt når jeg er ca 12+5, de hadde ikke lov å gi den før uke 12

:Heartred:Heartred

Heisann,
Jeg fikk tilbud om det, når fastlegen sendte henvisning ang ordinær ultralyd i desember, så ringte de fra sykhuset dagen etter og avtalte dato for desember oul, og spurte om eg ønsket i uke 12 tidlig ul, de var sånn smått kommet igang med det og ville ha med seg en medisinstudent på opplæring som bare skulle observere på tul :) takket ja til det :Heartred Så skal 27.okt når jeg er ca 12+5, de hadde ikke lov å gi den før uke 12
Takk for svar! Kan jeg spørre om hvilket sykehus det er?

Blir litt forvirra av terminberegningeno_O Bor ikke i Norge og her er termindato beregnet til 1 mai, mens med norsk terminkalkulator er det beregnet til 4 mai. :confused004 Men begge steder står det at jeg er like langt på vei, så er vell bare at land har ulik standard for svangerskapslengde?
I tillegg så ble jeg satt frem 3 dager på første ultralyd, men de endrer ikke på termindato før det er over 4 dager forskjell fra beregnet menstermin. Blir spennende å se hvor lang jeg blir målt til på neste ultralyd om 1,5 uke:rolleyes: muligens jeg egentlig hører til aprilgruppe:confused005

Blir litt forvirra av terminberegningeno_O Bor ikke i Norge og her er termindato beregnet til 1 mai, mens med norsk terminkalkulator er det beregnet til 4 mai. :confused004 Men begge steder står det at jeg er like langt på vei, så er vell bare at land har ulik standard for svangerskapslengde?
I tillegg så ble jeg satt frem 3 dager på første ultralyd, men de endrer ikke på termindato før det er over 4 dager forskjell fra beregnet menstermin. Blir spennende å se hvor lang jeg blir målt til på neste ultralyd om 1,5 uke:rolleyes: muligens jeg egentlig hører til aprilgruppe:confused005
I Norge har vi vel 40+2/3 (litt variasjon mellom steder mener jeg å huske, tror Bergensområde hadde 40+2, men dette tar jeg helt fra hodet etter noe jeg mener jeg husker fra sist så ikke stol 100% på det :p) mens andre land går etter 40+0, ser det i noen amerikanske apper at jeg får termin tidligere der.

Jepp :) Du er i den 8.uken, men kun 7 fullgåtte.
Okay. Så hvis jeg skal si til noen hvor langt jeg er på vei så er jeg da 8 uker? Herremin, gjort dette to ganger før, men det er glemt :knegg: vurderer å si det til sjefen, kvalmen har tatt nye høyder og spent på hvordan jeg fikser det på jobb. Håpet er at det er så travelt at jeg ikke rekker å tenke over det.

Okay. Så hvis jeg skal si til noen hvor langt jeg er på vei så er jeg da 8 uker? Herremin, gjort dette to ganger før, men det er glemt :knegg: vurderer å si det til sjefen, kvalmen har tatt nye høyder og spent på hvordan jeg fikser det på jobb. Håpet er at det er så travelt at jeg ikke rekker å tenke over det.
Jeg sier hvor mange fullgåtte uker jeg er, altså 9 uker (evt med dager om det er noen som vet litt om graviditet :p ) , det blir litt som bursdager, du starter med å være 0 år når du blir født når du har "gjennomgått" ett år fyller du ett år.. På samme måte er du en uke lengre når du har gjennomgått den uka, så da telles den ikke før du har fullgått uka, om det gir mening?

Jeg sier hvor mange fullgåtte uker jeg er, altså 9 uker (evt med dager om det er noen som vet litt om graviditet :p ) , det blir litt som bursdager, du starter med å være 0 år når du blir født når du har "gjennomgått" ett år fyller du ett år.. om det gir mening?
Så du ville sagt 7 da? Tror jeg skjønner :thumleft

Ville nok sagt 7 ja. Blir forvirret selv :confused:
Jøsses hvor ryggen skulle gjøre ond i dag. Var ute en liten gåtur i området. Tok meg nesten en time.. Fingrene mine er opphovne og nedre del av ryggen over hoftene gjør svin ondt :meh: Skulle tro jeg var mer enn snart 6 uker. Ikke har jeg hatt så ondt tidligere.. Pluss magen virker større. Skal ringe jm i morgen så hun kan evt finne ny time for 12 uker.

Om magen min virker spiss! Bah innbilninger..

Vedlegg

• 20211010_131648.jpg
    20211010_131648.jpg
    1,4 MB · Visninger: 45
Om magen min virker spiss! Bah innbilninger..
Sånn ser min mage ut og. Jeg kan kun gå med inntilsittende topper hjemme, ellers ser alle at jeg er gravid. På jobb kjører jeg oversized. Har til og med synlig mage gjennom ytterjakken min:eek:

Haha ja, for å være knappe 6 uker virker det mer som at legen kan ha målt feil Lov å håpe!
Vinterjakken min for jeg knapt igjen.. følte at alle kunne se på meg at jeg er gravid. Hjelper ikke
med en tight t-skjorte og hettegenser. Hettegenseren er alltid litt vid, men nå poppet bare magen
ut. Ikke at det gjør noe for her oppe i nord er det bare gubbens familie som kan få nyss på det og de
vet jo det allerede. :cool:

Ganske oppblåst her også, ikke slik at jeg får synlig gravidmage, men buksa jeg bruker på vei til jobb er nær trang :p sist bedret det seg med oppblåstheten rundt ule 12-13, men da begynte jo magen å vokse litt etter hvert så jeg ser etter gravidbukser jeg kan bruke etter hvert :shy:

:depressed: lukten av lasagne.. Burde jo lukte godt. Men måtte sette opp balkong døren innen jeg ble altfor dårlig. Magen vrenger seg med tanken på at jeg skal spise dette.. :sour: Jeg som liker lasagne.. :confused:

Back
Topp