Skravletråd

Noen som vet når sånn ca etter hvor lang tid de pleier å komme på hjemmebesøk fra helsestasjonen? :)
Jeg ringte inn dagen etter og ga beskjed om at jeg hadde født, og fikk da time på helsestasjonen 3 dager etter fødsel :happy: her hadde de ikke hjemmebesøk nå pga korona

Trur det varierer litt i kommunene, men her kjeme dei ila dei første 3-5 dagene etter ein kjeme heim frå sjukehuset :)
Jeg ringte inn dagen etter og ga beskjed om at jeg hadde født, og fikk da time på helsestasjonen 3 dager etter fødsel :happy: her hadde de ikke hjemmebesøk nå pga korona
Jeg snakket med dem dagen etter fødsel, og de skulle ta kontakt for besøk, men har ikke hørt noe... Får ikke svar på tlf:oops:
Skulle gjerne hatt litt tips og råd kjenner jeg :dummy1:

Jeg snakket med dem dagen etter fødsel, og de skulle ta kontakt for besøk, men har ikke hørt noe... Får ikke svar på tlf:oops:
Det hørtes ikke bra ut :( Håper du får tak i de snart!

Synd de ikke svarer, du kan også ringe barselavdelingen om det er ting du lurer på så tidlig etter utreise? :)

Det hørtes ikke bra ut :( Håper du får tak i de snart!
Synd de ikke svarer, du kan også ringe barselavdelingen om det er ting du lurer på så tidlig etter utreise? :)
Fikk heldigvis tak i jordmor til slutt og fikk avtalt hjemmebesøk :)
Er litt overveldende med brystspreng og baby som sover om dagen og er våken om natta :shy: hjelper nok å få snakket med noen :)

Noen som vet når sånn ca etter hvor lang tid de pleier å komme på hjemmebesøk fra helsestasjonen? :)
Fikk beskjed om å ringe helsestasjon etter fødsel fordi noen ganger kan det ta tid før sykehuset gir beskjed til dem om at barnet er født. De ønsket kontroll ca 3 dager etter hjemkomst. Her har de ikke hjemmebesøk pga covid-19, så vi må dra til helsestasjon.

Fikk heldigvis tak i jordmor til slutt og fikk avtalt hjemmebesøk :)
Er litt overveldende med brystspreng og baby som sover om dagen og er våken om natta :shy: hjelper nok å få snakket med noen :)
Bra du får tak i dem :) den verste brystsprengen gir seg ofte etter noen dager, kan hjelpe å håndmelke ut de første dråpene før ammingen (hjelper meg i alle fall) :)
Ellers anbefaler jeg å omså sove litt på dagen mens hun sover :) Min mini er også endel mer enn ønkselig våken på natt fremdeles :P :P Men det går seg til :)

Bra du får tak i dem :) den verste brystsprengen gir seg ofte etter noen dager, kan hjelpe å håndmelke ut de første dråpene før ammingen (hjelper meg i alle fall) :)
Ellers anbefaler jeg å omså sove litt på dagen mens hun sover :) Min mini er også endel mer enn ønkselig våken på natt fremdeles :p :p Men det går seg til :)
Hjalp litt å snakke med jordmor i tlf heldigvis :)
Har lært meg det der cottermans grep, så bruker det før hun ammer.. Virker som om det verste brystsprengen er på vei tilbake, takk og pris :happy:
Ja, jeg bør nok prioritere å sove litt på dagen, i natt sovnet hun kl 0530 :hungover:

Bruker dere Amme BH på natten, eller hva gjør dere? Føler at puppene blir skvist om natten :pklarer ikke å bruke singlet, svetter ihjel:hilarious:uten BH lekker der Melk o_O

Bruker dere Amme BH på natten, eller hva gjør dere? Føler at puppene blir skvist om natten :pklarer ikke å bruke singlet, svetter ihjel:hilarious:uten BH lekker der Melk o_O
Jeg bruker ingenting men lekker ikke heller da :bookworm: Hva med å klippe av noen singleter? :p

Jeg hadde samme problem sist. Brukte tisseark/kladder på 60x60 som man får kjøpt på apoteket. Da går det ikke i madrassen i det minste. Gris i sengetøy blir det :banghead: orker ikke BH hele døgnet.

Ev kan du passe på å håndmelke av litt før du legger deg/er oppe på do så ikke det er så stort trykk. Ikke for mye, det øker bare melkeproduksjonen!

Jeg hadde samme problem sist. Brukte tisseark/kladder på 60x60 som man får kjøpt på apoteket. Da går det ikke i madrassen i det minste. Gris i sengetøy blir det :banghead: orker ikke BH hele døgnet.

Ev kan du passe på å håndmelke av litt før du legger deg/er oppe på do så ikke det er så stort trykk. Ikke for mye, det øker bare melkeproduksjonen!
Nei, det er deilig å få luftet både hud og pupper innimellom :p
Det kunne jo vært noe! Litt melk i sengetøy tåler vi vel :hungry:

Jeg lakk mye sist, kunne våkne i store dammer følte jeg. :arghh: Min løsning ble å sove på håndklær :shifty: Orker ikke å ha på meg noe når jeg skal sove :hilarious: Ga seg heldigvis etterhvert som ting stabiliserte seg litt bedre.

Har ikke født enda, så har ikke erfaring med nattelekkasje eller hovne lekkasjebryst enda - men Lindex har noen amme BH-er som selges i to-pakninger, som føles skikkelig myke og gode mot huden, ikke trange men sitter likevel godt på, og jeg syns de er ganske svale selv på varme dager. Jeg begynte å bruke de for et par mnd siden selv :happy: Kanskje de kunne vært et alternativ til singlet :)

Lå med ammebh og ammeinnlegg hver natt. Var en befrielse når amminga var over. ENDELIG FRI. Kanskje jeg og skal prøve håndklær.

Har ikke født enda, så har ikke erfaring med nattelekkasje eller hovne lekkasjebryst enda - men Lindex har noen amme BH-er som selges i to-pakninger, som føles skikkelig myke og gode mot huden, ikke trange men sitter likevel godt på, og jeg syns de er ganske svale selv på varme dager. Jeg begynte å bruke de for et par mnd siden selv :happy: Kanskje de kunne vært et alternativ til singlet :)
De BH'ene jeg brukte på slutten av svangerskapet passer ikke litt engang nå, så lå jo ha størrelse svær :hilarious: men skal ta en kikk på om de kan være noe :happy:

Back
Topp