Skravletråd

Ja. Vært sykemeldt og er nå i «aktiv sykemelding» som betyr at jeg sitter på jobb og knasker salt kjeks og ligger på sofaen på pauserommet i stedet for hjemme :hilarious:


Altså, finnes «aktiv sykemelding» fortsatt? Jeg trodde ikke det fantes lengre, men det hadde vært midt i blinken for meg som er ped.leder i bhg. Da kunne jeg vært på topp, kommet sent og gått tidlig.
 
Altså, finnes «aktiv sykemelding» fortsatt? Jeg trodde ikke det fantes lengre, men det hadde vært midt i blinken for meg som er ped.leder i bhg. Da kunne jeg vært på topp, kommet sent og gått tidlig.
Finnes ikke her hvertfall... her er det enten 100% og null jobbing, eller gradert sykemelding :shifty:
Som arbeidsplassen min har sagt til andre som er 100% sykemeldt - du kan jo komme innom på jobb å gjøre litt småting på kontoret et par timer, det er lov. Så er sannheten at hvis nav finner ut det så mister du mest sannsynlig pengene dine faktisk...
 
Jeg er sykemeldt pga rygg.. Her er det ikke snakk om aktiv sykemelding.. Her er det enten 80% sykemeldt eller 100%.. Jeg kan ikke utføre mine oppgaver.. Ergo hjemme.. :wtf:
 
Jøss, fikk nettopp brev i posten fra sykehuset om at blodprøvene mine viste at jeg er rhesus negativ. Er gravid for første gang og vet ingenting om hva det innebærer, annet enn det jeg har lest på nett nå. Skal heldigvis til jordmor til uka og legen uka etter så får spørre mer da. Veldig overrasket, trodde det var veldig uvanlig!
Er også det:happy: har fullført 2 svangerskap og det gikk helt fint med de,merket ikke så mye til det untatt at man får en slags «vaksine» mot å danne antistoffer..
 
Finnes ikke her hvertfall... her er det enten 100% og null jobbing, eller gradert sykemelding :shifty:
Som arbeidsplassen min har sagt til andre som er 100% sykemeldt - du kan jo komme innom på jobb å gjøre litt småting på kontoret et par timer, det er lov. Så er sannheten at hvis nav finner ut det så mister du mest sannsynlig pengene dine faktisk...
Jepp, samme her! Det skal jo registreres på nav dersom man er innom jobb. Og da mister jo arbeidsplassen de pengene. Derfor hadde det vært så genialt med svangerskapspenger. Men jobben min er jo ikke skadelig for fosteret.
 
Altså, finnes «aktiv sykemelding» fortsatt? Jeg trodde ikke det fantes lengre, men det hadde vært midt i blinken for meg som er ped.leder i bhg. Da kunne jeg vært på topp, kommet sent og gått tidlig.
Jeg vet ikke om det er noe nav ordner med lenger nei. I kommunen jeg jobber har de en post i lønnsbudsjettet som går på denne typen avlasting/tilrettelegging, nettopp for å unngå sykemeldinger. Har vært fokus på å unngå dem, spesielt for oss som jobber innen oppvekst (jeg er også i bhg) og de som jobber i helsesektoren. Vi har også gratis svømmehall, forskjellige trivselstiltak, mulighet for samtaler med psykiatrisk sykepleier og treningstilbud som skal virke forebyggende :happy:
 
Jeg vet ikke om det er noe nav ordner med lenger nei. I kommunen jeg jobber har de en post i lønnsbudsjettet som går på denne typen avlasting/tilrettelegging, nettopp for å unngå sykemeldinger. Har vært fokus på å unngå dem, spesielt for oss som jobber innen oppvekst (jeg er også i bhg) og de som jobber i helsesektoren. Vi har også gratis svømmehall, forskjellige trivselstiltak, mulighet for samtaler med psykiatrisk sykepleier og treningstilbud som skal virke forebyggende :happy:
For en bra ting å sette av penger til! Kommunen jeg jobber i har kjørt seg helt på ræv økonomisk og er på robek-lista. Så det er bare sparing, sparing og atter sparing. :(
 
For en bra ting å sette av penger til! Kommunen jeg jobber i har kjørt seg helt på ræv økonomisk og er på robek-lista. Så det er bare sparing, sparing og atter sparing. :(
Ja det er en stor trygghet for oss. Godt å vite at vi har arbeidsgiver i ryggen dersom vi skulle slite med noe.
Uff, det er ikke bra :(
 
urrrrrrghhhk... jeg er så trøtt og sliten. Hvorfor kommer ikke denne magiske andre-trimester-energien til meg?! :p
Jeg måtte ta en liten dupp etter frokost, er svimmel, trøtt, sliten, kvalm. Min største plan i dag er å lufte vovven og å rydde i oppvaskmaskinen.

På den positive siden hadde jeg KJEMPEKLUMP på magan i mårrest, livmoren er virkelig blitt stor! Føles som en basketball-ish! Gleder meg over symptomene, er bare så.. kjedelig :p Er så slapp at jeg ikke engang kan spille noe. Blir bare sittende vegetativt og se på youtube...
 
urrrrrrghhhk... jeg er så trøtt og sliten. Hvorfor kommer ikke denne magiske andre-trimester-energien til meg?! :p
Jeg måtte ta en liten dupp etter frokost, er svimmel, trøtt, sliten, kvalm. Min største plan i dag er å lufte vovven og å rydde i oppvaskmaskinen.

På den positive siden hadde jeg KJEMPEKLUMP på magan i mårrest, livmoren er virkelig blitt stor! Føles som en basketball-ish! Gleder meg over symptomene, er bare så.. kjedelig :p Er så slapp at jeg ikke engang kan spille noe. Blir bare sittende vegetativt og se på youtube...
Føler sååå med deg.. fine dager i andre trimester har ikke jeg sett noe av heller.. :p
 
Her er jeg sliten og i karantene. Som forsåvidt er greit mtp baby i magen, men skulle gjerne vært med på jentetreff i helga
 
Uff... samme her, jeg venter fortsatt på gløden alle snakker om gravide kvinner har :hilarious::hungover:
Den gløden ja.. følte meg mye mer fin når jeg gikk med gutta. Nå.. nei fysj :hilarious:
 
Ultralyd i kveld!!
 
Han var bare helt elendig.. ikke et eneste bilde som viser en baby. Så overhode ikke noe.
Ååå så utrolig kjipt! Var dette privat ul?
 
Back
Topp