Skravletråd

Alt var bra med baby, fikk en smugtitt på ultralydapaeatt på legekontoret. Var vokst den siste uka, og hjerte slo. Bevist hvorfor jeg har vondt. Og legen mente at migrenemedisiner kan jeg ikke ta, men ble anbefalt å høre med fastlegen eventuelt. Prøver igjen på jobb og håper det går bra
 
Alt var bra med baby, fikk en smugtitt på ultralydapaeatt på legekontoret. Var vokst den siste uka, og hjerte slo. Bevist hvorfor jeg har vondt. Og legen mente at migrenemedisiner kan jeg ikke ta, men ble anbefalt å høre med fastlegen eventuelt. Prøver igjen på jobb og håper det går bra

Jeg har svangerskapsmigrene og fått beskjed om at jeg kan ta imigran. Og Tramadol. Men jeg følges også tett av sykehuset da. Ibux fikk jeg beskjed om å ikke ta, men Paracet i bunnen :)
 
Sitter bare å tripper nå. Skal på ultralyd kl.16 i dag. Må bare sjekke at alt er ok. Er så redd. Var sist uke 11 er nå 13+6.
Første gangen mannen min er med også, det blir stort. :love7
 
Bestilte time på privat ultralyd. Klarer ikke vente helt til 17. mars, så jeg bestilte time til 15. februar :happy: Da er jeg 14+6, så håper å få se kjønnet da <3
 
Bah.. sliten, alene med kidsa denne uken, tidligvakter hver dag, dårlig vær.. alt på en gang..
 
Vært på siste del av KUB-test; ultralyd, i dag. Alt sto bra til med bebis! :Heartred Fikk ikke vite kjønn, den var så aktiv! Men det gjør ingenting, det viktigste er at den er frisk!:love2
 
I dag har sykehuset ringt og sa de hadde en avbestilling , så da får jeg komme å ta en prat med de i morgen. Vet ikke om det er UL da, men skulle ha med urinprøve. Blir spennende å se om jeg få ul som i sist svangerskap grunnet sv.diabetes. Er i hvertfall god oppfølging! Det skal de ha ❤️
Er fryktelig emosjonell i dag, og har trengt å gråte ut litt..
tror jeg har en indre redsel om at jeg har hatt en MA eller noe.. føler ikke magen vokser noe, brystsprengen er borte. Er 14+0 i dag... kan kjenne sånn bobling og fiskesprell en gang i mellom nå. Men i dag har det vært null og niks... uff... men jeg får vare vente på morgendagen å se hva de sier om hva jeg tenker.. ❤️
 
Last edited:
Angrer på den lange luren jeg akkurat hadde, den skulle nok vært kuttet i to. På den andre side; herregud så godt det er å sove!
 
Fikk utslag på urinprøven i dag, L3+, så den skulle sendes til dyrking. Er det urinveisinfeksjon de tror det kan være da?
 
Fikk utslag på urinprøven i dag, L3+, så den skulle sendes til dyrking. Er det urinveisinfeksjon de tror det kan være da?
Ja, mest sannsynlig det. Men husk når du tar urinprøve neste gang, så ha midtstrålen og ikke de første dråpene, og hold vekk kjønnslepper når du tisser. Veldig ofte er det mye «grums» fordi vi glemmer å gjøre det :shy: fikk litt skjenn av jordmor nå sist selv nemlig fordi prøven var «litt grumsete» :hilarious:
 
Ja, mest sannsynlig det. Men husk når du tar urinprøve neste gang, så ha midtstrålen og ikke de første dråpene, og hold vekk kjønnslepper når du tisser. Veldig ofte er det mye «grums» fordi vi glemmer å gjøre det :shy: fikk litt skjenn av jordmor nå sist selv nemlig fordi prøven var «litt grumsete» :hilarious:
Jeg er ikke akrobatisk nok til alt det der. :hilarious: Vasket meg godt og brukte midtstrålen, og det får holde. :p
 
Uuugh, jeg får ikke til å gå på dooo! :arghh: :hilarious:
Tredje dagen uten avføring, og jeg ser ut som jeg er minst 5 mnd på vei. Jeg er en oppblåst baseball som ruller rundt mellom stua og badet ørten ganger pr dag, i håp om å få lettet på situasjonen. :help
 
Uuugh, jeg får ikke til å gå på dooo! :arghh: :hilarious:
Tredje dagen uten avføring, og jeg ser ut som jeg er minst 5 mnd på vei. Jeg er en oppblåst baseball som ruller rundt mellom stua og badet ørten ganger pr dag, i håp om å få lettet på situasjonen. :help
Gå til innkjøp av litt lactulose, spis druer/svisker, masse fiberrrik mat.. ;) selv er jeg omvendt og må ta litt jern for å få bundet litt... :facepalm: håpløst å være løs også... men vondere å være forstoppet:hungover: lykke til med dobesøk
 
Gå til innkjøp av litt lactulose, spis druer/svisker, masse fiberrrik mat.. ;) selv er jeg omvendt og må ta litt jern for å få bundet litt... :facepalm: håpløst å være løs også... men vondere å være forstoppet:hungover: lykke til med dobesøk

Er det ikke det ene, så er det det andre :hilarious:
Men ja, tenkte å kjøpe meg noen knekkebrød og pærer, synes det hjalp sist jeg var gravid.
 
Er det ikke det ene, så er det det andre :hilarious:
Men ja, tenkte å kjøpe meg noen knekkebrød og pærer, synes det hjalp sist jeg var gravid.
Lactulose som f.eks. Duphalac, funker som oftest ganske effektivt ;)
 
Skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer taco nå, det som er SÅ godt. :confused: Disse hormonene gjør meg rar!
 
Back
Topp