Skravletråd :)

Her venter vi på å ringe til klinikken for å sette i gang med søskenforsøk. Må avtale når og hvilke nye prøver vi må ta først. :rolleyes::nailbiting:
Så spennande!!! Då er me i samme situasjon;) har fått time til Porsgrunn på torsdag. Håper eg kan beg på medisiner så snart d lar seg gjere! Veldig spent på vårt første offentlige forsøk, etter 3 private. Kommer du i gang no snart el?
 
Hva skal dere spise i helga?? :D

Her blir det kreps, og pizza til sistemann som ikke liker skalldyr :p taco imorgen kanskje?
Me hadde ein pizza av tacolefsa med kylling, squasj, paprika,løk, feta. Veldig godt! Prøve å vera sunn så eg holder meg under bmi grensa :/ i dag blir vietnamesisk og i morgen laga litt opp så me har middag til mandag. Kanskje tabboelouh salat med svin og tatziki?!
 
Så spennande!!! Då er me i samme situasjon;) har fått time til Porsgrunn på torsdag. Håper eg kan beg på medisiner så snart d lar seg gjere! Veldig spent på vårt første offentlige forsøk, etter 3 private. Kommer du i gang no snart el?
Nei vi venter nok til høsten. Føler meg ikke helt klar enda. :hilarious: Men tenker vi skal få unna alt av prøver om ikke så lenge. Så er det gjort :happy:
 
Så, hva skjer? Venter dere på innsett? Ruger? Er gravid? :) :)

Venter på mensen så vi kan komme i gang med neste runde hormonstimulasjon, jeg har PCOS og får ikke mensen på egenhånd egentlig, men orka ikke hormoner i jula siden vi holdt pause. Så gir kroppen litt tid i tilfelle den har blitt kickstarta av hormonrundene i høst
 
Her blir det ute mat i dag.. Kiel ferga var lite med kjøkken på lugaren :hilarious:
 
Litt random, men hvordan er byttepolicyen der mtp å bytte julegaver?(standardvarer)

Det skal følge med en byttelapp. Normalt sett ligger den under puta. Julegaver har du frem til 19 eller 24 januar. Kommer litt an på når gaven ble kjøpt. Men det står på byttekvitteringen.

Jeg vil bare legge til en ting når det gjelder bytting.
Veldig mange bruker veldig lang tid på bestemme seg hvor hva de skal kjøpe når de er inne hos oss. Mye frem og tilbake og betenkningstid. Spesielt de litt eldre.
Jeg har gang på gang sett mennesker som har vært triste pga folk har bytta vekk det de har brukt tid, energi og omtanke på å kjøpe til de.
Selv om "du" kanskje ikke synes gaven var verdens fineste, så vil det bety en hel verden for den som kjøpte det til deg, å se deg gå med smykket.
 
Det skal følge med en byttelapp. Normalt sett ligger den under puta. Julegaver har du frem til 19 eller 24 januar. Kommer litt an på når gaven ble kjøpt. Men det står på byttekvitteringen.

Jeg vil bare legge til en ting når det gjelder bytting.
Veldig mange bruker veldig lang tid på bestemme seg hvor hva de skal kjøpe når de er inne hos oss. Mye frem og tilbake og betenkningstid. Spesielt de litt eldre.
Jeg har gang på gang sett mennesker som har vært triste pga folk har bytta vekk det de har brukt tid, energi og omtanke på å kjøpe til de.
Selv om "du" kanskje ikke synes gaven var verdens fineste, så vil det bety en hel verden for den som kjøpte det til deg, å se deg gå med smykket.
Oj. Jaa. Nå fikk jeg litt vondt i sjela, for jeg sa jeg kanskje ville bytte det til noe annet(sa det i romjula)...så spurte om de fikk med en byttelapp(var ikke i pakken,men de har nok ikke bedt om det heller). Tusen takk for at du sier det, det skal jeg tenke på neste gang! <3
Kanskje jeg rett og slett får beholde det..:rolleyes:
 
Venter på mensen så vi kan komme i gang med neste runde hormonstimulasjon, jeg har PCOS og får ikke mensen på egenhånd egentlig, men orka ikke hormoner i jula siden vi holdt pause. Så gir kroppen litt tid i tilfelle den har blitt kickstarta av hormonrundene i høst
Nesten samme her, Primolut du skal ta eller? :) Akkurat ferdig ferdig med primokur her, også pcos
 
Pcos her også. Men gått fra to år uten, til og nesten ha den regelmessig :happy:

Veldig glad for det. Var skikkelig frustrert når den tulla sånn.
 
Nesten samme her, Primolut du skal ta eller? :) Akkurat ferdig ferdig med primokur her, også pcos

Nei, jeg tar trisekvens. Har sluppet unna med en runde av det så langt, men jeg ble drit dårlig så håper veldig på å slippe en ny runde egentlig :/
Har spurt om det er noe annet jeg kan få, men han fått beskjed om at det er trisekvens eller p-piller, for jeg er nødt til å få en blødning før de vil igangsette behandling. Vi bor i Danmark da, så det er nok derfor det er andre legemidler :)
 
Nei, jeg tar trisekvens. Har sluppet unna med en runde av det så langt, men jeg ble drit dårlig så håper veldig på å slippe en ny runde egentlig :/
Har spurt om det er noe annet jeg kan få, men han fått beskjed om at det er trisekvens eller p-piller, for jeg er nødt til å få en blødning før de vil igangsette behandling. Vi bor i Danmark da, så det er nok derfor det er andre legemidler :)
Oh! Ja, blir også det av den Primolut. Gikk på den, så Progynova- ble gravid. Så fikk jeg naturlig mens noen uker etter sa, ble ingen resultat. Nå tar jeg primo igjen og så Progynova. Håper det klaffer igjen nå. :)
Hvor lenge går man på trisekvens?
Hvordan er det med IVF i dk? Får dere dekket alt, og er det bra? :D
 
Snapchat-2123352471.jpg

Må kose seg litt på båten... Og alkohol fri :happy:
 
Oj. Jaa. Nå fikk jeg litt vondt i sjela, for jeg sa jeg kanskje ville bytte det til noe annet(sa det i romjula)...så spurte om de fikk med en byttelapp(var ikke i pakken,men de har nok ikke bedt om det heller). Tusen takk for at du sier det, det skal jeg tenke på neste gang! <3
Kanskje jeg rett og slett får beholde det..:rolleyes:

Det var ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, Det er noe jeg har lagt merke til hver jul og romjul, men jeg kan ikke si det til kundene når de er innom for å bytte ;)
Det handler jo om stolthet også :) De vil jo ikke at du skal gå med noe du ikke liker, men så blir de også lei seg for at du ikke liker det de valgte :p
Mener ikke deg personlig nå, er bare min teite måte å formulere meg på :p
Jeg ble oppdratt av mine besteforeldre og lærte tidlig at man skal vise respekt og være takknemlig for det man får. Uansett hva det er. Man trenger ikke å bruke det daglig eller noe, men ta det frem når man er sammen med de man har fått gaven fra.
Jeg kjenner det igjen og får så vondt i hjertet når jeg ser ansikts utrykket og tristheten i øynene deres når gaven blir byttet til noe annet.
Jeg er ikke noe moralpoliti altså. Langt ifra. Det er kun min ærlige mening og observasjon.
 
Det var ikke meningen å gi deg dårlig samvittighet, Det er noe jeg har lagt merke til hver jul og romjul, men jeg kan ikke si det til kundene når de er innom for å bytte ;)
Det handler jo om stolthet også :) De vil jo ikke at du skal gå med noe du ikke liker, men så blir de også lei seg for at du ikke liker det de valgte :p
Mener ikke deg personlig nå, er bare min teite måte å formulere meg på :p
Jeg ble oppdratt av mine besteforeldre og lærte tidlig at man skal vise respekt og være takknemlig for det man får. Uansett hva det er. Man trenger ikke å bruke det daglig eller noe, men ta det frem når man er sammen med de man har fått gaven fra.
Jeg kjenner det igjen og får så vondt i hjertet når jeg ser ansikts utrykket og tristheten i øynene deres når gaven blir byttet til noe annet.
Jeg er ikke noe moralpoliti altså. Langt ifra. Det er kun min ærlige mening og observasjon.
Neinei, jeg skjønte godt hva du mente altså. :HeartpinkSynes ikke det var teit, men heller en liten «vekker» for min del :) (som jeg trengte å høre :) ) Kjente jeg fikk en litt annen innstilling til det :)
 
Ja, veldig! Gleder meg til å kunne sy babytøy til min egen baby <3
Selvlært selv :D
Åh ja det er koselig det. Jeg strikker litt plagg til planlagt søskenforsøk(håper jo vi lykkes). Tenker å sy litt også. :) Prøve å lage en hel garderobe i bare hjemmelaget tøy.
 
Oh! Ja, blir også det av den Primolut. Gikk på den, så Progynova- ble gravid. Så fikk jeg naturlig mens noen uker etter sa, ble ingen resultat. Nå tar jeg primo igjen og så Progynova. Håper det klaffer igjen nå. :)
Hvor lenge går man på trisekvens?
Hvordan er det med IVF i dk? Får dere dekket alt, og er det bra? :D

Så trist med SA, krysser fingra for at dere lykkes nå ❤
Trisekvens er en 3 ukers kur, lenge synes jeg. Men i dag fikk jeg faktisk mensen! Hurra! Så nå har jeg meldt meg til ny behandlingsrunde

IVF i Danmark har også tre offentlige forsøk som dekkes, men alt utenom medisiner er gratis. Det gjelder i hele helsevesenet faktisk. Og medisinene et ganske greit prisa altså, veldig kjekt for oss som er studenter.
Jo mere medisiner man kjøper jo mer rabatt får man, første forsøk ga jeg ca 1500Dkk for medisiner, og andre rundt 600Dkk tror jeg. Nå har ikke vi blitt sendt direkte til IVF da, men jeg får ganske store doser hormoner likevel pga PCOS'en.
Vi skal i gang med tredje og siste runde hjemmerull som de kaller det. Eggløsningsstimulerende + eggløsningssprøyte også sex hjemme.
Får tre runder med inseminasjon etter det og så 3 runder IVF, men håper selvfølgelig vi lykkes før det da
 
Back
Topp