*skravletråd

Noen som fikk med seg tv2 hjelper deg episoden om bilstoler? Fikk ikke sett den desverre. Noen som vil dele?
Jeg så den faktisk! Noe spesifikt du lurte på?
Klagene var to forskjellige: 1) barn klarer å smyge skuldrene ut av selene, og 2) barn klarer å åpne selene selv. Produsentens svar på 1) var at man kan bruke en selesamler. Svaret på 2) er at lovverket krever at selene skal kunne åpnes enkelt, selv av personer som er svake eller som ikke har erfaring med slike stoler, i tilfelle ulykker hvor barnet må FORT ut av bilen, og den første som kommer til kanskje ikke er småbarnsforelder. Lovverket krever at det skal være én knapp og at den skal være rød. Så det er liksom ikke så mye produsentene får gjort innenfor lovens rammer. Men både cybex og besafe sier at de jobber med å utvikle et varslesystem som skal pipe o.l. dersom selen løsnes.

Jeg så den faktisk! Noe spesifikt du lurte på?
Klagene var to forskjellige: 1) barn klarer å smyge skuldrene ut av selene, og 2) barn klarer å åpne selene selv. Produsentens svar på 1) var at man kan bruke en selesamler. Svaret på 2) er at lovverket krever at selene skal kunne åpnes enkelt, selv av personer som er svake eller som ikke har erfaring med slike stoler, i tilfelle ulykker hvor barnet må FORT ut av bilen, og den første som kommer til kanskje ikke er småbarnsforelder. Lovverket krever at det skal være én knapp og at den skal være rød. Så det er liksom ikke så mye produsentene får gjort innenfor lovens rammer. Men både cybex og besafe sier at de jobber med å utvikle et varslesystem som skal pipe o.l. dersom selen løsnes.

Ok. Takk for forklaring!! Jeg er vel egentlig ute etter test på babyseter, det ble ikke tatt opp virker d som?
Skummelt med d med selene. Her har T fått armene ut en gang, jeg ble så redd at jeg tror ikke hu gjør d igjen slik jeg reagerte! Men greit med en forklaring på d med knappen og hvorfor barna får de opp.

Men både cybex og besafe sier at de jobber med å utvikle et varslesystem som skal pipe o.l. dersom selen løsnes.
Åh det hadde vært kjempebra.. flere enn én gang opplevd at det plutselig snur seg en liten utbrytertass opp fra stolen som stolt sier "se mamma".. :bored:

6 åringen har dratt på overnatting hos en kompis for første gang, så jeg og gubben har inntatt sofa med chips, godteri og det som hører til, mens vi ser 40year old virgin:)

Ser gamle repriser av mesternes mester mens jeg prøver å overleve kvalmen. Gleder meg til 2.trimester!
Da kan du være glad du ikke er i samme hus som meg akkurat nå - har spist altfor mye appelsin (som jeg ikke tåler så veldig godt) og nesten brekker meg av min egen fislukt!:facepalm:

Ok. Takk for forklaring!! Jeg er vel egentlig ute etter test på babyseter, det ble ikke tatt opp virker d som?
Skummelt med d med selene. Her har T fått armene ut en gang, jeg ble så redd at jeg tror ikke hu gjør d igjen slik jeg reagerte! Men greit med en forklaring på d med knappen og hvorfor barna får de opp.
Ah, nei, det var ikke noe test som jeg fikk med meg iallfall.

Oiii skummelt! Greit at han/hun gir beskjed da iallfall!
Eldstemann var sånn som plutselig bare satt løs i baksete :wideyed:
Yngstejenta tørr ikke mer nå... vi stoppa innom en politikontroll (med vilje) her for en stund siden og fikk en veldig hyggelig men bestemt politibetjent til å fortelle henne at det ikke er lov og veldig farlig å ta av seg belte når man kjører bil... funka gull for har ikke tatt det av siden ;)

Så akkurat Birdbox. Skummel, men bra film! Anbefales hvis man er sånn passe pysete som meg :)
Er det den der de tar barna hennes eller noe slikt?
Ikke turt å se den jeg da... er skikkelig pysete når det kommer til film med barn.. kommer drømme at noen kidnapper ungene :oops:

Eldstemann var sånn som plutselig bare satt løs i baksete :wideyed:
Yngstejenta tørr ikke mer nå... vi stoppa innom en politikontroll (med vilje) her for en stund siden og fikk en veldig hyggelig men bestemt politibetjent til å fortelle henne at det ikke er lov og veldig farlig å ta av seg belte når man kjører bil... funka gull for har ikke tatt det av siden ;)
Fantastisk kreativ løsning!

Jeg ligger på sofaen alene og har nesten sett en hel sesong av instant home på Netflix og lengter tilbake til Australia! Har ikke vært utenom huset siden onsdag :hilarious: kvalmen er litt bedre i kveld enn i formiddag så nøyt nesten middagen for litt siden!

Er det den der de tar barna hennes eller noe slikt?
Ikke turt å se den jeg da... er skikkelig pysete når det kommer til film med barn.. kommer drømme at noen kidnapper ungene :oops:
Vil ikke røpe for mye, men barna blir ikke tatt.

Back
Topp