Skravletråd

Det var akkurat det jeg endte opp med å gjøre, ha en vinflaske med druejuice i veska. Fikk et glass vin servert da vi kom som jeg raskt byttet ut med min egen juice. Da glasset nærmet seg tomt snek jeg med ut i ganga pg fylte det opp igjen. Så mye mingling rundt omkring så ingen la merke til det:D

Så bra det løste seg :)
 
Søk opp doxylamine pyrodoxine use in HG pregnancies. Vi har ikke kombinasjonsmedisinen i Norge, men er mulig å få tak i zonat og B6.

Jeg derimot må snakke med legen imorgen om doseøkning. Eller noe annet. Kaster opp og brekker meg og kvalmen er intens

Takk for tips. Men tar en halv postafen om morgenen og det har funketvhelt supert. Blir litt trøtt av den, men heller det enn den kvalmen.
 
Jeg ble innlagt idag pga dehydrering.

Håper virkelig jrg klarer å spise og drikke snart..

Bare 5+4 :(

De mente det har vært to på ultralyden da. ( et ekstra svart tomrom uten noe i) Men kun 1 de fant med hjertedunk nå. Fikk sett at det blinket på skjermen da <3

De mener det er kanskje derfor jeg ble syk så tidlig.

De fant et embryo med bankende hjerte <3 det er noe å kjempe for! <3
 
Jeg ble innlagt idag pga dehydrering.

Håper virkelig jrg klarer å spise og drikke snart..

Bare 5+4 :(

De mente det har vært to på ultralyden da. ( et ekstra svart tomrom uten noe i) Men kun 1 de fant med hjertedunk nå. Fikk sett at det blinket på skjermen da <3

De mener det er kanskje derfor jeg ble syk så tidlig.

De fant et embryo med bankende hjerte <3 det er noe å kjempe for! <3
Håper du kommer deg fort. En sterk spire som henger igjen :)
 
Jeg blir med dere i juli 2019. Fortsatt ikke helt gått opp for meg at det kanskje blir sommerbaby.

4+2 i dag og tok test i går, selv om jeg hadde kjent det på kroppen i over en uke. Har likevel ikke troen på at det kommer til å gå bra. Jeg kan ikke tro at jeg skal være like heldig tredje gangen...
 
Jeg ble innlagt idag pga dehydrering.

Håper virkelig jrg klarer å spise og drikke snart..

Bare 5+4 :(

De mente det har vært to på ultralyden da. ( et ekstra svart tomrom uten noe i) Men kun 1 de fant med hjertedunk nå. Fikk sett at det blinket på skjermen da <3

De mener det er kanskje derfor jeg ble syk så tidlig.

De fant et embryo med bankende hjerte <3 det er noe å kjempe for! <3
God bedring :Heartred
 
Jeg ble innlagt idag pga dehydrering.

Håper virkelig jrg klarer å spise og drikke snart..

Bare 5+4 :(

De mente det har vært to på ultralyden da. ( et ekstra svart tomrom uten noe i) Men kun 1 de fant med hjertedunk nå. Fikk sett at det blinket på skjermen da <3

De mener det er kanskje derfor jeg ble syk så tidlig.

De fant et embryo med bankende hjerte <3 det er noe å kjempe for! <3

Ånei... :sorry: Masse god bedring! Håper du kommer deg på beina raskt igjen :Heartred
 
Uff.. Mannen og jeg hadde en ganske lang diskusjon i går. Han er fullstendig båtsyk, og har hatt lyst til å kjøpe ny båt i evigheter nå. Jeg er ikke helt enig i prioriteringene, men har sagt at hvis vi kun bruker av egenkapitalen vår, kan jeg gå med på det. Nå mener han at vi heller bør oppgradere litt til, og ta opp ett lite lån på en ny båt. Dette vil koste oss ca 2000kr i måneden. Jeg mener at det er helt feil timing, og tror ikke han vet hvor mye det koster med babyutstyr og diverse det neste året. I tillegg sier han at hvis vi ikke tar oss råd til å kjøpe båt, blir han heller ikke med på ferie neste år fordi vi da kan sette av penger til å spare til båt. Dette synes jeg er skikkelig urettferdig, fordi min store lidenskap er å reise, mens hans er båt og sjøliv. Er jeg urimelig som setter foten ned på en 200.000kr investering som er hans lidenskap 8 måneder før vi får baby?

Vi la oss sinte (noe vi aldri gjør), og stemningen er skikkelig dårlig i dag styles/default/xenforo/hmh.gif
 
Jeg ble innlagt idag pga dehydrering.

Håper virkelig jrg klarer å spise og drikke snart..

Bare 5+4 :(

De mente det har vært to på ultralyden da. ( et ekstra svart tomrom uten noe i) Men kun 1 de fant med hjertedunk nå. Fikk sett at det blinket på skjermen da <3

De mener det er kanskje derfor jeg ble syk så tidlig.

De fant et embryo med bankende hjerte <3 det er noe å kjempe for! <3
Jeg mener å ha hørt at det er ganske vanlig, at det ofte er to, men kun en som overleder de første ukene! Sterk liten rakker :)
 
Uff.. Mannen og jeg hadde en ganske lang diskusjon i går. Han er fullstendig båtsyk, og har hatt lyst til å kjøpe ny båt i evigheter nå. Jeg er ikke helt enig i prioriteringene, men har sagt at hvis vi kun bruker av egenkapitalen vår, kan jeg gå med på det. Nå mener han at vi heller bør oppgradere litt til, og ta opp ett lite lån på en ny båt. Dette vil koste oss ca 2000kr i måneden. Jeg mener at det er helt feil timing, og tror ikke han vet hvor mye det koster med babyutstyr og diverse det neste året. I tillegg sier han at hvis vi ikke tar oss råd til å kjøpe båt, blir han heller ikke med på ferie neste år fordi vi da kan sette av penger til å spare til båt. Dette synes jeg er skikkelig urettferdig, fordi min store lidenskap er å reise, mens hans er båt og sjøliv. Er jeg urimelig som setter foten ned på en 200.000kr investering som er hans lidenskap 8 måneder før vi får baby?

Vi la oss sinte (noe vi aldri gjør), og stemningen er skikkelig dårlig i dag styles/default/xenforo/hmh.gif
Nei, jeg syns ikke du er urimelig. Et forhold handler om å gi og få. Jeg kan skrive under på at det er dyrt å få barn, og av erfaring bruker folk titusner av penger på utstyr. Dere skal ha vogn, bilstol (eller bilstoler, man bytter jo gjerne bilstol i løpet av det første året), seng, kanskje en bæresele/sjal, leker, kanskje en ekstra soveplass til den lille i stua, og ikke MINST klær, de vokser som ugress i starten og raser gjennom størrelsene. I tillegg står vinteren foran oss når vi får barn, og da skal de ha dunposer, tykke klær, ull (som koster heroin) og mye mye mer.

Nå kjenner ikke jeg til økonomien deres, og vi hadde sikkert klart oss helt utmerket selv om vi bruket 2000 kr i måneden på et lån, men det er prioriteringer dere må gjøre sammen, og det kan han ikke bli sur for.
 
Er det noen som får til å gjøre noe som helst på jobb om dagen? Jeg hadde prøve med elevene mine i går, og glemte å stenge internett, haha! I tillegg sliter jeg med å få gjort noe som helst matnyttig, selv om jeg har så mye å gjøre at jeg kunne druknet, hehe!
 
Er det noen som får til å gjøre noe som helst på jobb om dagen? Jeg hadde prøve med elevene mine i går, og glemte å stenge internett, haha! I tillegg sliter jeg med å få gjort noe som helst matnyttig, selv om jeg har så mye å gjøre at jeg kunne druknet, hehe!
Elevene var sikkert superfornøyde da! Haha :D jeg er hjemme fra jobb nå pga noe annet enn svskap. Men hadde sikkert glemt halvparten om jeg var på jobb :wacky:
 
Er det noen som får til å gjøre noe som helst på jobb om dagen? Jeg hadde prøve med elevene mine i går, og glemte å stenge internett, haha! I tillegg sliter jeg med å få gjort noe som helst matnyttig, selv om jeg har så mye å gjøre at jeg kunne druknet, hehe!

Huff nei, ekstremt lite matnyttig og i overkant bjffete mot både ansatte og ungdommer. Jeg er SÅ uforkusert! Håper det snur snart!
 
Sliter masse på jobb, og har en jobb hvor jeg må være 100% til stede. I tillegg til flere dager med overtid, håh, jeg er en prøvelse for meg selv
 
Legetime nr 2 allerede. Hater at jeg er så bekymret denne gangen..
 
Uff.. Mannen og jeg hadde en ganske lang diskusjon i går. Han er fullstendig båtsyk, og har hatt lyst til å kjøpe ny båt i evigheter nå. Jeg er ikke helt enig i prioriteringene, men har sagt at hvis vi kun bruker av egenkapitalen vår, kan jeg gå med på det. Nå mener han at vi heller bør oppgradere litt til, og ta opp ett lite lån på en ny båt. Dette vil koste oss ca 2000kr i måneden. Jeg mener at det er helt feil timing, og tror ikke han vet hvor mye det koster med babyutstyr og diverse det neste året. I tillegg sier han at hvis vi ikke tar oss råd til å kjøpe båt, blir han heller ikke med på ferie neste år fordi vi da kan sette av penger til å spare til båt. Dette synes jeg er skikkelig urettferdig, fordi min store lidenskap er å reise, mens hans er båt og sjøliv. Er jeg urimelig som setter foten ned på en 200.000kr investering som er hans lidenskap 8 måneder før vi får baby?

Vi la oss sinte (noe vi aldri gjør), og stemningen er skikkelig dårlig i dag styles/default/xenforo/hmh.gif
Med barnehage så vil jeg påstå at en unge fort koster rundt 6000 ekstra i måneden. Dette inkludert små og store kjøp, men ikke medregnet alle store engangkjøp som seng, barnevogn, møbler til barnerom ol. Båt med småbarn er jo også ikke bare bare. Tror det enkleste er å sette opp en økonomisk oversikt for å vurdere om dere kan ta dere råd til det eller ikke. Husk ekstrautgifter som båtplass og vedlikehold, forsikring og lignende (må vel leie utstyr for å få båten på land og vinterklar).
 
Er det noen som får til å gjøre noe som helst på jobb om dagen? Jeg hadde prøve med elevene mine i går, og glemte å stenge internett, haha! I tillegg sliter jeg med å få gjort noe som helst matnyttig, selv om jeg har så mye å gjøre at jeg kunne druknet, hehe!
Har alt for mye å gjøre om må egentlig bare ta meg sammen og fikse det som må gjøres. Blir kastet rundt fra møte til møte og prosjekt til prosjekt. Eneste positive er at jeg jobber ekstremt godt under stress så jo mer stressende dagene er jo mer fornuftig får jeg gjort. :)
Men merker at jeg innimellom får litt vondt i magen av alt stresset :wtf:
 
Nei, jeg syns ikke du er urimelig. Et forhold handler om å gi og få. Jeg kan skrive under på at det er dyrt å få barn, og av erfaring bruker folk titusner av penger på utstyr. Dere skal ha vogn, bilstol (eller bilstoler, man bytter jo gjerne bilstol i løpet av det første året), seng, kanskje en bæresele/sjal, leker, kanskje en ekstra soveplass til den lille i stua, og ikke MINST klær, de vokser som ugress i starten og raser gjennom størrelsene. I tillegg står vinteren foran oss når vi får barn, og da skal de ha dunposer, tykke klær, ull (som koster heroin) og mye mye mer.

Nå kjenner ikke jeg til økonomien deres, og vi hadde sikkert klart oss helt utmerket selv om vi bruket 2000 kr i måneden på et lån, men det er prioriteringer dere må gjøre sammen, og det kan han ikke bli sur for.

Tusen takk for veldig fint svar! Jeg kunne ikke vært mer enig.. en baby koster mye, og antakeligvis mer enn vi tror i første omgang. Det er fort de små kostnadene som fort blir en høy sum. Og siden dette er vår første, vil vi jo kanskje slå litt mer på stortrommen med tanke på kvalitet, design o.l. Vi vil jo at nurket vårt kun skal ha det beste!

Vi har god råd, så det er ikke det at vi ikke har råd til den ekstra kostnaden. Men en båt kommer jo ikke uten uforutsette kostnader. Vedlikehold, bensin, båtplass etc. Det blir fort mer enn 2000kr i måneden. Så det er mer snakk om om det er noe jeg vil prioritere enn om vi har råd.

Nå har vi heldigvis skværet opp! Han sa at han innså at han hadde vært litt irrasjonell i argumentene sine da han truet med å ikke reise på ferie hvis han ikke fikk båt, at vi mest sannsynlig har råd til både baby, ferie og båt, og at han så argumentene mine. Han var skuffet, men aksepterte og respekterte meningene mine. Vi skal ta det litt på sikt, så det blir nok båt, bare ikke akkurat nå. Jeg har en bra mann, selv om han er litt sta og vanskelig å diskutere med :Heartred
 
Back
Topp