Skravletråd

Jeg er i andre enden, og skulle ønske jeg var kvalm :happy3ingen symptomer. Livredd for at dette er en ny ma. To ny test i dag, bare for å få bekreftet streken er supersterk enda :rolleyes:

Kjenner meg igjen der ja. Jeg vet jo at det er helt normalt å ikke ha særlig symptomer så tidlig som jeg er nå (3+6) og generelt at aller er ulike, men vil gjerne kjenne litt mer. Hadde veldig lite symptomer sist da jeg mistet i MA, så håper det kommer mer denne gangen. Jublet i bilen på tur til jobb i stad da det stakk skikkelig vondt i ene brystet:wtf:
 
Jeg er i andre enden, og skulle ønske jeg var kvalm :happy3ingen symptomer. Livredd for at dette er en ny ma. To ny test i dag, bare for å få bekreftet streken er supersterk enda :rolleyes:

Ja ska ikkje vere greit. Litt mesunlig på deg uten symptomer men skjønner man blir stresset av det å
 
Bra du har fått kvilt litt men nei er ikkje lett å høre på kroppen når den bare viø sove. Håpe håpe det blir bedre for oss begge denne gangen.


Hvordan er formen din idag? Hadde en litt grei periode, men nå er jeg helt ødelagt. Ikke kaster opp enda i dette svangerskapet, men ettersom aversjonene begynner på de verste tidspunktene, er jeg redd det ikke er lenge til..
 
Hvordan er formen din idag? Hadde en litt grei periode, men nå er jeg helt ødelagt. Ikke kaster opp enda i dette svangerskapet, men ettersom aversjonene begynner på de verste tidspunktene, er jeg redd det ikke er lenge til..

Eg har det ikkje alt for gale men no har eg hvert flink til å ta det med ro pg høre på kroppen. Mye uggen/kvalm men ikkkje oppkast heldigvis. Sliter litt med svimling og utrolig trøthet i tilegg. Men venter liksom bare på oppkasten ja :wacky:
 
Nå har jeg merket at jeg blir litt små uggen av å drikke brus, litt bra egentlig, men syntes at iskald solo er kjempe godt, nå ble jeg bare kvalm, så da får jeg drikke farris da eller iste som jeg har gjort hittill ellers. Føere som reagerer på type drikle allerede?
 
Nå har jeg merket at jeg blir litt små uggen av å drikke brus, litt bra egentlig, men syntes at iskald solo er kjempe godt, nå ble jeg bare kvalm, så da får jeg drikke farris da eller iste som jeg har gjort hittill ellers. Føere som reagerer på type drikle allerede?

Reagere veldig på lukten på kaffi (drikker det ikkje) også reagerer eg på lukt og smak på enkelte teer. Ellers ikkje noe eg har merket
 
Reagere veldig på lukten på kaffi (drikker det ikkje) også reagerer eg på lukt og smak på enkelte teer. Ellers ikkje noe eg har merket


Kvelden igår var lang og fæl. Sovet en stund og er nå litt bedre, men kjenner at kvalmen er ganske så tydelig nå. Veldig tungt oppi alt sammen. Vi driver å fikser badet. Eller mannen gjlr det meste selv, mens vi bor i et rotehus med våtromsplater i stua.. og jeg må passe barna mens jeg ligger på sofaen.

Jeg aner ikke hvordan de neste ukene skal gå :(
 
Kvelden igår var lang og fæl. Sovet en stund og er nå litt bedre, men kjenner at kvalmen er ganske så tydelig nå. Veldig tungt oppi alt sammen. Vi driver å fikser badet. Eller mannen gjlr det meste selv, mens vi bor i et rotehus med våtromsplater i stua.. og jeg må passe barna mens jeg ligger på sofaen.

Jeg aner ikke hvordan de neste ukene skal gå :(

Isj unner deg ikkje det derre. Mye på en gang. Vi har rømt til min mor mens renovering av bade pågår så har litt ekstrs hjelp av ho no som eg ikkje funker optimalt. I dag blir sofadag i hvertfall. Mat går enda ned og ikkhe opp då.
 
Flere som har opplevd brun spotting rundt ikm-dagene? Veldig lite, men nok til å bli bekymret.
 
Flere som har opplevd brun spotting rundt ikm-dagene? Veldig lite, men nok til å bli bekymret.

Jeg spotter vanligvis før mens. Denne gangen var det litt dagene før ikm, men det sluttet før mensen kom. Tok da en positiv test :happy: Vet om mange som spotter/blør litt gjennom store deler av svangerskapet, uten at det er noe farlig :happy:
 
Nå er brekningene på plass også. 5+1 i dag og lurer veldig på hvordan dette skal gå. Fikk heller ikke sove i natt og i går natt pga smerter i bekken/korsrygg. :bored:Hatt hyperemesis i de to forrige svangerskapene, men det begynte ikke så tidlig som dette. Hjeeeeelp! Har heldigvis store barn fra før som klarer mye selv :happy:
 
Nå er brekningene på plass også. 5+1 i dag og lurer veldig på hvordan dette skal gå. Fikk heller ikke sove i natt og i går natt pga smerter i bekken/korsrygg. :bored:Hatt hyperemesis i de to forrige svangerskapene, men det begynte ikke så tidlig som dette. Hjeeeeelp! Har heldigvis store barn fra før som klarer mye selv :happy:


Søk opp doxylamine pyrodoxine use in HG pregnancies. Vi har ikke kombinasjonsmedisinen i Norge, men er mulig å få tak i zonat og B6.

Jeg går op 12.5 mg doksylamin nå i døgner og det rører det ikke. Maxdose er 40mg i døgnet i england. Mange op utenlandske forumer wom har fått god hjelp av denne komboen. Men man må starte så tidlig som mulig.

Jeg derimot må snakke med legen imorgen om doseøkning. Eller noe annet. Kaster opp og brekker meg og kvalmen er intens
 
Skal på fest i morgen. Vi får mat og drikke servert. Gruer meg litt for hvordan jeg skal klare å skjule at jeg ikke drikker... jeg pleier alltid ta et glass eller to med vin. Å si at jeg kjører er bare tull - vi bor bare en kilometer unna:shy:

Jeg er egentlig av typen som helt ikke lyver om slikt og vil helst fortelle ALLE ALT med en gang... men i morgen vil jeg ikke det. Jeg er bare 5+4 og gjengen jeg skal på fest med er ikke akkurat mine nærmeste...

Noen tips:nailbiting:


Da jeg var gravid sist, tok jeg med meg en vinflaske som jeg hadde tømt og skylt og helt druejuice oppi :) En gang gikk jeg også rundt med en ølboks, tok den til munnen og latet som jeg drakk litt (helte ut litt her og der), og ingen stusset på at jeg gikk med samme boks hele kvelden, hehe!
 
Da jeg var gravid sist, tok jeg med meg en vinflaske som jeg hadde tømt og skylt og helt druejuice oppi :) En gang gikk jeg også rundt med en ølboks, tok den til munnen og latet som jeg drakk litt (helte ut litt her og der), og ingen stusset på at jeg gikk med samme boks hele kvelden, hehe!


Det var akkurat det jeg endte opp med å gjøre, ha en vinflaske med druejuice i veska. Fikk et glass vin servert da vi kom som jeg raskt byttet ut med min egen juice. Da glasset nærmet seg tomt snek jeg med ut i ganga pg fylte det opp igjen. Så mye mingling rundt omkring så ingen la merke til det:D
 
Idag har jeg vært på legevakta og fått væskepåfyll etter å ikke h dått i meg noe dærlig på et døgn.

De snakket med sykehuset og jeg fikk resept på zofran derifra og en time onsdag formiddag for oppfølging der.

Fått i meg 5 salte kjeks og 10 små slurker med væske idag :(
 
Fremdeles ikke kvalm. Med gutta var kvalme fremtredende fra første stund. Men ikke med lillesøster. Så regner med at det er jente. Men føler meg så symptomløs. Skal til legen på onsdag så det blir litt spennende! Håper han kan teste ul-apparatet!
 
Idag har jeg vært på legevakta og fått væskepåfyll etter å ikke h dått i meg noe dærlig på et døgn.

De snakket med sykehuset og jeg fikk resept på zofran derifra og en time onsdag formiddag for oppfølging der.

Fått i meg 5 salte kjeks og 10 små slurker med væske idag :(

Isj så kjedelig då. Sku jo bli bedre debne gangen. Håper zofranen kan hjelpe deg då. Her holde utolig nok enda oppkaste seg unna så greier meg på et vis.
 
Idag har jeg vært på legevakta og fått væskepåfyll etter å ikke h dått i meg noe dærlig på et døgn.

De snakket med sykehuset og jeg fikk resept på zofran derifra og en time onsdag formiddag for oppfølging der.

Fått i meg 5 salte kjeks og 10 små slurker med væske idag :(
Huff, håper det hjelper litt da. Godt du blir fulgt opp.
 
Flere som er nervøse for å se på papiret etter å ha vært på do? :bag: Jeg som trodde dagene før ikm var slitsomme... :laughing8

Jaaa... hater hvert dobesøk! Og med en blære som krever oppmerksomhet oftere enn vanlig, er jo dette slitsomt. Tror ikke den følelsen slutter på en stund heller, siden begge mine SA begynte med en liten uskyldig blødning :wtf:
 
Idag har jeg vært på legevakta og fått væskepåfyll etter å ikke h dått i meg noe dærlig på et døgn.

De snakket med sykehuset og jeg fikk resept på zofran derifra og en time onsdag formiddag for oppfølging der.

Fått i meg 5 salte kjeks og 10 små slurker med væske idag :(
god bedring!!
 
Back
Topp