Skravletråd

Endelig kommet hjem fra kveldsvakt. Har fått i meg litt middag, nå skal jeg slappe av en liten halvtime før jeg må finne senga, sove litt og tidlig opp på dagvakt i morra. Fordeler og ulemper ved turnusarbeid :p

Endelig kommet hjem fra kveldsvakt. Har fått i meg litt middag, nå skal jeg slappe av en liten halvtime før jeg må finne senga, sove litt og tidlig opp på dagvakt i morra. Fordeler og ulemper ved turnusarbeid :p
I feel you

Kvalm!!:hungover: Er det ikke litt tidlig 5+0? I helgen har jeg funnet unnskyldninger som "sulten, altfor mett, bilsyk, sliten, tålte ikke maten, for mye godis etc.".. men kanskje jeg må innse at det er gravidkvalme?.. Får ikke sove.

Ååh når du skriver dånn så gleder jeg meg bare enda mer til vi får lukka gruppe :smiley-bounce012 :happy8

Kvalm!!:hungover: Er det ikke litt tidlig 5+0? I helgen har jeg funnet unnskyldninger som "sulten, altfor mett, bilsyk, sliten, tålte ikke maten, for mye godis etc.".. men kanskje jeg må innse at det er gravidkvalme?.. Får ikke sove.

Høres nok ut som gravidkvalme vennen. 5+0 er tidlig, men ikke usannsynlig.

Velig spent sepv på om jeg slipper unna den verste kvalem. Mener å huske at den kommsisende med full kraft rundt uke 7 de andre gangene..?

Fordelen med å ha 20min gåtur til jobben = Får frisk luft og våkner litt. Og så får jeg sjekket oppdateringer her inne :rolleyes:

Sitter på bussen. En busstur som skulle ta 23 minutter har nå tatt 50 og har fortsatt minst 10 minutter igjen uten kø.
Stress måte å starte dagen på å komme forsent til møte :(

Jeg var på jentetur utenbys i helgen. Da jeg kom hjem, fikk jeg beskjed om at avløpspumpa i nabolaget var ødelagt....

Det betyr at vi ikke kan gjøre nr 2 på do, ikke vaske klær eller sette på oppvask, helst ikke dusje (jeg gjør det fort).

Vi har fremdeles ikke fått ny pumpe og det er sykt irriterende. Har nemlig litt vondt i magen for tida :confused: La oss håpe det blir i orden i dag.

Vi begynte å prøve ca i sommer, men en prøving ble vanskelig da vi var på hytta med virkelig hele familien og det ble litt kinkig. Så en måned eller to hvor vi fikk til litt, men veldig rare tegn fra kroppen under eggløsning, så vanskelig å vite. Og nå plutselig traff vi. Den ene dagen vi prøvde. Som egentlig skulle vært litt for tidlig i syklusen til å få det til. Men, egget slapp visst litt raskere enn forventet og dermed er jeg gravid.

Overraskelsen var stor for oss begge, litt uvirkelig ennå, vi er jo klare for å prøve i et år, minst. En stor glede at det gikk sååå raskt denne gangen!

Mannen fikk vite det på farsdag. Jeg hadde en mistanke, men ventet til farsdag med å teste. Gaven jeg hadde bestilt til mannen hadde ikke rukket frem og jeg ville gjerne gi ham noe.. Så gikk inn i sengen og lot som om junior hadde øvd på å si noe til pappaen sin. Måtte si det for ham og det var "gratulerer med farsdagen" (junior er 14 måneder så egne ord ble det jo ikke), og så var det en setning til, og da måtte jeg si for junior "jeg skal bli storebror". Mannen sperret opp øynene og jeg måtte bekrefte at jo, jeg er gravid.. Det tok litt tid før det sank inn altså...

Høres nok ut som gravidkvalme vennen. 5+0 er tidlig, men ikke usannsynlig.

Velig spent sepv på om jeg slipper unna den verste kvalem. Mener å huske at den kommsisende med full kraft rundt uke 7 de andre gangene..?
Huff :meh: fikk iallefall sove litt nå på morgenen. Må få i meg litt frokost nå. Håper du slipper unna :)

Jeg er som en luftballong! Sitter på kontoret med buksa vidåpen, magen er så øm og oppblåst[emoji23] husker dette fra sist gang, håper den går tilbake til normalen snart[emoji85]

Jeg er som en luftballong! Sitter på kontoret med buksa vidåpen, magen er så øm og oppblåst[emoji23] husker dette fra sist gang, håper den går tilbake til normalen snart[emoji85]
Samme her! Ser jo gravid ut, men er bare luft..

Andregangsgravid her, og spennende å følge med på ulikhetene fra forrige gang.
Forrige gang var ejg 4,5 uker gravid og fikk kjempereaksjon. Var egentlig helt fin, til jeg skulle bli med nevøen på skøyter på isen. Da kaldsvettet jeg, kom meg over til vantet på motsatt langside og anet ikke hvordan jeg skulle komme tilbake uten å kaste opp. Det var virkelig ikke aktiviteten å drive med. Og så gikk det jo bare nedover med kvalmen derfra.. Spent på om jeg kan slippe noe av kvalmen denne gangen, krysser fingrene.

Riktig god dag alle sammen. TiSlik oppe og har kjørt fra Oslo til Fredrikstad på morgenen i dag. Kaffen er fremdeles glovarm så har jo ikke fått drukket noe ennå. ..

Riktig god dag alle sammen. TiSlik oppe og har kjørt fra Oslo til Fredrikstad på morgenen i dag. Kaffen er fremdeles glovarm så har jo ikke fått drukket noe ennå. ..
Haha, når vi er på langtur og fyller kaffe i termoskopper så er de kanskje drikkelig i neste by der vi har mulighet til å fylle på nytt, så vi styrter den, begge to, før vi henter ny :hilarious:

Åh herregud som jeg gruer meg til å si til lederen min at jeg er gravid. Tror jeg bare må si at hun får lov til å si "åh faen" og "gratulerer" i samme setning.
Jeg har endelig kommet i gang og setter i stand så mye prosjekter og så skal jeg ikke følge opp. Og så er det så sårbart mtp oppgavene, for det er ingen som tar dem i mitt fravær, så vikar må anskaffes, og når skal den komme, da? Økonomien i selskapet er ikke helt optimal for å ha en gående parallellt med meg i lengre tid.
Uff ja, jeg vet at jeg har alle rettigheter og alt slikt, men fremdeles vanskelig med en jobb man virkelig setter pris på og liker.

Åh herregud som jeg gruer meg til å si til lederen min at jeg er gravid. Tror jeg bare må si at hun får lov til å si "åh faen" og "gratulerer" i samme setning.
Jeg har endelig kommet i gang og setter i stand så mye prosjekter og så skal jeg ikke følge opp. Og så er det så sårbart mtp oppgavene, for det er ingen som tar dem i mitt fravær, så vikar må anskaffes, og når skal den komme, da? Økonomien i selskapet er ikke helt optimal for å ha en gående parallellt med meg i lengre tid.
Uff ja, jeg vet at jeg har alle rettigheter og alt slikt, men fremdeles vanskelig med en jobb man virkelig setter pris på og liker.
Jeg hadde det likt. Gruet meg fryktelig. Siden jeg har vært borte i permisjon har jeg måttet bruke masse tid på oppdateringskurs og sertifiseringer(de må være "ferske"). Noen prosjekter må skinlegges og andre kan ikke settes i gang. Nå var det akkurat et selvforsvar/vergekurs som skulle gjennomføres så måtte dele det. Men vet du.... Det gikk overraskende greit. Hun sa varmt gratulerer uten å rynke på nesen eller se oppgitt ut. Veldig lettelse! SÅ lykke til!

Jeg hadde det likt. Gruet meg fryktelig. Siden jeg har vært borte i permisjon har jeg måttet bruke masse tid på oppdateringskurs og sertifiseringer(de må være "ferske"). Noen prosjekter må skinlegges og andre kan ikke settes i gang. Nå var det akkurat et selvforsvar/vergekurs som skulle gjennomføres så måtte dele det. Men vet du.... Det gikk overraskende greit. Hun sa varmt gratulerer uten å rynke på nesen eller se oppgitt ut. Veldig lettelse! SÅ lykke til!

Jo takk - jeg vet det kommer til å gå bra altså, jeg har ny sjef fra august og hun er helt fantastisk! Jeg tenker å fortelle i begynnelsen av januar - vi tar en tul 11+0 go vil evt fortelle etter det tror jeg.

Jeg både gleder og gruer meg til å være borte fra jobb - jeg er veldig glad i jobben min, men det skal bli veldig ålreit å være hjemme med en ny liten en!

Back
Topp