Skravletråd?

Er det vanlig at mannen har forlovelsesring? Eller at gifteringene blir brukt som forlovelsesringer før de blir brukt som gifteringer? :)

Tenker nok at det er veldig individuelt hva hvert enkelt par ønsker.
Både jeg og mannen hadde enkle forlovelsesringen som vi valgte å få pusset og gravert for så å bruke de som gifteringer. Dette fordi vil prøvde å redusere kostnadene i forhold til et bryllup. Dersom msnnen min hadde gått på kne før jeg gjorde det, så hadde det nok blitt til at jeg var den eneste med forlovelsesring, og at vi så hadde kjøpt nye ringer til bryllupet.

Så tenker i grunn at det meste er normalt der, kommer bare på hva man ønsker og har råd til :)

Jobber i Bjørklund, så svarer deg ;)

Ja, det er vanlig at mannen har forlovelsesring :)
Noen har vanlige ringer som ligner på gifteringer og andre velger at mannen har vanlig ring og kvinnen enstensring. Da går gifteringen utenpå forlovelsesringen.
Noen menn velger ikke å ha ring :)
Jeg personlig synes det er kjempe stilig med "vanlig" ring på mannen og en enstensdiamantring på kvinnen når de er forlovet.
Da bruker mannen forlovelsesringen som giftering og du får en ekstra ring utenpå forlovelsesringen :)
Mange velger å vente med å bruke ringer til de skal gifte seg.
Så det kommer virkelig an på smaken deres :)
Ellers kan jeg legge ved at frem til 08/07 har Bjørklund 50% på den billigste ringen ved kjøp av 2 gifteringer/forlovelsesringer ;)

Et annet bra tips er at du kan nå designe din egen ring. Om du vil ha hvitt gull, gult gull eller rosè gull :)
Antall diamanter, hvor store diamanter, hvilken formasjon de skal ligge i etc :)
Pluss du velger om du vil ha 3,4,5,6 eller 7mm tykkelse.
Du kan velge mellom 7 forskjellige overflater på ringene og du kan også få utvendig eller innvendig gravering. Eller både innvendig og utvendig gravering :)

Eneste er..
Bestill i goood tid. Gjerne 2-3mnd før. Hvis det skulle skje en fabrikasjonsfeil har vi tid til å rette opp i det :)
Vær nøye ved måling av størrelse. Husk at fingrene er litt "hovne" når du er varm på hendene.
Skal mannen bruke forlovelsesringen som giftering og dere skal være forlovet en god stund, send ringen inn til pussing og polering. Da ser den helt ny ut i bryllupet ;)
Da kan de legge inn gravering innvendig i samme slengen :)

Ble langt, men send meg gjerne melding eller svar her hvis det er noe annet jeg kan svare på :D

image1528394317-233307-jpg.261603

Såå mange fine ringer [emoji7] Maser og maser, men får ingen ring [emoji22][emoji23]

Såå mange fine ringer [emoji7] Maser og maser, men får ingen ring [emoji22][emoji23]

Ikke jeg el :(
Tror ikke det mannfolket mitt har tenkt til å fri med det første for å si det slik..

Ikke min heller. Vi skal bygge hus, så han bruker det som unnskyldning for å ikke bruke penger på ring [emoji85]

Vet ikke hva min sin unnskyldning er.
Får bare "Det haster da ikke","vi har goood tid", "hvorfor stresser du?" etc etc

Hørt alle de også [emoji23] Får tro det blir vår tur til slutt [emoji4]

Altså, jeg er jo en del år eldre enn han.. Lurer på om at jeg har flytta inn på gamlehjem innen han får ut fingern til å fri :P

Jobber i Bjørklund, så svarer deg ;)

Ja, det er vanlig at mannen har forlovelsesring :)
Noen har vanlige ringer som ligner på gifteringer og andre velger at mannen har vanlig ring og kvinnen enstensring. Da går gifteringen utenpå forlovelsesringen.
Noen menn velger ikke å ha ring :)
Jeg personlig synes det er kjempe stilig med "vanlig" ring på mannen og en enstensdiamantring på kvinnen når de er forlovet.
Da bruker mannen forlovelsesringen som giftering og du får en ekstra ring utenpå forlovelsesringen :)
Mange velger å vente med å bruke ringer til de skal gifte seg.
Så det kommer virkelig an på smaken deres :)
Ellers kan jeg legge ved at frem til 08/07 har Bjørklund 50% på den billigste ringen ved kjøp av 2 gifteringer/forlovelsesringer ;)

Et annet bra tips er at du kan nå designe din egen ring. Om du vil ha hvitt gull, gult gull eller rosè gull :)
Antall diamanter, hvor store diamanter, hvilken formasjon de skal ligge i etc :)
Pluss du velger om du vil ha 3,4,5,6 eller 7mm tykkelse.
Du kan velge mellom 7 forskjellige overflater på ringene og du kan også få utvendig eller innvendig gravering. Eller både innvendig og utvendig gravering :)

Eneste er..
Bestill i goood tid. Gjerne 2-3mnd før. Hvis det skulle skje en fabrikasjonsfeil har vi tid til å rette opp i det :)
Vær nøye ved måling av størrelse. Husk at fingrene er litt "hovne" når du er varm på hendene.
Skal mannen bruke forlovelsesringen som giftering og dere skal være forlovet en god stund, send ringen inn til pussing og polering. Da ser den helt ny ut i bryllupet ;)
Da kan de legge inn gravering innvendig i samme slengen :)

Ble langt, men send meg gjerne melding eller svar her hvis det er noe annet jeg kan svare på :D

image1528394317-233307-jpg.261603
Wow! Takk for godt og utfyllende svar! :D Mannen min har fridd men uten ring, så vi har vurdert å ikke ha forlovelsesringer i det hele tatt. Vi skal ikke gifte oss før neste sommer, men siden det er tilbud har vi vurdert å kjøpe inn ringer nå. Forstår jeg deg riktig om vi kan velge å gravere inn senere? Vi har satt dato, men det kan hende den må flyttes på, ved en eventuell graviditet med termin rundt den tiden :)

Tenker nok at det er veldig individuelt hva hvert enkelt par ønsker.
Både jeg og mannen hadde enkle forlovelsesringen som vi valgte å få pusset og gravert for så å bruke de som gifteringer. Dette fordi vil prøvde å redusere kostnadene i forhold til et bryllup. Dersom msnnen min hadde gått på kne før jeg gjorde det, så hadde det nok blitt til at jeg var den eneste med forlovelsesring, og at vi så hadde kjøpt nye ringer til bryllupet.

Så tenker i grunn at det meste er normalt der, kommer bare på hva man ønsker og har råd til :)
Tror nok at vi holder oss til kun gifteringer, som dere :) Vi står for kostnadene selv, og det kan bli unødvendig mye utgifter med forlovelsesringer i tillegg. Takk for svar! :D

Tror nok at vi holder oss til kun gifteringer, som dere :) Vi står for kostnadene selv, og det kan bli unødvendig mye utgifter med forlovelsesringer i tillegg. Takk for svar! :D

Ja, det er dyrt nok som det er, så er greit å tenke litt økonomisk også, dersom man ikke har ubegrenset budsjett :joyful:

Vi har kun gifteringer, det var ikke noe stort frieri, vi ble bare enig om å gjøre det ett år på dagen etter at vi traff hverandre, hadde vårt første kyss osv. :)
Vi gjorde det ganske enkelt, men vi bestilte ringer fra Irland. Claddagh ringer. Alt sammen kostet til sammen 12,000 kr, kun nær familie ble invitert. Vi bodde jo i Finnmark da, så det ble det enkleste. :)
Og nå har vi vært gift i over 6 år :)

Back
Topp