Skravletråd?

Jeg fikk store sår på begge nipplene etter 3 uker med amming! Fy fader det var vondt! Gruet meg til vær gang ungen skulle ha mat, og han fikk jo ikke mat heller. Måtte gi opp ved 6 uker, da hadde han ikke lagt på seg og jeg var utslitt.

Uffameg, vet ikke hvordan det er da, men høres ganske deilig ut med flaskebarn også :) Veldig tappert forsøk må jeg si! 6 uker med smerter når ungen heller ikke fikk i seg nok. Syntes du var veldig flink!
 
Hvilken film er det som har gjort mest inntrykk på dere fra barndommen og som dere fremdeles føler det samme for?
 
Jeg hadde kun lystgass ved fødselen med begge. Med den første så trodde ikke jordmødrene at jeg var i aktiv fødsel, så ble bare plassert på et rom å bett om å sove litt, vannet hadde gått på natten, så de sjekket ingenting. Gikk vell 20 minutt fra de ba meg sove til pressriene startet, og deretter 20 minutt til så var ingen ute. Med nr.2 så stresset jordmoren selv, og tøyde og bøyde for å få fortgang i ting. Så når jeg ville ha smertestillende så var det for sent.
Så denne gang, om det blir noe ny baby, så forbereder jeg meg på å ikke bruke annet enn lystgass og at det kan gå litt fort.

Jeg spurte om lystgass før jeg sa ja til epidural, men det sa de at de ikke brukte lengre i det hele tatt. Men er nok forskjellig fra sykehus til sykehus! Alle fødsler er forskjellige og det viktigste er at det går bra med mor og barn under fødselen! Alle er like flinke og fantastiske! Jeg personlig elsket epiduralen og ser ikke poenget i å ikke ta når jeg kan ha en så mye mer behagelig opplevelse med det hele :):Heartred
 
Uffameg, vet ikke hvordan det er da, men høres ganske deilig ut med flaskebarn også :) Veldig tappert forsøk må jeg si! 6 uker med smerter når ungen heller ikke fikk i seg nok. Syntes du var veldig flink!
Ja, etter 6 uker med smerter, tårer å gråt, ekstremt lite søvn, så var det deilig med flaskebarn. I tillegg så tålte han ikke vanlig mme, så når vi forsøkte å gi det til han i løpet av de 6 ukene så kastet han opp absolutt alt, så turte jo ikke å gi noe slikt. Men ble en annen hverdag når vi begynte med skikkelig mme til han. Da begynte jeg og like ungen igjen, enn så grusomt det høres ut.
 
Men har også hørt om ikke så greie opplevelser med epidural. Så virkelig, ingen fødsler er like uansett! Man kan forberede og ha tanker og meninger på forhånd, men man styrer lite selv når det først står på!
 
Ja, etter 6 uker med smerter, tårer å gråt, ekstremt lite søvn, så var det deilig med flaskebarn. I tillegg så tålte han ikke vanlig mme, så når vi forsøkte å gi det til han i løpet av de 6 ukene så kastet han opp absolutt alt, så turte jo ikke å gi noe slikt. Men ble en annen hverdag når vi begynte med skikkelig mme til han. Da begynte jeg og like ungen igjen, enn så grusomt det høres ut.

For en "reise".. Om du vil amme med neste, håper jeg det blir lettere for deg:Heartred
 
Jeg spurte om lystgass før jeg sa ja til epidural, men det sa de at de ikke brukte lengre i det hele tatt. Men er nok forskjellig fra sykehus til sykehus! Alle fødsler er forskjellige og det viktigste er at det går bra med mor og barn under fødselen! Alle er like flinke og fantastiske! Jeg personlig elsket epiduralen og ser ikke poenget i å ikke ta når jeg kan ha en så mye mer behagelig opplevelse med det hele :)[emoji813]red

Ååh? Var det første jeg fikk tilbud om i 2016. Men ja, det viktigste er at alt går bra med mor og barn. Jeg har sprøyteskrekk, så bare tanken på å få en nål i ryggen gjør meg kvalm og svimmel. [emoji23]
Men mine fødsler tok kun 9 og 8 timer fra første rie til ungen var ute, men hadde det tatt veldig lang tid så hadde jeg nok vurderte det i fødesengen.
 
For en "reise".. Om du vil amme med neste, håper jeg det blir lettere for deg[emoji813]red
Ja, denne gangen vet jeg at om jeg har problemer så ring hs, det gjorde jeg ikke sist, for han spiste jo. Amming er best, og skaø helt klart kjempe litt for å få det til. [emoji4]
 
Mtp jobb i helsevesenet og cellegift. Det har vært litt snakk på jobb at vi kan gå til brukere som har cellegift tabletter, men trodde man generelt skulle holde seg borte fra alle? Er de flinke å tilrettelegge der du jobber?

Minusen er jo at jeg må tidelig ut med det på jobb.

Jobber selv i hjemmesykepleien , og her er regelen at hvis man er eller planlegger å bli gravid , skal man ikke gå til brukere på cellegift , de fire første dagene etter at cellegiften er inntatt , og helst ikke i det hele tatt .. veldig strenge på det [emoji1305]
 
Ååh? Var det første jeg fikk tilbud om i 2016. Men ja, det viktigste er at alt går bra med mor og barn. Jeg har sprøyteskrekk, så bare tanken på å få en nål i ryggen gjør meg kvalm og svimmel. [emoji23]
Men mine fødsler tok kun 9 og 8 timer fra første rie til ungen var ute, men hadde det tatt veldig lang tid så hadde jeg nok vurderte det i fødesengen.

Jeg fødte i 2015, på rikshospitalet. Haha ja med sprøyteskrekk kan jeg skjønne at det ikke er det første som frister :hilarious: Fra jeg kom på sykehuset til hun kom ut tok det nesten 16 timer, og jeg hadde 3 intense timer før sykehuset + et halvt døgn av og på med rier før det. Tok meg ca 5 timer på sykehuset før jeg omtrent ropte etter epidural :p Som saktet ned fødselen litt, men det var helt greit. Var jo så koselig og fantastisk etter det, haha
 
Ja, denne gangen vet jeg at om jeg har problemer så ring hs, det gjorde jeg ikke sist, for han spiste jo. Amming er best, og skaø helt klart kjempe litt for å få det til. [emoji4]

Jeg var i kontakt med både helsestasjonen og mye med ammehjelpen. Men hun fikk i seg nok mat og nøt spisestundene, så jeg hadde mer motivasjon. Selvom det var 10 (nesten sammenhengende) ekstremt vonde mnd før det løste seg. Ammet i 2 år.
 
Jeg fødte i 2015, på rikshospitalet. Haha ja med sprøyteskrekk kan jeg skjønne at det ikke er det første som frister :hilarious: Fra jeg kom på sykehuset til hun kom ut tok det nesten 16 timer, og jeg hadde 3 intense timer før sykehuset + et halvt døgn av og på med rier før det. Tok meg ca 5 timer på sykehuset før jeg omtrent ropte etter epidural [emoji14] Som saktet ned fødselen litt, men det var helt greit. Var jo så koselig og fantastisk etter det, haha
Etter så lang tid så hadde nok jeg også ropt etter epidural [emoji23]
 
Jeg var i kontakt med både helsestasjonen og mye med ammehjelpen. Men hun fikk i seg nok mat og nøt spisestundene, så jeg hadde mer motivasjon. Selvom det var 10 (nesten sammenhengende) ekstremt vonde mnd før det løste seg. Ammet i 2 år.
Med eldste så fikk hun puppenekt når hun var 6 mnd, prøvde i 1 mnd etter det, men hun nektet helt [emoji14]
 
Jeg er såååå utålmodig nå! De sa at jeg kunne forvente at mensen kom 4-6 uker etter operasjonen (exu), nå har det gått snart 5 uker. Jeg som håpte den kom etter 4!! Vil bare prøve igjen
 
Med eldste så fikk hun puppenekt når hun var 6 mnd, prøvde i 1 mnd etter det, men hun nektet helt [emoji14]

Datteren min var i perioder veldig lite interessert på dagen, men på kvelden og morgenen skulle hun alltid ha, uansett:Heartred
 
Jeg er såååå utålmodig nå! De sa at jeg kunne forvente at mensen kom 4-6 uker etter operasjonen (exu), nå har det gått snart 5 uker. Jeg som håpte den kom etter 4!! Vil bare prøve igjen

Off kan jeg godt forstå er grusomt frustrerende! Håper den kommer i morgen og at det klaffer med en gang :Heartred
 
Må bare si, for et hyggelig forum med så utrolig mange herlige jenter! Aldri vært så mye på forum før for noe, litt her under første graviditeten, men lest litt smått om andre ting på andre forumer når jeg søker på noe på google. Og da er det så mange nett-troll som bare er ute etter å belære og ta folk på ting. Her syntes jeg alle er så støttende, fine og behjelpelige med hverandre. Skikkelig hyggelig å være "prøver" sammen med dere! :Heartred
 
Må bare si, for et hyggelig forum med så utrolig mange herlige jenter! Aldri vært så mye på forum før for noe, litt her under første graviditeten, men lest litt smått om andre ting på andre forumer når jeg søker på noe på google. Og da er det så mange nett-troll som bare er ute etter å belære og ta folk på ting. Her syntes jeg alle er så støttende, fine og behjelpelige med hverandre. Skikkelig hyggelig å være "prøver" sammen med dere! :Heartred

Helt enig med deg! Her er det smekkfullt med flotte mennesker som heier på hverandre og viser forståelse [emoji173]️
 
Datteren min var i perioder veldig lite interessert på dagen, men på kvelden og morgenen skulle hun alltid ha, uansett[emoji813]red
Her var det nekt uansett hvilken tid på døgnet det var [emoji14] hs sa bare at slik er det bare..
 
Back
Topp