Skravletråd!

Noen som har begynt å laste ned noen apper? Jeg har lastet ned en nedtellingsapp med nedtelling til når andre trimester begynner og jeg kan begynne å fortelle om graviditeten til folk :) Jeg har også lastet ned en app som forteller hvor langt jeg har kommet i svangerskapet (uker + prosent). Veldig spennende!

Jeg vet at cb digital ofte kan være teit når det gjelder 3 + dessverre Vet om flere som har hatt nok hcg til at det burde slå ut på 3+.. Så ikke stress med det alt for mye, vent en dag og ta den på konsentrert urin.. enten morgenurin, eller 4 timer etter du sist var på do

Takk for svar, da kan jeg slappe av litt! [emoji4] Tar en ny om noen dager.

Noen som har begynt å laste ned noen apper? Jeg har lastet ned en nedtellingsapp med nedtelling til når andre trimester begynner og jeg kan begynne å fortelle om graviditeten til folk :) Jeg har også lastet ned en app som forteller hvor langt jeg har kommet i svangerskapet (uker + prosent). Veldig spennende!
Jeg har lasta ned babyverden sin gravid app, liker den veldig godt :joyful: og så har jeg en som viser uker og prosent jeg også

Jeg har ovia pregnant og preglife. Fine på hver sin måte :)

Idag er mitt høyeste ønske hjem igjen til sengen. eneste problemet er at bilen min er på service :( Måtte den bli fort fort ferdig.

Last edited:
Hei ☺️ I dag har jeg fått svar på HCG blodprøven, verdien var på 335. Noen som vet om det er normal verdi når jeg er 4+6??
Ellers hadde jeg siste arbeidsdag i går i ambulansen, blir å gå på svangerskapspenger ut svangerskapet.
Mistet forrige gang i uke 11 og jobbet hele veien. Denne gangen tar jeg ingen sjangser noe legen min også var enig i. Litt vemodig men godt da formen varierer veldig ☺️ Heldigvis ikke kvalm i dag! Hvordan er det med dere andre?

Hei ☺️ I dag har jeg fått svar på HCG blodprøven, verdien var på 335. Noen som vet om det er normal verdi når jeg er 4+6??
Ellers hadde jeg siste arbeidsdag i går i ambulansen, blir å gå på svangerskapspenger ut svangerskapet.
Mistet forrige gang i uke 11 og jobbet hele veien. Denne gangen tar jeg ingen sjangser noe legen min også var enig i. Litt vemodig men godt da formen varierer veldig ☺️ Heldigvis ikke kvalm i dag! Hvordan er det med dere andre?
Hcg verdien er veldig forskjellig fra person til person. Tror ikke du skal henge deg så veldig opp i det :)
Link til et hcg-kart (det finnes flere ulike..men felles er at alle har store hopp mellom lavest-høyest hcg som er målt.
http://www.betabase.info/chart/basic/single

Hei :)

Endelig kan jeg smyge meg inn hit! 15 dpo i dag og ikm i går, så testet i dag tidlig. Fikk helt sjokk når Gravid 1-2 lyste mot meg. Har hatt på følelsen at vi ikke fikk det til denne måneden, men jaggu.. :):):)
Er 4+1. Fikk selvfølgelig vondt i magen idag, og en liten dråpe blod. Men har lest meg til at det kan ha vært festningsblødning?
Leste også tidligere i denne tråden at murrende smerter er helt normalt :) Veldig beroligende å lese!

Så nå skal vi være sjokkert en stund, og fryktelig glad og spente! Du er så ønsket lille venn :Heartred

En liten ting til. Dere som ikke skal fortelle det før uke 12, hvordan skjuler dere det med alle festlige anledninger fremover? Spesielt 17.mai? Vi har ingen barn fra før av, så her er det champagnepakke og alt som hører med..... vurderer å bare si det?!

Endelig kan jeg smyge meg inn hit! 15 dpo i dag og ikm i går, så testet i dag tidlig. Fikk helt sjokk når Gravid 1-2 lyste mot meg. Har hatt på følelsen at vi ikke fikk det til denne måneden, men jaggu.. :):):)
Er 4+1. Fikk selvfølgelig vondt i magen idag, og en liten dråpe blod. Men har lest meg til at det kan ha vært festningsblødning?
Leste også tidligere i denne tråden at murrende smerter er helt normalt :) Veldig beroligende å lese!

Så nå skal vi være sjokkert en stund, og fryktelig glad og spente! Du er så ønsket lille venn :Heartred

En liten ting til. Dere som ikke skal fortelle det før uke 12, hvordan skjuler dere det med alle festlige anledninger fremover? Spesielt 17.mai? Vi har ingen barn fra før av, så her er det champagnepakke og alt som hører med..... vurderer å bare si det?!
Dersom du føler at det er det rette for deg. Så sier du det bare. Elste barnet mitt er 9. Så jeg vil vente med å si det til andre, til jeg kan si det til han;)

Litt blod på papiret kan være helt normalt. Festeblødning er det nok ikke siden duballerede har produsert hcg nok til å få digital test. Men blodkarene er skjør når en er gravid. Så litt blod papiret er helt helt normalt:)

Gratulerer med positiv test! :)
Drikker ikke alkohol, så slipper det problemet :p Men vet om andre som har tatt alkoholfritt i vanlig øl/vinflaske, eller skylder på sykdom og antibiotikakur ;)

God morgen:D Idag er formen mye bedre. Kroppen min er rettogslett avhengig av mye søvn. Om ikke blir jeg "syk".
Idag er det firma fest. Jeg blir så lenge jeg orker. Men blir ikke å presse kroppen idag;)

Testet meg i går, og den ble raskt ganske sterk positiv - selv på utvannet (pga mye vann som drikke pga hoste) ettermiddagsurin.. Testet igjen i går kveld, like sterk. Og igjen i dag tidlig, fortsatt positiv :p
I april var jeg 10 dager for sein med mensen. Testet 7 dager over, men var negativ. Mensen var mye mindre enn hva jeg har hatt siden nyttår., ikke så heftig bløding. Men i og med at testen før var negativ, så må det jo ha vært ordentlig mensen.. Og ikke noe svangerskap før den blødningen.
Og da skal termin være rundt 16. januar.

Det er min nr. 4.
Vår tredje sammen.
I tillegg har sambo et barn fra tidligere.

Vi har snakket en del om det, og vært litt av og på begge to. Men etter påske bestemte oss for å etterhvert prøve. Går fortsatt på pillen, så tror lille cor bare bestemte seg for å flytte inn når h*n hørte mamma og pappa si at vi skulle prøve etterhvert...

Men noen som vet om det er farlig at jeg har gått på pillen fram til nå? Kan det ha gjort noen skade?

Testet meg i går, og den ble raskt ganske sterk positiv - selv på utvannet (pga mye vann som drikke pga hoste) ettermiddagsurin.. Testet igjen i går kveld, like sterk. Og igjen i dag tidlig, fortsatt positiv :p
I april var jeg 10 dager for sein med mensen. Testet 7 dager over, men var negativ. Mensen var mye mindre enn hva jeg har hatt siden nyttår., ikke så heftig bløding. Men i og med at testen før var negativ, så må det jo ha vært ordentlig mensen.. Og ikke noe svangerskap før den blødningen.

Det er min nr. 4.
Vår tredje sammen.

Vi har snakket en del om det, og vært litt av og på begge to. Men etter påske bestemte oss for å etterhvert prøve. Går fortsatt på pillen, så tror lille cor bare bestemte seg for å flytte inn når h*n hørte mamma og pappa si at vi skulle prøve etterhvert...

Men noen som vet om det er farlig at jeg har gått på pillen fram til nå? Kan det ha gjort noen skade?

Først; gratulerer :happy:
Og nei, p-pillen har ikke gjort noen skade ;)

Det er min nr. 4.
Vår tredje sammen.

Gratulerer med positiv test:)
Og nei, ppillen skal ikke ha noen innvirkning på fosteret:)

Takk! :)

Måtte spørre, aldri opplevd dette før. Ikke gått på prevensjon før de andre.
Men har jo hørt andre som har blitt gravid på pillen, så vet jo det går an.

To av tre (fire), her er laget mens jeg gikk på pillen :happy:

PregLife har jeg, en liker jeg godt. Så har jeg babyverden sin.

Back
Topp