Skravletråd

Kjenner meg igjen i alt du skriver.
Mistenker at hadde jeg blitt gravid og søkt så mye på alt som kan skje, så hadde jeg nok vært roligere. Men dessverre så er jeg utdannet med fordypning i biologi.. Jeg er så oppdatert med alt som skjer! Og vet at om det går galt så er det noe galt med fosteret. Men den gleden av å se to streker har jeg aldri opplevd før! Det er så ønsket at dette skal gå bra ❤

Og statistikken er jo på vår side!
Så ja, håper at etter tul i uke 8 at jeg klarer å slappe av :shy: Men nå er det en emosjonell Berg og dalbane i heimen. Stakkars mannen :joyful:
Kjenner til den altså. Hormonene er i fullstendig ubalanse; her kan det gå fra å være overlykkelig, til redd for å bli kvalm, redd for å ikke få symptomer i DET hele tatt, til å bli sint og deppa. Kjempeslitsomt, for man tar liksom sorgene på forskudd :( Og det verste er at dagene går sååå sent :( håper hormonene roer seg når man er i den "trygge" fasen? :)
Kjenner til det!! Orker nesten ikke meg selv oppi alt det her :p

Hihi ja det er veldig kjekt! Skal på jubileumstur med jobben i mars, så da har vi allerede planlagt at vi skal dele rom <3
Det er tre på min jobb, som jeg vet har tenkt til å bli gravide, men de skal ikke før etter sommeren:/ Skulle gjerne hatt med meg noen av de!!

Kanskje noen av de allerede er det? ;)
Kanskje hun ene, men tror nok ikke det. Vet veldig godt at de to andre ikke er, da jeg er veldig nær med hun ene og jeg vet de skal vente litt, og hun andre er lesbisk, så det skjer lissom ikke med en gang det heller :p

Noen som har sjekket ut kinesisk fødselskart?
Testet ut det som lå her inne på bv, og da skal det tydeligvis bli en gutt :dummy:
Så blir spennende på Oul om dette faktisk stemmer :happy:

I dag fortalte jeg det på jobb [emoji175] Det ble godt mottatt hos både styrer og avdelingen min, ingenting å bekymre seg for [emoji16] så nå gleder jeg meg bare enda mer!

Testet ut det som lå her inne på bv, og da skal det tydeligvis bli en gutt :dummy:
Det sjekka jeg sist, men stemte ikke. Det stemmer vel i ca 50% av tilfellene [emoji23]

I dag fortalte jeg det på jobb [emoji175] Det ble godt mottatt hos både styrer og avdelingen min, ingenting å bekymre seg for [emoji16] så nå gleder jeg meg bare enda mer!
Så hyggelig [emoji4] Noen grunn til at du fortalte det så tidlig?

Så hyggelig [emoji4] Noen grunn til at du fortalte det så tidlig?
Njææ.. unaturlig å la være egentlig. Jeg jobber i barnehage og vi må begynne å tenke organisering av høsten, så jeg ville at de skulle være forberedt. I tillegg venter jeg på innkalling til tidlig UL, samt at jeg skal begynne hos psykomotorisk fysioterapeut + jordmor og lege etter hvert, og jeg har ikke sjans til å få det til utenom arbeidstid. Greit å slippe å juge :)

Sjekket nå, det ble gutt hos meg også :) Blir spennende å se, jeg er klar (med navn og greier) for hva det skulle være :D

Stemma med begge mine tidligare :P. Blir spennande om det blir jenta denne gangen og<3

Frem til 4+1 (før jeg visste at jeg var gravid), sto jeg på en ganske heftig medisin. På felleskatalogen står det at "Sikkerhet og effekt ved bruk under graviditet er ikke klarlagt.".

Dette bekymrer meg selvfølgelig mye.. Skal jeg tørre å ta det opp med lege imorgen når jeg skal dit, og spørre om tul?

Frem til 4+1 (før jeg visste at jeg var gravid), sto jeg på en ganske heftig medisin. På felleskatalogen står det at "Sikkerhet og effekt ved bruk under graviditet er ikke klarlagt.".

Dette bekymrer meg selvfølgelig mye.. Skal jeg tørre å ta det opp med lege imorgen når jeg skal dit, og spørre om tul?
Det kan du om du vil, men trolig kan ikke legen gi noe svar og en tul vil nok ikke påvise evnt effekt for hadde det vært en reell effekt hadde det stått noe ala må ikke brukes ved graviditet (les pakningsvedlegget på ibux f.ex.). Når det står ikke klarlagt betyr det at medisinen har vært "kort" (en jeg har hatt i 20år står det) på markedet så de ikke kan si noe om det. Det er pga etiske retningslinjer ikke lov å foreta studier med nye medisiner på gravide. Det er også kostbart og en papirmølle uten like å endre pakningsvedlegg (og man må ha dokumentasjon i hue og ...). Så det er en veldig standard tekst. Men det er jo alltid greit å la vær å ta de med mindre du må. Jeg har jobbet i et firma som drev forskning på medisiner fra etter de var godkjent introdusert i mennesker, og de drev også med pakningsvedlegg/søknader. Du kan se om du finner med informasjon på relis.

Det kan du om du vil, men trolig kan ikke legen gi noe svar og en tul vil nok ikke påvise evnt effekt for hadde det vært en reell effekt hadde det stått noe ala må ikke brukes ved graviditet (les pakningsvedlegget på ibux f.ex.). Når det står ikke klarlagt betyr det at medisinen har vært "kort" (en jeg har hatt i 20år står det) på markedet så de ikke kan si noe om det. Det er pga etiske retningslinjer ikke lov å foreta studier med nye medisiner på gravide. Det er også kostbart og en papirmølle uten like å endre pakningsvedlegg (og man må ha dokumentasjon i hue og ...). Så det er en veldig standard tekst. Men det er jo alltid greit å la vær å ta de med mindre du må. Jeg har jobbet i et firma som drev forskning på medisiner fra etter de var godkjent introdusert i mennesker, og de drev også med pakningsvedlegg/søknader. Du kan se om du finner med informasjon på relis.

Jeg er egentlig ikke opptatt av å se fosteret, det er jo bare ei lita reke, hehe. Men jeg skulle ønske jeg bare kunne få høre et friskt hjerte som slår slik det skal.

Herregud, kjenner jeg føler meg heeelt ute når jeg sitter og leser trådene her på forumet. Det kryr av forkortelser i alle mulige former og jeg ANER virkelig ikke hva det betyr!&@-@! [emoji23] Er det bare jeg som føler meg litt dum eller er det flere som er like grønne som meg ang forkortelser som ikm, tul osv??? (Ok, jeg klarte å tenke meg til at tul står for tidlig ultralyd, men allikevel...) [emoji23][emoji23] tydelig at jeg har en del å sette meg inn i fremover [emoji6]

Jeg har sjekka kinesisk fødselskart og det sier gutt hos meg også [emoji5] stemte sist, da sa det jente og jeg fikk jente [emoji5] så det blir spennende å se om det stemmer nå også [emoji5]

Hva er det å lure på da? Ta det opp, be om tidlig UL og tettere oppfølging for å fange opp eventuelle alvorlige avvik.

Back
Topp