Skravletråd

+15 kg siden juli....[emoji20]
Noe skjedde i høst da jeg prøvde å gå ned 2-3 kg men gikk opp, opp, opp... Jeg mistet motet av det og har gitt f*** de siste månedene....[emoji20] sykemeldt i tillegg, ikke gjort ting bedre..
Men du, driver ikke hun tanta din og tuller en del de siste månedene også.
Sikker på at du ikke bør ta deg en tur til legen og sjekke hormoner og slikt?
Den kan være en sammenheng mellom de to tingene der

Men du, driver ikke hun tanta din og tuller en del de siste månedene også.
Sikker på at du ikke bør ta deg en tur til legen og sjekke hormoner og slikt?
Den kan være en sammenheng mellom de to tingene der

Jo, tanta kommer oftere enn før[emoji4] syklus på ca 18 dager[emoji13]
Har nevnt det for legen, men hun brydde seg ikke nevneverdig om det...
Skal se hvordan det går nå som jeg gjør en innsats igjen[emoji4]

Jo, tanta kommer oftere enn før[emoji4] syklus på ca 18 dager[emoji13]
Har nevnt det for legen, men hun brydde seg ikke nevneverdig om det...
Skal se hvordan det går nå som jeg gjør en innsats igjen[emoji4]
Da tror jeg jeg hadde tatt det opp igjen...
Endring i syklus kombinert med uforklarlig vektoppgang kan muligens skyldes hormoner..

Uansett, du har sagt at det kostholdsregimet ditt har fungert før, vet du hvorfor det fungerte før?

Da tror jeg jeg hadde tatt det opp igjen...
Endring i syklus kombinert med uforklarlig vektoppgang kan muligens skyldes hormoner..

Uansett, du har sagt at det kostholdsregimet ditt har fungert før, vet du hvorfor det fungerte før?

Ja skal ta det opp igjen[emoji4]

Det har vel fungert fordi jeg har spist veldig lite....og ofte...og veldig sunt[emoji4]
Ikke mye ekstra kalorier..

Ja skal ta det opp igjen[emoji4]

Det har vel fungert fordi jeg har spist veldig lite....og ofte...og veldig sunt[emoji4]
Ikke mye ekstra kalorier..
Etter hva jeg har forstått det så gjør du det litt motsatt av meg, lite fett, men rikelig meg karbohydrater...

Slik kroppen til mennesker er i dag har den vært i 75.000 år, men det er først de siste 50 årene man har slitt meg overvekt siden man har tilgang på mer fetende mat.

De vi higer etter er mat som inneholder 50/50 karbo og fett, det er også det man legger på seg av.
Vi har en kropp som prøver å legge på seg til trangere tider siden den ikke vet bedre.
Den ønsker karbohydrater som er den minst energikrevende formen for energi, men den kan ikke lagres.
Fett derimot kan lagres til senere bruk.

For meg fungerer det veldig godt å kutte ut karbo, for andre fett som er det du gjør.

Det viktigste er ikke hva man gjør, men at man holder seg til det.

Mange begynner også å bruke olje til å steke maten i når de skal gå ned i vekt istedenfor smør eller margarin.
Mange tenker også at olje er jo så sunt at det kan man bruke ubegrensede mengder av.
Det de ikke tenker på er at de fleste typer matoljer (oliven, mais, raps ++++) inneholder 800 kacl på 100 ml/ 1 dl/ 100 g mens smør og steke margarin har rundt 750 kacl for samme mengde ...

Back
Topp