Skravletråd :)

Voldsomt til aktivitet på dere da [emoji14] lillebror er 4 uker, og jeg får ikke gjort en dritt om dagen [emoji14] han sover ikke særlig lenge av gangen.
Her er jeg kjempeheldig. Foreløpig i hvert fall. Mini sover 2*4,5 timers økter på natten nå, så kan absolutt ikke klage :) Får du hvilt deg på dagtid da?

Her er jeg kjempeheldig. Foreløpig i hvert fall. Mini sover 2*4,5 timers økter på natten nå, så kan absolutt ikke klage :) Får du hvilt deg på dagtid da?
Er mest på dagtid at han ikke sover lengre strekk. Om natten har han vel et par økter hvor han sover litt lenger. Men nå har han faktisk sovet i over en time, bank i bordet. eneste er at han lager så mye lyd til tider, så jeg våkner og tror at han er våken.

Nå har jeg ikke startet opp igjen for fullt enda, så foreløpig er "flink" langt fra en realitet :p jeg tar en master, har to emner igjen pluss masteroppgave, så føler ikke jeg kan gi meg nå. Er deltid, så veldig overkommelig :) skippertak er veien til suksess ;)

Hva slags ting pusser du opp? Koselig å ha ting å pusle med :)
Da skjønner jeg at du holder på ja:) men godt gjort er det:)

Holder på med en gammel speilkommode etter oldemor, og en kjøpmanadisk +litt gamle slitte hyller. Også skal jeg lage stige av drivved til barnerommet og kles oppheng :D

Voldsomt til aktivitet på dere da [emoji14] lillebror er 4 uker, og jeg får ikke gjort en dritt om dagen [emoji14] han sover ikke særlig lenge av gangen.

Ååh!! Så godt å høre at det er flere! Frøkna her sover godt og lenge om natta og legges rett ned etter mat da, så klager ikke. Men på dagtid må hun bysses i søvn og våkner med en gang jeg legger henne ifra meg. Eller i bæreselen. Så nå er hun i bæreselen - jeg har fått gjort unna mye, men nå når jeg er "ferdig" så går jeg jo rundt likevel for å ikke vekke henne ;)

Juletrefest utgikk. En som skulle ha mat idet vi var klare til å gå. Økedøgn tror jeg, for han har spist ustanselig siden vi stod opp. Jaja.. Fred og ro i heimen, så får lese litt..

Vi har trillet kveldstur :) Endelig mildt nok!

Her er det en halvmeter snø. Spørs om man kommer noen vei med vognen.

Fikk innkalling til første barselsgruppe nå. Gleder meg til å få vært litt sosial :)
Barselsgruppa blir muligens byttet ut med idcp-kurs her. Usikker på om.det er en god ide....

Foreldreveiledningskurs. Jeg har gått det før, det er ikke noe dum ide det, men som alternativ til barselsgruppe er jeg ikke sikker på at det treffer.

Også med så små barn... Det er vel og merke angitt 0-6 år, det var 3-4 de var da jeg gikk det, da hadde vi unger det var lettere å relatere det til. Samspillet, forståelse, opptatt av det barna er opptatt av... Vel, hun er en baby. Opptatt av pupp og tørre bleier, blir glad av kos og pupp... Litt annet enn en treåring, se verden fra deres ståsted...

Her var det før bare en "vi inviterer alle som fødte samme måned på et treff når de er ca to mnd gamle, opp til dem hva de evt gjør videre"

Der jeg bodde før hadde vi en del kontroller i gruppe hos hs og fikk felles input fra fysio, tannlege og div sånn i passende alder.

Barselsgruppa blir muligens byttet ut med idcp-kurs her. Usikker på om.det er en god ide....

Spesielt! Og ikke helt treffende for spedbarn eller de behovene mødrene har?

Foreldreveiledningskurs. Jeg har gått det før, det er ikke noe dum ide det, men som alternativ til barselsgruppe er jeg ikke sikker på at det treffer.

Også med så små barn... Det er vel og merke angitt 0-6 år, det var 3-4 de var da jeg gikk det, da hadde vi unger det var lettere å relatere det til. Samspillet, forståelse, opptatt av det barna er opptatt av... Vel, hun er en baby. Opptatt av pupp og tørre bleier, blir glad av kos og pupp... Litt annet enn en treåring, se verden fra deres ståsted...
Høres litt snodig ut. Men de gjør det nok for å nå flere. Senere er det vanskeligere å få de foreldrene som trenger det til å møte frivillig. Synes likevel ikke det burde erstatte barselgruppe da...

Gleder meg til barseltreff jeg også. Flyttet hit i august og kjenner ingen rundt her så veldig godt. Så blir en fin måte og bli kjent med noen med barn i samme alder:) vi er også mange kjente som fikk barn rundt samme tid der vi bodde tidligere så vi har barsel gruppe to steder:D

Høres litt snodig ut. Men de gjør det nok for å nå flere. Senere er det vanskeligere å få de foreldrene som trenger det til å møte frivillig. Synes likevel ikke det burde erstatte barselgruppe da...

Det er jo uansett frivillig. Men at de ikke får mange frivillige på det sånn med eldre barn forstår jeg godt, når det skjer klokken 14... Jeg har altså gått kurset før, men det var 18-20 annenhver tirsdag, ikke 14-16 som for de fleste med barn i barnehagealder liksom ikke funker så godt, ettersom man faktisk jobber...

Det er jo uansett frivillig. Men at de ikke får mange frivillige på det sånn med eldre barn forstår jeg godt, når det skjer klokken 14... Jeg har altså gått kurset før, men det var 18-20 annenhver tirsdag, ikke 14-16 som for de fleste med barn i barnehagealder liksom ikke funker så godt, ettersom man faktisk jobber...

Hos oss setter de ikke sammen barselgrupper, men det er åpent barseltreff en gang i uka som er åpent for alle som nylig har født. Har tenkt til å gå dit, og håper det dukker opp flere...

Back
Topp