Skravletråd

Hadde ikke valg, men lover deg at alt etter kl 1400 gikk VELDIG sakte gubben bærte meg igjen den siste avdelingen på meny og inn i bilen omtrent!

JM blir ikke happy i meg i morgen, hun var ikke det sist gang jeg hadde et slik dag før jeg dukket opp jævelig og trøtt på timen med henne!
Uff. Du får prøøøøøve å droppe å slite deg ut resten av tiden! :p Siste innspurt nå, så greit å ikke slite seg ut om du skulle trenge kreftene til noe annet ;)

Uff. Du får prøøøøøve å droppe å slite deg ut resten av tiden! :p Siste innspurt nå, så greit å ikke slite seg ut om du skulle trenge kreftene til noe annet ;)

Joda nå er det bare sykehus i morgen, så skal jeg ikke noe sted gubben har gitt meg stallforbud til poden er ute;P

Joda nå er det bare sykehus i morgen, så skal jeg ikke noe sted gubben har gitt meg stallforbud til poden er ute;P

Du er gæren :) gærnere enn meg! Etter at jeg fikk en skikkelig omgang med kynnere og nedpress som var så vonde at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg har jeg vært beinhard med meg selv og har nå inntatt rugemodus! :-P

Guuri! Må gå ut i gangen for å kjøle meg ned for visse mennesker fyrer så det ikke er høygravidvennelig i hvert fall..! :-P

Har sagt fra begynnelsen av graviditeten at jeg kom til å få baby i romjulen! Ja, nå er vi her da... Teller ned, 4 dager til januar som jeg håper på. Og jada jada, ønsker selvfølgelig aller mest at baby skal være frisk og at fødsel skal gå bra for oss begge!! Men sånn utenom det så håper jeg på januarbarn.

Var hos jm i dag, med 6 dager igjen til termin. Og fikk beskjed om at baby fremdeles har festet hode og at hun ligger helt ekstremt langt nede!! Jm lo nesten av det :-P Hun kan strengt tatt ikke ligger lenger ned uten å komme ut...! Hatt en del kynnere og masse nedpress. Baby er stor. Og jeg har mistet nesten all tro på å skulle klare å knipe til januar...!

Nå har mannen fått beskjed om at jeg utøver aktiv sofatjeneste!! Tør ingenting i tilfelle det setter i gang noe :-) Klarer det dessverre ikke helt da... Har planer både i morgen og neste dag... Men søren heller!!

Andre som tviler på at de holder til helgen?

Guuri! Må gå ut i gangen for å kjøle meg ned for visse mennesker fyrer så det ikke er høygravidvennelig i hvert fall..! :-P
Kjenner meg igjen i den. Mange frysne folk i familien til svigers, så jeg har hatt gjevnlige lufteturer med mannen på trappa for å kjøle meg ned ;)

Har lastet ned amme-app....det har jeg virkelig klart meg uten før.... Men jeg aner ikke hvilken side jeg ammet fra sist, spreng har jeg på begge, og ikke hvor lenge det er siden, hun sover godt... Amme-app ble det da ja.

Pappaen min er en av dem. Alle sa det til han og han nekta. Så sa jeg at det var nok og da gikk alle ovner fra fire til en under 5 min:)))

Pappaen min er en av dem. Alle sa det til han og han nekta. Så sa jeg at det var nok og da gikk alle ovner fra fire til en under 5 min:)))

De fyrer med ved, er derfor det blir så varmt ;-) heldigvis ikke med strøm da hadde jeg blitt grinete for da hadde det blitt uutholdelig å være inne. Blir mye tørrere luft av strømvarme..

Endelig begynt å pakke fødebagen og vaske babyklær (begynte med ulltøyet), ikke at jeg tror at noe kommer til å skje i nærmeste framtid, men bedre å begynne litt tidlig;-)

Blir en mellomstor koffert og en sekk/veske i tillegg. Kofferten finner vi nok ikke frem før vi er på barselhotellet, pakker alltid for mye, men alt kom til nytte sist pga. igangsetting;-)

Vurderer om jeg skal ta en paracet før jeg legger meg i kveld, sånn at jeg kanskje får sove litt godt... Sliter med så vonde hofter og ekstremt med kynnere etter jeg har lagt meg, så nå er det snart før jeg biter i det sure eplet og tyr til paracet!:( Har faktisk ikke brukt noen form for smertestillende siden starten av mai (før jeg fant ut at jeg var gravid), helt utrolig til meg å være, jeg som sliter mye med smerter i både nakke/rygg/hode! :-)

De fyrer med ved, er derfor det blir så varmt ;-) heldigvis ikke med strøm da hadde jeg blitt grinete for da hadde det blitt uutholdelig å være inne. Blir mye tørrere luft av strømvarme..

Ganske enig. Men i år har ikke jeg og gubben hatt tid til å hjelpe pappa med veden. Så ble elektronisk i år...
Litt dårlig samvittighet for det.

Har lastet ned amme-app....det har jeg virkelig klart meg uten før.... Men jeg aner ikke hvilken side jeg ammet fra sist, spreng har jeg på begge, og ikke hvor lenge det er siden, hun sover godt... Amme-app ble det da ja.
Jøss! Visste ikke at det fantes. Sikkert ikke dumt å teste ut :)

Vurderer om jeg skal ta en paracet før jeg legger meg i kveld, sånn at jeg kanskje får sove litt godt... Sliter med så vonde hofter og ekstremt med kynnere etter jeg har lagt meg, så nå er det snart før jeg biter i det sure eplet og tyr til paracet!:( Har faktisk ikke brukt noen form for smertestillende siden starten av mai (før jeg fant ut at jeg var gravid), helt utrolig til meg å være, jeg som sliter mye med smerter i både nakke/rygg/hode! :-)
Høres ut som en lur plan hvis det hjelper deg med å sove. Kanskje vil du da oppleve litt mindre plager i morgen? Søvn gjør ofte underverk;) Ønsker deg god bedring!!

I kveld begynte dette med den blodprøven om jeg har dannet antistoff å plage meg veldig. Altså det at legen sier jeg ikke trenger blodprøve som viser om jeg har dannet antistoffer (til tross for at jeg er rhesus negativ). Er hvis ny prosedyre eller noe i den dur.. Men så leser jeg jo at vanlige svangerskapskontroller (hvis man er minus) inneholder test ved uke 32 og 36 fortsatt. Og at flere her inne tar den testen i de ukene. Men hvorfor skal ikke jeg, lurer jeg på? Jeg fikk sprøyte etter forrige svangerskap. Er det derfor jeg ikke trenger og testes?
Nå høres jeg litt hysterisk gravid ut altså.. Men jeg blir litt småbekymret. Sikkert ingenting å tenke på..
Men med tanke på at jeg ikke fikk ny sv.kontroll før etter 3,5 uker (da er jeg 38+3) så blir jeg litt så usikker på om jeg skal ringe legekontoret en ekstra gang bare for å høre..
Noen som har noen tanker om hva du ville gjort hvis du var i samme situasjon? Er jeg bare tulle-bekymret?

I kveld begynte dette med den blodprøven om jeg har dannet antistoff å plage meg veldig. Altså det at legen sier jeg ikke trenger blodprøve som viser om jeg har dannet antistoffer (til tross for at jeg er rhesus negativ). Er hvis ny prosedyre eller noe i den dur.. Men så leser jeg jo at vanlige svangerskapskontroller (hvis man er minus) inneholder test ved uke 32 og 36 fortsatt. Og at flere her inne tar den testen i de ukene. Men hvorfor skal ikke jeg, lurer jeg på? Jeg fikk sprøyte etter forrige svangerskap. Er det derfor jeg ikke trenger og testes?
Nå høres jeg litt hysterisk gravid ut altså.. Men jeg blir litt småbekymret. Sikkert ingenting å tenke på..
Men med tanke på at jeg ikke fikk ny sv.kontroll før etter 3,5 uker (da er jeg 38+3) så blir jeg litt så usikker på om jeg skal ringe legekontoret en ekstra gang bare for å høre..
Noen som har noen tanker om hva du ville gjort hvis du var i samme situasjon? Er jeg bare tulle-bekymret?
Jeg hadde ringt føden å spurt. Jeg har ikke hørt noe om nye retningslinjer ang den blodprøven, tok et par på jobb før jul...

Jøss! Visste ikke at det fantes. Sikkert ikke dumt å teste ut :)
Som sagt fint klart meg uten før, men denne her har i tillegg den utfordringen til sin mor at hun kan finne på å sove lenge, lenger enn hun burde mellom amming, så greit å holde kontroll på hvor lenge siden sist

Det var lurt! Ringer heller føden. De er nok mest oppdatert på sånt. Tenkte ikke på det selv, så takk for det:)

Hadde definitivt ringt ja!

Eg e rh negativ og eg har tatt alle blodprøvane (uke 12 ?!, 32 og 36). Eg fekk sprøyta ette fødsel me fyste, det va fordi hu va rh positiv. Hadde hu vært negativ som meg hadde eg slept sprøyta ette fødsel.

Back
Topp