Skravletråd

Nei, med baby blir det nytt regime ;-) Åh, gruer meg til den biten... Jeg liker at barna legger seg tidlig så jeg får kvelden fri, så kan de heller våkne tidlig også. Her legger jentene seg syv og halv åtte, og da kan jeg ikke kreve at de ligger lenger enn til 7. Da har det tross alt gått 12 timer :)
De legger seg senest åtte her, slukker lyset litt senere i helger og ferier. Våkner gjerne i 7 tiden, men finner på noe å gjøre selv. De ordner seg mat også hvis de er sultne, men nå i ferien får de lov til å ta iPad på morgenen så da står de ikke opp før jeg drar de opp av senga :p Noen lettvinte løsninger er lov å ta når man er høygravid og sover dårlig om natten...

Her er det ikke mat før vi står opp og lager, disse jentene sluker det de kommer over om de får lov. Liker å ha litt kontroll :-P Når hun yngste er her alene så hender det at jeg kjøper meg tid med barne-tv på morgenen, men legger meg helst på sofaen og sløver med henne. Synes det er så trist om hun skal sitte alene... Men når hun eldste er hjemme så får de stå opp og leke på rommet. Det kan de gjøre en stund! Jeg klarer jo ikke å sove videre, men kan i det minste ligge og slappe av litt... Trykke på tlf blant annet ;-)

Med begge mine har de fått kveldsstell fra nyfødt kl 19, mat så natta, deretter mat igjen kl 23 når jeg legger meg. Kommet fort inn i den rutinen egentlig, men med nyfødt kan man jo ikke planlegge alt heller:p får sikkert ei stikk i strid med de andre denne gangen :D

Men da har du vært flink da:) Tenk - det er faktisk mange som tyr til kredittkort!!

Her har vi og felles økonomi. Det er godt. Også har vi ordnet sånn at vi bruker forrige måneds lønn denne måned - altså at vi alltid har en månedslønn ekstra på konto. Så nå 1. Januar begynner vi å bruke desemberlønna. Godt å slippe å ligge bakpå. Og vite at man har litt ekstra hvis det trengs. Men det er trasig å måtte bekymre seg over økonomien!! Unner ingen det!!
Ja, kjenner meg selv godt nok til å vite at det fort hadde blitt overforbruk med kredittkort, da er det bedre å ikke ha;-) Er stort sett flink til å ikke bruke hele lønna, men gikk tom i november rett før lønning, og har brukt litt vel mye nå i desember, har nok kjøpt litt ekstra til babyen i tillegg til julegaver og mye mat;-) Skal skjerpe meg! Har på sparekonto da, har vel halvannen lønning der, så kan ikke si at vi er så dårlige, men liker å tenke at det er penger vi egentlig ikke har, slik at jeg ikke bruker dem:-)

Nja... Har fireåringen med meg hele dagen, så er ikke mye fri. Jeg er heldig om jeg får dratt han med på ting sammen med oss! ;-) Har fått bittelitt snø her nå og etter at frøkna har vært syk og inne i to uker, så måtte vi ut i dag!! Fikk dratt med meg sambo ut, så vi har vært ute i en time nå. Men jeg er utslitt bare av å gå litt ute....! Og nå var han fornøyd med egeninnsatsen med å ha vært med oss i en time, så nå er han på ringerunde til kompiser for å dra på kaffebesøk...
Åja.. Det høres ut som om dere kanskje må snakke litt om ting? Ikke vet jeg..
Bare føler meg heldig som har en som deltar i familien på lik linje, og som føler et likt ansvar. Og ikke minst unner meg litt tid for meg selv.
Men jeg skal være forsiktig med å si hva som er rett for dere.., bare tenker sånn ut fra det du skriver. Det virker som om du ikke er helt fornøyd selv?

Ja, kjenner meg selv godt nok til å vite at det fort hadde blitt overforbruk med kredittkort, da er det bedre å ikke ha;-) Er stort sett flink til å ikke bruke hele lønna, men gikk tom i november rett før lønning, og har brukt litt vel mye nå i desember, har nok kjøpt litt ekstra til babyen i tillegg til julegaver og mye mat;-) Skal skjerpe meg! Har på sparekonto da, har vel halvannen lønning der, så kan ikke si at vi er så dårlige, men liker å tenke at det er penger vi egentlig ikke har, slik at jeg ikke bruker dem:-)
Det er en lur tankegang det ja;) Høres ut for meg som om du er ganske flink da! Er ikke lett i dag som det forventes at man har alt, kan være med på alt, skal se bra ut, spise sunn og fancy mat osv osv..

Åja.. Det høres ut som om dere kanskje må snakke litt om ting? Ikke vet jeg..
Bare føler meg heldig som har en som deltar i familien på lik linje, og som føler et likt ansvar. Og ikke minst unner meg litt tid for meg selv.
Men jeg skal være forsiktig med å si hva som er rett for dere.., bare tenker sånn ut fra det du skriver. Det virker som om du ikke er helt fornøyd selv?
Er absolutt ikke helt fornøyd med å stå alene med så mye! Men ting er ikke helt svarthvitt... :-P Vi er uenige om mye når det gjelder oppdragelse og dessverre har det sakte, men sikkert gått over til at jeg gjør alt fordi da får jeg gjort ting på min måte. Er litt sær jeg og da ;-)

Har tenkt hver dag at jeg skulle pakke bag til kommende storesøsken for å ha med til min mamma i tilfelle fødsel osv før tiden, men slapper av mer no, for svigermor er ca 1,5 time unna nå på vei hit(bor 5,5 t unna til vanlig), å barna reiser på pappaferie imorgen så om fødsel starter inatt så slipper vi å vekke barna :) så da satser vi på fødsel innen de kommer hjem igjen neste søndag :) hadde vært praktisk iallefall :p

Det snør det snør, tidelibom :D Måtte den bare ligge LENGE!

Samme her!:D Og -8,2°, så inntil videre ser det jo lovende ut!;)

-3 grader her, men det er helt normalt når det snør ;) Værmeldinga melder mildere et par dager men ikke nok til at snøen blir borte så det ser lovende ut her også! Har vært så dårlige vintere de siste åra at det er trist :( på tide med en skikkelig vinter :D

Her laver det ned, har gjort det i hele dag. Brøytebilene går i skytteltrafikk!

Her brøytes ikke.. det gidder tydeligvis ikke kommunen vi bor i :-( øverøser de viktigste veiene med salt så snøen ikke legger seg der :( Og det det ikke saltes der blir det bare et tjukt lag med sammenpakka snø fra bilene. Det er helt vannvittig. Som om de tenker at snøen forsvinner sikkert snart allikevel. Blir orntlig provosert...

-3 grader her, men det er helt normalt når det snør ;) Værmeldinga melder mildere et par dager men ikke nok til at snøen blir borte så det ser lovende ut her også! Har vært så dårlige vintere de siste åra at det er trist :( på tide med en skikkelig vinter :D
Her er det dessverre meldt +grader igjen på onsdag:( Men jeg krysser fremdeles fingra for at snøen holder!;)

Her er det dessverre meldt +grader igjen på onsdag:( Men jeg krysser fremdeles fingra for at snøen holder!;)

Skulle bare mangle at snøen ble liggende :-P men vi klarer vel ikke å styre været...

Slik meldinga ser ut nå håper jeg ALL snøen smelter når det blir mildt, for deretter skal det bli skikkelig kaldt og da blir det is da!!!

Nå begynner jeg å bli skikkelig utolmodig! Samtidig som jeg er kjempe spent og nervøs for denne lille som snart kommer. Snodig følelse :-P vil at den skal komme snart samtidig som jeg syns den godt kan holde seg inne litt til...

Nå begynner jeg å bli skikkelig utolmodig! Samtidig som jeg er kjempe spent og nervøs for denne lille som snart kommer. Snodig følelse :-P vil at den skal komme snart samtidig som jeg syns den godt kan holde seg inne litt til...
Jeg er absolutt ikke utålmodig, med én uke igjen til termin... Vil aller helst komme meg over til januar, så blir jeg nok akutt utålmodig ;-) Men er også veldig spent og nervøs... Vet noe om hva jeg går til når dette er mitt andre barn, men første kom med hks så er førstegangsfødende nå igjen! Og er ekstremt spent nå livet som tobarnsmor!!! :-P

Det med å komme over til januar slutter å være vesentlig det øyeblikk en liten desemberbaby blir en realitet, fant jeg ut

Back
Topp