Skravletråd

Ungene er sendt i seng allerede, de trenger å ta igjen litt søvn etter de siste dagene. Har ikke måtte slukke lyset enda, men de slapper av i hver sin seng i det minste :) Jeg og mannen har satt på Julenissen 2, skal se nr.3 etterpå. Deilig å slappe av og få litt kjærestetid
Mine spiser kveldsmat nå. Dvs, snart. De kaver og roper og bråker, noe jeg ikke takler så godt når jeg er sliten og har plagsomme etterrier og vondt.

Jeg har bedt mannen om paracet når de har fått mat, og håper på en god kveld, helst litt ro, litt snop og babykos

Mine spiser kveldsmat nå. Dvs, snart. De kaver og roper og bråker, noe jeg ikke takler så godt når jeg er sliten og har plagsomme etterrier og vondt.

Jeg har bedt mannen om paracet når de har fått mat, og håper på en god kveld, helst litt ro, litt snop og babykos
Det hørtes ut som en utmerket plan :) Håper paracet hjelper på etterriene og at barna sovner fort uten for mye mas.

Det hørtes ut som en utmerket plan :) Håper paracet hjelper på etterriene og at barna sovner fort uten for mye mas.
Eldste er overtrøtt og i tilsvarende humør...
Yngste sovner nok greit.
Magen verker noe mindre, så jeg håper på ro

Edit: etterrier fortsatt veldig vonde, men mindre vondt mellom dem i det minste

Eldste er overtrøtt og i tilsvarende humør...
Yngste sovner nok greit.
Magen verker noe mindre, så jeg håper på ro

Edit: etterrier fortsatt veldig vonde, men mindre vondt mellom dem i det minste
Godt det er litt mindre vondt, heldigvis varer det ikke så veldig lenge før det begynner å gi seg

Godt det er litt mindre vondt, heldigvis varer det ikke så veldig lenge før det begynner å gi seg

Heldigvis varer det ikke så mange dager nei. Det har bare vært veldig merkbart at lillesøster har funnet matlysten sin i dag, og derved hengt i puppen jevnt og trutt hele dagen. Såpass at jeg har fått en god del etterrier også mellom ammingene, rett og slett.

Heldigvis varer det ikke så mange dager nei. Det har bare vært veldig merkbart at lillesøster har funnet matlysten sin i dag, og derved hengt i puppen jevnt og trutt hele dagen. Såpass at jeg har fått en god del etterrier også mellom ammingene, rett og slett.
Uff, det er det jeg gruer meg til... de var grusomme med nr.2 :confused:

Uff, det er det jeg gruer meg til... de var grusomme med nr.2 :confused:

Ja, jeg gruet meg også til dem på forhånd. Og vonde er de. Jeg vet jo dog også at det går over sånn i løpet av de første dagene, så det er til å leve med, men det er vondt.

Her kom mini veldig sent i seng i dag, men sovna til gjengjeld med en gang :) Tar på med julebesøk :) Og mannen er på guttekveld, så her er det bare å nyte litt egentid i sofaen foran tven :D

Jeg har "egentid" med pc.

Svigermor er på besøk hos sine søsken, på vei hjem nå da, her om en halvtimes tid. Mannen har babyen på magen mens han ser fotball. Så jeg sitter her med pc.

Jeg har "egentid" med pc.

Svigermor er på besøk hos sine søsken, på vei hjem nå da, her om en halvtimes tid. Mannen har babyen på magen mens han ser fotball. Så jeg sitter her med pc.
Hørtes ikke så verst ut det heller :D
Kombinerer pc og tv her. Psyker meg opp med litt "Fødeavdelingen" samtidig som jeg kikker innom forumet :)

Jeg merker faktisk på puppen hvilken det er på tide at hun spiser av. Melka er ikke sånn helt på plass med spreng og "dolly parton", men den er på vei, ja!

Var nettopp innom nettbanken for å overføre til bsu, og får litt vondt inni meg av å se hvor lite som er igjen på brukskontoen:-/ Aiaiai, merker at det er jeg som kjøper alle julegavene og stort sett gjør det meste av handlingen i familien:-P Har felles økonomi, og dessuten nok på min konto så det holder til lønning om jeg er forsiktig, så det er ikke et problem egentlig, men det bare gjør det veldig virkelig hvor mye jeg bruker i juletiden:O Huff, jeg er ikke særlig sparsomlig av meg, bra jeg ikke har kredittkort:-P

Var nettopp innom nettbanken for å overføre til bsu, og får litt vondt inni meg av å se hvor lite som er igjen på brukskontoen:-/ Aiaiai, merker at det er jeg som kjøper alle julegavene og stort sett gjør det meste av handlingen i familien:-P Har felles økonomi, og dessuten nok på min konto så det holder til lønning om jeg er forsiktig, så det er ikke et problem egentlig, men det bare gjør det veldig virkelig hvor mye jeg bruker i juletiden:O Huff, jeg er ikke særlig sparsomlig av meg, bra jeg ikke har kredittkort:-P
Men da har du vært flink da:) Tenk - det er faktisk mange som tyr til kredittkort!!

Her har vi og felles økonomi. Det er godt. Også har vi ordnet sånn at vi bruker forrige måneds lønn denne måned - altså at vi alltid har en månedslønn ekstra på konto. Så nå 1. Januar begynner vi å bruke desemberlønna. Godt å slippe å ligge bakpå. Og vite at man har litt ekstra hvis det trengs. Men det er trasig å måtte bekymre seg over økonomien!! Unner ingen det!!

Åh... Har en mann som ikke helt forstår visse ting. Har forklart en million ganger at om jeg våkner så får jeg ikke sove igjen, ihvertfall ikke på morgenen. Dette vet han så sykt godt!! Dette resulterer i at jeg alltid alltid alltid står opp med barna, har gjør nok det (uten å overdrive) ca 4 ganger i løpet av året....! Spør du han så er det myyye oftere, men det er fordi hans svar på å ta ungene er å ta med yngste inn i vår seng og sove videre. Hun holder da meg våken og vi står opp. Han er strålende fornøyd med seg selv som sto opp med henne :-P

Jeg hentet frøkna kl syv og tok henne inn til oss (han sover jo uansett), og så lå vi våkne sammen til halv ni og så kler jeg på henne og sier at hun kan få leke. Så står denne pappaen opp og sier til barna at nå må dere være rolige og la mamma sove!
What?!?! Jeg har da vært våken i to timer nå og det er ikke sjans i havet for å få sove mer...

Han føler seg som tidenes superhelt som liksom skal la meg sove, og vet at om jeg sier noe så får jeg bare slengt tilbake at jeg har fått muligheten til å sove mer. Ikke hans feil at jeg ikke får sove... ;-)

Åh... Har en mann som ikke helt forstår visse ting. Har forklart en million ganger at om jeg våkner så får jeg ikke sove igjen, ihvertfall ikke på morgenen. Dette vet han så sykt godt!! Dette resulterer i at jeg alltid alltid alltid står opp med barna, har gjør nok det (uten å overdrive) ca 4 ganger i løpet av året....! Spør du han så er det myyye oftere, men det er fordi hans svar på å ta ungene er å ta med yngste inn i vår seng og sove videre. Hun holder da meg våken og vi står opp. Han er strålende fornøyd med seg selv som sto opp med henne :p

Jeg hentet frøkna kl syv og tok henne inn til oss (han sover jo uansett), og så lå vi våkne sammen til halv ni og så kler jeg på henne og sier at hun kan få leke. Så står denne pappaen opp og sier til barna at nå må dere være rolige og la mamma sove!
What?!?! Jeg har da vært våken i to timer nå og det er ikke sjans i havet for å få sove mer...

Han føler seg som tidenes superhelt som liksom skal la meg sove, og vet at om jeg sier noe så får jeg bare slengt tilbake at jeg har fått muligheten til å sove mer. Ikke hans feil at jeg ikke får sove... ;-)
He he, er som å lese om oss det... Jeg får heller ikke sove mer hvis jeg først våkner. Nå får jeg veldig smerter i kroppen av å ligge for lenge også så jeg står som regel opp først uansett. Nå klarer gutta seg selv og står opp lenge etter meg, men når frøkna kommer og det blir tidligere morgen igjen, ja da må han også ta i et tak når det ikke er nødvendig med pupp osv. Jeg nekter å stå opp kl 6 hver dag i helga. Må bare kjøpe meg ørepropper så jeg kan stenge ut lyder :p

Åh... Har en mann som ikke helt forstår visse ting. Har forklart en million ganger at om jeg våkner så får jeg ikke sove igjen, ihvertfall ikke på morgenen. Dette vet han så sykt godt!! Dette resulterer i at jeg alltid alltid alltid står opp med barna, har gjør nok det (uten å overdrive) ca 4 ganger i løpet av året....! Spør du han så er det myyye oftere, men det er fordi hans svar på å ta ungene er å ta med yngste inn i vår seng og sove videre. Hun holder da meg våken og vi står opp. Han er strålende fornøyd med seg selv som sto opp med henne :-P

Det er jeg som står opp her og. Men jeg vet han prøver da! Også gjør han mye annet for at jeg skal få slappe av. Nå er de feks ute og aker:) Så da er det ikke så farlig at jeg står opp tenker jeg. Han skulle jo så gjerne ønske at jeg fikk sove, men han kan jo ikke noe for det og kan ikke gjøre annet enn å støtte meg på andre måter. Får du litt tid for deg selv innimellom da?

He he, er som å lese om oss det... Jeg får heller ikke sove mer hvis jeg først våkner. Nå får jeg veldig smerter i kroppen av å ligge for lenge også så jeg står som regel opp først uansett. Nå klarer gutta seg selv og står opp lenge etter meg, men når frøkna kommer og det blir tidligere morgen igjen, ja da må han også ta i et tak når det ikke er nødvendig med pupp osv. Jeg nekter å stå opp kl 6 hver dag i helga. Må bare kjøpe meg ørepropper så jeg kan stenge ut lyder :p
Kl 6 er det ikke morgen... ;-) Det er natta! Hehe... Klokken må være noe med 7 for at det skal være morgen hos oss. Men det er like slitsomt det... Har så og si ikke sover lenger enn det i løpet av de siste 4 årene...! Jada, spennende med ny hverdag når babyen kommer :-P

Det er jeg som står opp her og. Men jeg vet han prøver da! Også gjør han mye annet for at jeg skal få slappe av. Nå er de feks ute og aker:) Så da er det ikke så farlig at jeg står opp tenker jeg. Han skulle jo så gjerne ønske at jeg fikk sove, men han kan jo ikke noe for det og kan ikke gjøre annet enn å støtte meg på andre måter. Får du litt tid for deg selv innimellom da?
Nja... Har fireåringen med meg hele dagen, så er ikke mye fri. Jeg er heldig om jeg får dratt han med på ting sammen med oss! ;-) Har fått bittelitt snø her nå og etter at frøkna har vært syk og inne i to uker, så måtte vi ut i dag!! Fikk dratt med meg sambo ut, så vi har vært ute i en time nå. Men jeg er utslitt bare av å gå litt ute....! Og nå var han fornøyd med egeninnsatsen med å ha vært med oss i en time, så nå er han på ringerunde til kompiser for å dra på kaffebesøk...

Kl 6 er det ikke morgen... ;-) Det er natta! Hehe... Klokken må være noe med 7 for at det skal være morgen hos oss. Men det er like slitsomt det... Har så og si ikke sover lenger enn det i løpet av de siste 4 årene...! Jada, spennende med ny hverdag når babyen kommer :p
He he, jeg er helt enig med deg om klokkeslett! Babyer har bare en tendens til å ikke være enig :p Nå må jeg mase på gutta når klokka nærmer seg 11 om å stå opp og spise frokost, gruer meg til tenåra! Jeg har jo da vært oppe i noen timer allerede og nesten klar for lunsj ;)

He he, jeg er helt enig med deg om klokkeslett! Babyer har bare en tendens til å ikke være enig :p Nå må jeg mase på gutta når klokka nærmer seg 11 om å stå opp og spise frokost, gruer meg til tenåra! Jeg har jo da vært oppe i noen timer allerede og nesten klar for lunsj ;)
Nei, med baby blir det nytt regime ;-) Åh, gruer meg til den biten... Jeg liker at barna legger seg tidlig så jeg får kvelden fri, så kan de heller våkne tidlig også. Her legger jentene seg syv og halv åtte, og da kan jeg ikke kreve at de ligger lenger enn til 7. Da har det tross alt gått 12 timer :-)

Back
Topp