Skravletråd

Her er minuset med berre ein unge. ( Han er 4,5 år) Han synst ikkje det er noko kjekt å stå opp aleina, sjølv om han klara å setta på Barne-TV, eller kan leika på romme sitt :p Han kjem inn til oss på morningen og ligge ei lita stund i sengi, men i dag var han veldig klar for å stå opp :p

Min på 4,5 liker heller ikke det, men 9 av 10 helgedager er broren på 7 våken før henne. De kommer inn og prater og koser litt, men så står de opp

Her har vi ulike rutiner for annenhver helg. Helgen når bare frøkna på snart 4 år er hjemme så duger barne-tv som barnevakt i et par timer minst før hun vekker oss pga sult :-) Men jeg legger meg ofte på sofaen med henne da, fordi jeg vil at hun skal ha selskap og fordi jeg uansett da er våken! Den andre helgen er datteren til sambo het (9 år) og da får jentene leke på rommet sitt i noen timer før vi står opp. Leken består stort sett i krangling, men vi prøver å få slappet av litt, og de må øve seg på å ordne litt opp selv og :-P

Jeg stålsetter meg for et par år med å stå opp hver sin dag i helg og ferie når baby er kommet. Men nyter "store barn" så lenge jeg kan. Bare sørge for nok frukt og joghurt...

Jeg er morrasfugl:) Så det gjør meg egentlig lite å stå opp tidlig i helger. Men lille her kan se litt TV selv hvis det trengs;)

Klarer somregel ikkje såva lenger enn til rundt 8, om mannen står opp med han. men når kl er 05:00-05:30, DA er det litt i det tidligaste laget å stå opp ;P Han hadde ein periode han var lys vaken på den tiden... No er det meri 06:00- 06:30, mykje bedre ;P Men godt når han kan dryga det heeilt til 7 :P

Klarer somregel ikkje såva lenger enn til rundt 8, om mannen står opp med han. men når kl er 05:00-05:30, DA er det litt i det tidligaste laget å stå opp ;P Han hadde ein periode han var lys vaken på den tiden... No er det meri 06:00- 06:30, mykje bedre ;P Men godt når han kan dryga det heeilt til 7 :P
Det er klart! Det er forskjell på tidlig og grytidlig :p

Jeg stålsetter meg for et par år med å stå opp hver sin dag i helg og ferie når baby er kommet. Men nyter "store barn" så lenge jeg kan. Bare sørge for nok frukt og joghurt...
Høres ut som luksus i mine ører!! Her har jeg stått opp hver natt og hver morgen med kommende storesøster som straks fyller 4.....! Kan tenke meg at sambo har tatt henne ca 20 ganger til sammen på de fire årene, uten å overdrive dessverre... Har gitt beskjed om at når baby kommer så må han i det minste gå inn til storesøster når hun roper på nettene. Men har mine tvil om hvordan det egentlig blir :-P

Sliten i beina! Har hatt ca 2 timer i byen med handling av de siste tingene jeg trengte fra apoteket og et par småting til jul... Helt ødelagt!

Høres ut som luksus i mine ører!! Her har jeg stått opp hver natt og hver morgen med kommende storesøster som straks fyller 4.....! Kan tenke meg at sambo har tatt henne ca 20 ganger til sammen på de fire årene, uten å overdrive dessverre... Har gitt beskjed om at når baby kommer så må han i det minste gå inn til storesøster når hun roper på nettene. Men har mine tvil om hvordan det egentlig blir :p

Har en mann som fungerer veldig godt der. Fra første baby var det klart, bleieskift på natta, det er han. Amming er meg. Han sovner igjen i det han legger seg, jeg derimot gjør ikke det. Amme kan jeg gjøre i halvsøvne, bleieksift må man våkne for (vi samsover, jeg bare snur meg over på siden for å amme)

Den dag i dag er det stort sett han som spretter ut av senga når de trenger noe på natta, også roper han på meg om de trenger ekstra assistanse (som nå den siste uken når ungene har hatt spysyke, det trengs en voksen til ungen og en til å vaske gulvet....)

Fra det ble aktuelt å stå opp med dem om morgenen har vi hatt en dag hver. Noe annet ville være urettferdig, rett og slett. Det er da ikke som om jeg har det minst mer lyst å stå opp enn han har, og har han lagt seg for sent og derfor er trøtt, så er det hans feil. Han visste allererde dagen før at han skulle stå opp med dem, så da er det hans ansvar å legge seg i forhold til det.

Ja da var julen i hus, pepperkakene på bordet og middagen inntatt. Tok sin tid men etter et par dusin kynnere og raserianfall er alt på plass. Flere som begynner tidlig?

Ja da var julen i hus, pepperkakene på bordet og middagen inntatt. Tok sin tid men etter et par dusin kynnere og raserianfall er alt på plass. Flere som begynner tidlig?
Flink du har vært da!! Tja, har bare adventsstaker foreløpig. Pepperkaker venter vi litt med. Tenkte å bake neste helg. Men koselig å begynne å få litt julestemning i hus :)

Flink du har vært da!! Tja, har bare adventsstaker foreløpig. Pepperkaker venter vi litt med. Tenkte å bake neste helg. Men koselig å begynne å få litt julestemning i hus :)
Ja var koselig, men ser vi trenger en del nye juleduker men tror vi skal leve med det vi har til neste jul så ikke hormonene får bestemme :D

Var akkurat på vei til å begynne å pynte til advent, ikke jul. Men kom ikke igang, guttungen kastet opp igjen. Må ta det når vi har fått ham i seng. Han sover på badegulvet, siste forsøk på å få ham i seng så spydde han bare igjen.

Ja var koselig, men ser vi trenger en del nye juleduker men tror vi skal leve med det vi har til neste jul så ikke hormonene får bestemme :D
Haha! Det er sant. Jeg har lyst på nye adventsstaker (sånne sjuermede) men lar også den avgjørelsen ligge til neste jul.. Hvis ikke blir det vel både det og en haug med anna pynt :p

Var akkurat på vei til å begynne å pynte til advent, ikke jul. Men kom ikke igang, guttungen kastet opp igjen. Må ta det når vi har fått ham i seng. Han sover på badegulvet, siste forsøk på å få ham i seng så spydde han bare igjen.
Stakkar!!
Virker som dere har hatt omgangssyken i hus lenge??!

Stakkar!!
Virker som dere har hatt omgangssyken i hus lenge??!
Ja, vi har det. Lillesøster fikk det sist lørdag, kastet siste gang opp natt til tirsdag.

Storebror fikk det onsdag ettermiddag og har det altså enda. Frisk mellom slagene, men tøft mens det står på. Mye gulvvask og mye vask av håndklær og sengetøy. (dekker deler av sengen med håndklær for å håpe å spare sengetøyet, men i dag hadde han truffet en del likevel. Dessuten bytter jeg jo håndkle på badet etter hver runde samt daglig, og bruker eget til pasienten, og bytter på senga når han er bra (men skulle vente til i morgen så sparte et skift nå da) han ligger på badet med håndklær nå, på det han ble tørket med etter dusj og med et annet over seg, så disse skal også vaskes, samt et antall kluter...

Gulv vaskes med engangs, tørker opp med papir, sprayer på klorin og tørker over alt. Og vasker tilslutt med engangsmopp. Har klorin både som vanlig, spray og våtservietter, sistnevnte er fine til å vaske vasken, dørhåndtak og ikke minst toalettringen. Selve toalettet har vi også wcrens med klorin når jeg tenker meg om... Desinfisering av det vi kan, mye bruk av såpe og vann, så det har bare smittet fra søster til bror, ikke oss voksne, heldigvis. (la oss håpe det fortsetter sånn) sånn at vi er i form til å ta oss av ungene.

Ligger på sofaen og skravler med venninna mi, koselig med sånne nattestunder der mann og barn sover. Alltid noe spesielt med den tiden, da kan vi være bare venninner og prate om de litt dypere tingene vi ikke orker å gå inn på i hverdagen med mas og kjas rundt oss. Akkurat nå våknet frøkna hennes for ei flaske og litt kos så da ble det 5 min alene... håper gubben har ryddet litt til jeg kommer hjem i morgen, han fikk i oppgave å ta ut alt av papp og søppel etter opppussing av badet og støvsuge huset. Da kanskje jeg orker å pynte til advent

Back
Topp