Skravletråd

Jeg sløver i sofaen, eldstemann er hos en kompis, yngste lufter seg på verandaen med ei lang lastestropp som hun visst leker RS med eller noe sånn. Mannen klipper gress, men er akkurat nå på butikk pga ødelagt trillebår.

Har hatt sommeravslutning på jobb i dag vi også:) Herlig med ferie!:)

Sommeravslutyning på jobb hadde jeg for et par uker siden, og enda to uker igjen til jeg har ferie. Hos oss har dette ingen sammenheng, og burde hett "sommerfest" som det ville hett andre steder, om det da altså ikke var for at man FESTER ikke i dette mljøet, man samles. (Her snakker vi misjonsfolk)

Her er det stille og rolig nå, har hatt besøk på mat og film :) Var hektisk på jobb så var rimelig sliten etterpå, dro meg selv og bikkja ut på en times gåtur og det var sååå deilig! Nydelig å sette seg ned i sofaen etter en dusj da og ha god samvittighet :p Mannen skal reise på tur med jobben i morgen tidlig så gutta og jeg skal ha en rolig helg, skal ikke gjøre så mye annet enn å vaske litt klær og slappe av, prøve å gå en god tur hvis været blir ok. Var fint når vi gikk i stad men nå pøser det ned igjen :wtf:

Hva gjør dere på en lørdag da damer? Jeg har luka hele blomsterbedet mitt, det trengtes! Har blitt helt forsømt de siste ukene.. Merker det godt i ryggen nå :( Gikk en god tur med bikkja tidligere i dag mens ungene så på tv, sovnet på sofaen et par timer etter lukinga. Har vært nydelig vær i dag! Nå har skyene kommet og litt kaldere, hvorfor kan det ikke bare være fint en hel dag?

Noen som har planer for kvelden? :D

Jeg rydder hus i all hovedsak.

Sov lenge idag for jeg var våken noen timer i natt. Gjort husarbeid for første gang på veldig mange uker .
Ellers slapper jeg av , veldig trøtt og emosjonell i dag kjenner jeg . Lurer på om kroppen min slapper litt mer av siden vi har kommet til uke 12 nå, og alle inntrykkene fra de siste 2 mnd med sykehus, sengeliggende, trodde vi mista lille, blødningene som kommer og går men allikevel ser vi gang på gang frisk spire osv fikk sin reaksjon Igår, kjørte kveldstur med gubben (pleier å gjøre det hver fredag når barna mine har pappahelg) og plutselig begynte jeg å bare grine.. Sånn skikkelig ... Hulka og styrte på i nesten 30 min. Kjenner jeg er super emosjonell idag. Yay, hormoner <3

Har hatt nydelig vær, og kost meg med treåringen i hagen :-) Ingenting er som et pledd og gode bøker i solskinnet! Sånn helt til naboungen på 4 kommer over, verdens mest grusomme unge desverre :-( Hun er helt fullstendig ufordragelig!! Prøver å svelge det ellers, men nå når tålmodigheten min er ikkeeksisterende så klarer jeg det bare ikke...
Hvorfor har man naboer som tror at de kan komme over til deg hver eneste gang man er i hagen eller har verandadøren åpen? Huff... Er liksom sånn at man ikke vil være ute i sin egen hage lenger...!
Men nå er middagen straks klar, lasagne og hjemmelagde hvitløksbrød *sikle* :-D

Har hatt nydelig vær, og kost meg med treåringen i hagen :) Ingenting er som et pledd og gode bøker i solskinnet! Sånn helt til naboungen på 4 kommer over, verdens mest grusomme unge desverre :-( Hun er helt fullstendig ufordragelig!! Prøver å svelge det ellers, men nå når tålmodigheten min er ikkeeksisterende så klarer jeg det bare ikke...
Hvorfor har man naboer som tror at de kan komme over til deg hver eneste gang man er i hagen eller har verandadøren åpen? Huff... Er liksom sånn at man ikke vil være ute i sin egen hage lenger...!
Men nå er middagen straks klar, lasagne og hjemmelagde hvitløksbrød *sikle* :-D
Mm, det hørtes godt ut! Her har gutta bestillt tacorundstykker så de er straks klare :) Kjedelig med nabounger man ikke liker eller som kommer for ofte på besøk!

Hmm, sånn er min datter, løper over til naboen straks hun ser de er der.

Nyhetene interesse for sikkert over når de flytter inn, ben her er det to jenter som er like gamle som leker ute mens foreldrene jobber inne eller ute med sitt i hvert sitt hus og hage da.

Sov lenge idag for jeg var våken noen timer i natt. Gjort husarbeid for første gang på veldig mange uker .
Ellers slapper jeg av , veldig trøtt og emosjonell i dag kjenner jeg . Lurer på om kroppen min slapper litt mer av siden vi har kommet til uke 12 nå, og alle inntrykkene fra de siste 2 mnd med sykehus, sengeliggende, trodde vi mista lille, blødningene som kommer og går men allikevel ser vi gang på gang frisk spire osv fikk sin reaksjon Igår, kjørte kveldstur med gubben (pleier å gjøre det hver fredag når barna mine har pappahelg) og plutselig begynte jeg å bare grine.. Sånn skikkelig ... Hulka og styrte på i nesten 30 min. Kjenner jeg er super emosjonell idag. Yay, hormoner <3
Uff, ikke greit å være hormonell! Måtte ta meg sammen i går for å ikke begynne å hylgrine av en snap jeg fikk av lillesøsteren min, hun flyttet nemlig i går (150 mil ca) og fyyyy det var tøft å se hvor happy hun var :(:p

Hmm, sånn er min datter, løper over til naboen straks hun ser de er der.

Nyhetene interesse for sikkert over når de flytter inn, ben her er det to jenter som er like gamle som leker ute mens foreldrene jobber inne eller ute med sitt i hvert sitt hus og hage da.
Det er bare hyggelig når det er barn her så ungene har noen å leke med! Men det er ikke så veldig hyggelig å ha unger her som ikke hører etter... Som går rett inn med sko på, som kaster leker i bakken, som kaster stein på vinduene, som... Ja, kunne fortsatt lenge. Og jeg forventer at om jeg sier til en unge som er hos meg at h*n skal stoppe med noe, så skal ungen det. Om jeg sier at vi ikke skal leke inne nå og hun ser på meg og bare overhører det og går rett inn så blir jeg direkte sur! Og det hjelper ikke når den moren som ikke har noe kontroll over ungen sin sitter og sier "vær så snill å ikke kaste stein på rutene da..."
Vet at jeg er hormonell og ikke har mye tålmodighet om dagen, men vet også at dette har irritert meg lenge før jeg ble gravid ;-) Også er jeg nok en av nabolagets strengeste mødre, men min tomt betyr mine regler!

Uff, ikke greit å være hormonell! Måtte ta meg sammen i går for å ikke begynne å hylgrine av en snap jeg fikk av lillesøsteren min, hun flyttet nemlig i går (150 mil ca) og fyyyy det var tøft å se hvor happy hun var :(:p

Skal ingenting til før tårene spruter vettu :o

Det er bare hyggelig når det er barn her så ungene har noen å leke med! Men det er ikke så veldig hyggelig å ha unger her som ikke hører etter... Som går rett inn med sko på, som kaster leker i bakken, som kaster stein på vinduene, som... Ja, kunne fortsatt lenge. Og jeg forventer at om jeg sier til en unge som er hos meg at h*n skal stoppe med noe, så skal ungen det. Om jeg sier at vi ikke skal leke inne nå og hun ser på meg og bare overhører det og går rett inn så blir jeg direkte sur! Og det hjelper ikke når den moren som ikke har noe kontroll over ungen sin sitter og sier "vær så snill å ikke kaste stein på rutene da..."
Vet at jeg er hormonell og ikke har mye tålmodighet om dagen, men vet også at dette har irritert meg lenge før jeg ble gravid ;-) Også er jeg nok en av nabolagets strengeste mødre, men min tomt betyr mine regler!
Sånne unger liker ikke jeg heller, nei. Men slike har vi heller ikke på besøk, heldigvis.

Lillesøster er grei, hører på beskjeder, og de to jentene er like mye rundt vårt hus, minst. Vi har trampoline i hagen, og huskeststiv
De har ikke flyttet inn enda, så de har en container de kaster ting i. Det blir nok mer i den hagen også etterhvert. De koser seg i alle fall.

Sånne unger liker ikke jeg heller, nei. Men slike har vi heller ikke på besøk, heldigvis.

Lillesøster er grei, hører på beskjeder, og de to jentene er like mye rundt vårt hus, minst. Vi har trampoline i hagen, og huskeststiv
De har ikke flyttet inn enda, så de har en container de kaster ting i. Det blir nok mer i den hagen også etterhvert. De koser seg i alle fall.
Så deilig med sånne naboer :-) Hadde to nabojenter her for et par år siden, før treåringen min kom til verden og det bare var eldstejenta her (mannen sin), og de hadde masse glede av hverandre. Synes det er så hyggelig å kunne ha med noen inn på middag eller en is, eller barne-tv. Men ikke sånn slitsomme unger...
Det. Hører litt til historien at jeg er lærer for 1.trinn og. Jeg oppdrar med andre ord barn hele arbeidsdagen min, så egne barn på ettermiddagene og i helgene. Og å ta på seg nabounger i tillegg blir litt i meste laget :-P Selv for en som føler seg over gjennomsnittet glad i unger ellers ;-)

Gutta har venner tvers over veien, de er like mye her som der og vi er veldig enige på regler både her og der. Eldste har en i klassen som var en del hos oss tidligere, men det siste året har jeg sagt kosekvent nei. En skikkelig drittunge som ikke har noe regler hjemme, får velge godter isteden for middag osv. Det fungerer ikke her i huset nei! Når han i tillegg bare finner på f...skap og får ungene her med på ting som ikke er lov, nekter å høre, ler oss opp i ansiktet osv, DA er det uaktuelt å ha han på besøk.

Gutta har venner tvers over veien, de er like mye her som der og vi er veldig enige på regler både her og der. Eldste har en i klassen som var en del hos oss tidligere, men det siste året har jeg sagt kosekvent nei. En skikkelig drittunge som ikke har noe regler hjemme, får velge godter isteden for middag osv. Det fungerer ikke her i huset nei! Når han i tillegg bare finner på f...skap og får ungene her med på ting som ikke er lov, nekter å høre, ler oss opp i ansiktet osv, DA er det uaktuelt å ha han på besøk.
Så tøff du er som har sagt nei! :-)
Her har jeg flyttet inn i huset til sambo, og han var kompis med naboen før min tid. Så det er litt vanskelig for meg å kutte kontakt med dem nå... Men må på et tidspunkt si ifra om jeg ikke liker besøk hver dag. De kommer heller aldri til ytterdøren vår, de kommer alltid i hagen og til verandadøren. Dvs at de står rett i stuen vår! Naboen har f.eks. plutselig stått i stuen her og sagt "oj, så mye nugatti du har på brødskiven!". Føler jeg må låse døren og trekke for gardinene for å slippe unna. Satt litt på spissen, men samtidig ikke... Er heldigvis "bare" på sommeren vi er mest plaget :-P

Så tøff du er som har sagt nei! :)
Her har jeg flyttet inn i huset til sambo, og han var kompis med naboen før min tid. Så det er litt vanskelig for meg å kutte kontakt med dem nå... Men må på et tidspunkt si ifra om jeg ikke liker besøk hver dag. De kommer heller aldri til ytterdøren vår, de kommer alltid i hagen og til verandadøren. Dvs at de står rett i stuen vår! Naboen har f.eks. plutselig stått i stuen her og sagt "oj, så mye nugatti du har på brødskiven!". Føler jeg må låse døren og trekke for gardinene for å slippe unna. Satt litt på spissen, men samtidig ikke... Er heldigvis "bare" på sommeren vi er mest plaget :p
Mannen kjenner mor veldig godt fra før men er ikke venner, gått på skole sammen i mange år. Vet at denne gutten ikke har mange venner, men de få gangene gutten vår har gjort noe galt på skolen er det sammen med han og vi får rapport fra skolen om at det ikke var vår som fant det på, han ble bare med, hvis ikke blir han ertet. Det ere helt uaktuelt å ha besøk av noen som påvirker ungene våre negativt og helt tydelig og demonstrativt ikke bryr seg om våre regler eller tilsnakk... Uff, kjenner jeg blir irritert bare av å skrive det :p

Mannen kjenner mor veldig godt fra før men er ikke venner, gått på skole sammen i mange år. Vet at denne gutten ikke har mange venner, men de få gangene gutten vår har gjort noe galt på skolen er det sammen med han og vi får rapport fra skolen om at det ikke var vår som fant det på, han ble bare med, hvis ikke blir han ertet. Det ere helt uaktuelt å ha besøk av noen som påvirker ungene våre negativt og helt tydelig og demonstrativt ikke bryr seg om våre regler eller tilsnakk... Uff, kjenner jeg blir irritert bare av å skrive det :p
Flink mamma som gjør det beste for barnet sitt, bravo! ;-)

Back
Topp