Skravletråd

Bah, mannen er på tur med jobben til i morgen, gutta sover, bikkja sover på sofaen og jeg ser film og syns egentlig det ganske ensomt... Fysen på sjokolapudding, lurer på om jeg skal unne meg en :p

Så var det tidlig på'n i dag og da... Sto opp med treåringen i går og egentlig skulle gubben gjøre det i dag. Men det var jeg som sto opp først av alle i dag, måtte sånn på do... Så var jeg jo våken da! Dessuten har jeg jo ferie nå, så når mannen står opp kl 5 hver morgen hele neste uke så kan jeg sove "helt" til kl 7. Skulle ønske ungene sov lenger så jeg kunne sove mer, men kan leve med kl 7!
Ha en fin søndag alle sammen :-)

Her våkna 2-åringen kl 6. Vi ligger fortsatt i sengen. Han ser brannmann sam. Mora begynner å bli litt lei av brannmann sam :D

Heisann. Jeg har fulgt litt med i praten om irriterende nabounger. Jeg skjønner problemet veldig godt og vi har opplevd lignende episoder gang på gang.

Men.. For meg som jobber innen rus/psykiatri, så synes jeg ofte det blir et dilemma. Jeg vet maange barn ikke har det optimalt i hjemmet. Flere av disse barna leker her med våre barn. Det virker ikke ut som di har noen regler hjemme, vanskelig for å høre etter osv osv. Jeg kunne valgt å sende dem hjem og forby mine barn å være sammen med dem, men for meg føles det ikke riktig. Jeg håper di kan få med seg noe godt herifra som kan hjelpe dem i deres utfordringer i livet.. Jeg tror og håper mine barn kan påvirke disse barne i positiv retning og ikke omvendt.

I tillegg tenker jeg på dette med mobbing. Hvis barna blir vant til å snu ryggen til di barna som er irriterende/plagsom/annerledes, så er vi ikke med på å forebygge et stort problem. Leste nettopp en veldig bra artikkel om mobbing i Aftenposten oppvekst, hovedansvaret ligger på oppdragerne.

Heisann. Jeg har fulgt litt med i praten om irriterende nabounger. Jeg skjønner problemet veldig godt og vi har opplevd lignende episoder gang på gang.

Men.. For meg som jobber innen rus/psykiatri, så synes jeg ofte det blir et dilemma. Jeg vet maange barn ikke har det optimalt i hjemmet. Flere av disse barna leker her med våre barn. Det virker ikke ut som di har noen regler hjemme, vanskelig for å høre etter osv osv. Jeg kunne valgt å sende dem hjem og forby mine barn å være sammen med dem, men for meg føles det ikke riktig. Jeg håper di kan få med seg noe godt herifra som kan hjelpe dem i deres utfordringer i livet.. Jeg tror og håper mine barn kan påvirke disse barne i positiv retning og ikke omvendt.
Jeg et forsåvidt enig med deg, denne gutten jeg skrev om ble vi spurt om å være avlastning for, noe vi sa ja til med en gang. Problemet var at mor ikke hadde fått det innvilget av barnevernet og ikke fikk det etterpå heller. Vi vet at mor er litt "kort" og at de får mye hjelp. Vi har selv en gutt med atferdsproblemer og som utredes for adhd, da hjelper det ikke å ha en på besøk som banner, får han til å gjøre ulovlige/slemme ting ting, setter guttene her opp mot hverandre og gjør alt han kan for å få de til å trosse regler og det vi sier. Jeg har også jobbet i psykiatrien/rus og er helt enig med deg i prinsippet. Gutta her lærer ikke i si nei til denne gutten, han bor ikke i nabolaget så er ikke sånn at han blir avvist i døra. Jeg sier at det ikke passer å ha med noen hjem når de spør på sfo ved henting, har ek hektisk hverdag og besøk må planlegges. De leker sammen på skolen, og våre barn har alltid blitt lært at man leker med alle, og spør andre om å være med i leken hvis de ser noen som står alene. De har aldri fått høre noe negativt om denne gutten eller noen andre fra oss voksne, våre meninger er mellom oss og ikke utad til barna :)

Det høres veldig flott og gjennomtenkt ut! Det er jammen en del store utfordringer med å ha barn. Samtidig veldig spennende og engasjerende :)

Det høres veldig flott og gjennomtenkt ut! Det er jammen en del store utfordringer med å ha barn. Samtidig veldig spennende og engasjerende :)
Ja det er det absolutt, syns det stadig vekk dukker opp problemstillinger som vi aldri har tenkt over at skulle bli en problemstilling engang :p Noen større enn andre og noen som gjør spesielt mammaen så frustrert at hodet spinner ;) Store barn -store gleder, men også større frustrasjoner og problemstillinger! Kunne ikke tenkt meg livet noe annerledes :D

Jeg er lærer og er absolutt enig med deg på veldig mange av områdene du nevner!! Og jeg er så profesjonell jeg klarer å være i jobben min, og møter alle barn og voksne med åpne armer. Men så skal det sies at jeg ønsker at barna mine skal være med barn som er en mest mulig positiv innvirkning på dem som mulig. Og jeg tenker at de skal lære seg å inkludere og tolerere alle, uansett. Men det er medelever på skole (/bhg), men hvem vi velger å være med på ettermiddagene og i helgene blir en annen sak. De barna som kommer inn i mitt hjem og ødelegger parkettgulv ved å kaste leker i gulvet eller ripe opp kjøkkenskap ved å kjøre dukkevogner oppover, de vil jeg rett og slett ikke ha her. Og hjemme i mitt hus er jeg faktisk bare mamma, jeg er ikke pedagog...
Jeg kommer ALDRI til å si til datteren min at hun ikke får leke med nabojenta, eller si konsekvent nei om hun står i døren. Som nevnt tidligere så er dette hva vi mammaer snakker om her, ikke hva vi sier til barna. Men jeg kommer til å veilede ungen min mot barn som jeg føler at er en bedre innflytelse.
Jeg håper at det kan legge litt grunnlag for den dagen i tenårene når venner skal velges og det er snakk om hvilke typer miljøer man oppsøker. Sport/gjenger/rus? Sikkert naivt, men man gjør så godt man kan... Og jeg tror at så og si alle mødre gjør så godt de kan for sitt barn, vi er bare ikke nødvendigvis enige om hva det beste er :-)

God formiddag damer! Endelig har jeg vært på første kontrollen hos jordmor, fått helsekort, hørt spark og bevegelser på doppleren og målt livmora til 9,5 cm, tar blodprøvene på jobb i morgen :) Nå svever jeg litt på en sky og bare nyter at alt var bra og at ho skulle sjekke ut om jeg kunne få tidlig ul pga forhistorie til mannen. Hun mente absolutt at vi skulle ha det for å kunne slappe av :) Lavt bt da, 95/50, men ingen overraskelse egentlig :p

2,5 time til middagslaging er i meste laget, men hjemmelaget innbakt kylling i sursøt saus vil snart være verdt det :-D Gleder meg!!!
Jaja... Jeg for min del syntes middagen var nydelig :-) Ungene og mannen syntes den var ok :-P Lages nok ikke igjen med det første nei! Hehe

Da var den første legetimen gjennomført hos ny lege, veldig fornøyd:-) Siden jeg er rundt 11 uker på vei, så var hun ikke sikker på om hun kunne høre hjertelyd, men det kunne vi:-D Symfysemål ble målt til 10cm, litt høyt til å være 11 uker mente hun og lurte på om jeg kunne være lenger på vei enn jeg trodde (uregelmessig syklus), men det får vi vente til ultralyden for å finne ut;-)

10 cm er da vel helt i rute etter helsekortet på 11 uker?

Hun mente det var nærmere 12 uker (og det kan forsåvidt stemme om jeg hadde en kort syklus denne gang, da skal jeg nemlig være 12), men skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i det ennå:-) Får bare vente å se når termindatoen egentlig er:-)

Back
Topp