Skravletråd

Jeg er på vei østover for helga!

En annen ting, det har begynt å svi når jeg tisser, begynte i dag tidlig. Har aldri hatt urinveisinfeksjon før, men frykter at det kan være det. Bør jeg bekymre meg? Første mulighet for å dra til legen blir jo på mandag.
Jeg var hos legen på tirsdag og fikk beskjed at jeg har urinveisinfeksjon. Jeg har ingen svie, men idag måtte jeg begynne på antibiotika uansett. Mye lettere for å få nyrebekkbetennelse når vi er gravid. Og det kan være farlig. Derfor skal du gi beskjed til legen med en gang du får urinveisinfeksjon :) jeg har vært kjempe bekymret de siste dagene siden jeg har følt at jeg har hatt feber, men målt tempen og hadde ikke det. Drikk masse masse vann, evt tranebærjuice, og få i deg hvitløk og c-vit, ikke for mye hvitløk siden det kan virke blodfortynnende :)
Men gi ihvertfall beskjed til legen. Evt legevakt.

Jeg var hos legen på tirsdag og fikk beskjed at jeg har urinveisinfeksjon. Jeg har ingen svie, men idag måtte jeg begynne på antibiotika uansett. Mye lettere for å få nyrebekkbetennelse når vi er gravid. Og det kan være farlig. Derfor skal du gi beskjed til legen med en gang du får urinveisinfeksjon :) jeg har vært kjempe bekymret de siste dagene siden jeg har følt at jeg har hatt feber, men målt tempen og hadde ikke det. Drikk masse masse vann, evt tranebærjuice, og få i deg hvitløk og c-vit, ikke for mye hvitløk siden det kan virke blodfortynnende :)
Men gi ihvertfall beskjed til legen. Evt legevakt.
Du fikk ikke antibiotika med en gang altså? Hvis det er nyrebekkenbetennelse som er farlig og ikke urinveisinfeksjonen er jo det litt beroligende. Jeg føler meg ellers helt fin, må ikke en gang ofte tisse. Det er bare litt svie, syns egentlig det har blitt litt bedre ut over dagen også. Om det blir værre får jeg oppsøke legevakt, men vil helst ikke det, i og med at jeg skal på besøk til mine foreldre og ikke har lyst til å si noe om graviditeten ennå. Jeg ringer uansett legen på mandag.

Sitter nå å funderer hvordan jeg skal fortelle bf at jeg er gravid, mens jeg sløver på sofaen med min herlige sønn og ser på barnetv. <3

Sitter nå å funderer hvordan jeg skal fortelle bf at jeg er gravid, mens jeg sløver på sofaen med min herlige sønn og ser på barnetv. <3
Det finnes jo mange morsomme måter å gjøre det på :-) Men funderer du fordi du vil være kreativ eller fordi du er usikker på hvordan han vil ta det....?

Det finnes jo mange morsomme måter å gjøre det på :-) Men funderer du fordi du vil være kreativ eller fordi du er usikker på hvordan han vil ta det....?
Hvordan han vil ta det. Han vil egentlig ikke ha barn før om ett par år og føler det holder med bonussønnen. Han er bare 20 år, nesten ferdig med lærling og klargjør seg til skolebenken igjen neste år. Så egentlig passer det ikke med en til + at vi bare har vært sammen i 4 mnd, ehehe. Får bare håpe de skal en tur til havn iløpet av de neste 4 ukene sånn at jeg får ringt han eller skypet med han. Kan ikke vente 4 uker med å fortelle noe som dette.

Hmm... Hadde det ikke vært greit å snakke om dette ansikt til ansikt? Du har ikke en god venninne eller noe som du kan snakke med enn så lenge...?

Hmm... Hadde det ikke vært greit å snakke om dette ansikt til ansikt? Du har ikke en god venninne eller noe som du kan snakke med enn så lenge...?
Har ett par venninner, men tørr ikke å fortelle noe etter at jeg mista 2 ganger på 5 mnd. Men mulig jeg må vente 4 uker med å fortelle det. Han har elendig dekning ved riggen, så er sjeldent jeg får tak i ham på flere dager. Spørsmålet er om jeg greier å holde meg.

Du fikk ikke antibiotika med en gang altså? Hvis det er nyrebekkenbetennelse som er farlig og ikke urinveisinfeksjonen er jo det litt beroligende. Jeg føler meg ellers helt fin, må ikke en gang ofte tisse. Det er bare litt svie, syns egentlig det har blitt litt bedre ut over dagen også. Om det blir værre får jeg oppsøke legevakt, men vil helst ikke det, i og med at jeg skal på besøk til mine foreldre og ikke har lyst til å si noe om graviditeten ennå. Jeg ringer uansett legen på mandag.
På tirsdag sendte legen urinprøven min til dyrking og i dag fikk jeg svar på hvilken antibiotika jeg kunne bruke og måtte begynne på deg med en gang :/ jeg vil aller helst ikke ta antibiotika, men har liksom ikke så mye valg nå når det ikke bare er meg som bor i kroppen min :p

Samboeren min reiste på sjøen i går og jeg kjenner jeg savner ham noe fryktelig! 27 dager igjen til han er hjemme igjen og det er virkelig noen lange 27 dager. Flere her som har offshorearbeidere som kjæreste/samboer/mann? :)

Samboeren min reiste på sjøen i går og jeg kjenner jeg savner ham noe fryktelig! 27 dager igjen til han er hjemme igjen og det er virkelig noen lange 27 dager. Flere her som har offshorearbeidere som kjæreste/samboer/mann? :)
Nei... Har mann som jobber skift, så er alenemor annenhver uke. Er jo ikke det samme, for vi er så heldige at vi får ligge ved siden av hverandre hver natt :-) Men er mye alene allikevel...

Min kommer også hjem hvert natt, men minst ei uke i mnd er det som denne uka. Han våkner ved siden av meg på morgenen. Men kommer og legger seg når jeg sover. Jeg har lagt meg nå. Jeg vet ikke når han kommer hjem. Han sender sms når han starter, jeg har av lyd. Bare sånn at når jeg våkner og han ikke er her kan jeg vite om han er på jobb enda eller på vei i sistenevnte tilfelle beregne om han er her snart eller jeg bør bli bekymra

Er noe annet når man får sove ved siden av som kjære hver natt. Jeg er nordsjøenke annenhver mnd, men nå har han vært hjemme i 3 mnd i strekk for han ble akuttsyk før mars/april turen sin. Så var ekstra hardt når han reiste fra meg i går. Er tur nr to han er på etter at vi ble sammen i januar. Men blir ekstra godt å få han hjem når han er ferdig på jobb da <3

Ja, han jobber 2/4. Han er egentlig ute på en ekstratur som kun skulle vare 4 dager. Nå ser det ut til at det blir 14 dager. Klager ikke men er bare littegrann kjipt når jeg var forberedt på at han skulle være borte 4...

Ja, han jobber 2/4. Han er egentlig ute på en ekstratur som kun skulle vare 4 dager. Nå ser det ut til at det blir 14 dager. Klager ikke men er bare littegrann kjipt når jeg var forberedt på at han skulle være borte 4...
Ser den. Her er det 4/4, men første turen ble han borte nesten 5 uker for de måtte reise til tyskekysten for ett hasteoppdrag. Husker hvor kjipt det var for vi hadde bare vært sammen i 2 uker når han reiste.
Men jobber din på rigg ettersom han jobber 2/4? Mener det er vanlig med 2/4 på rigg og 4/4 på båt. :p

Ser den. Her er det 4/4, men første turen ble han borte nesten 5 uker for de måtte reise til tyskekysten for ett hasteoppdrag. Husker hvor kjipt det var for vi hadde bare vært sammen i 2 uker når han reiste.
Men jobber din på rigg ettersom han jobber 2/4? Mener det er vanlig med 2/4 på rigg og 4/4 på båt. :p

Ja, han er på plattform. Alt er jo så usikkert for tiden så er glad så lenge han kan være offshore. Alternativet er å jobbe på landanlegg men så er det jo greit med de ekstra kronene i offshoretillegg.

Sliten etter tre timer på fotballturnering jeg... Nå har vi spist oss en tidlig middag, og jeg skal ta meg en dusj, før vi skal i et selskap klokken fem.

Hei hei damer, slenger meg med i skravlinga :) Hva står på planen i kveld? Her har mannen akkurat reist på jobb for kvelden, så jeg og gutta skal kose oss meg film og godis før de legger seg. Jeg har akkurat våknet etter en cowboystrekk på sofaen, har gått tur i to timer i dag så er trøtt av all lufta :p

Kvelden går til å krangle med bf til eldstemann... Han nekter faen meg å betale for samvær og mener jeg skal stå for de utgiftene fordi han betaler barnebidrag :@

Har akkurat kommet hjem fra tur vi. Mannen sprang halvmaraton i dag, jeg og guttungen gikk på kjøpesenter ;-) Så nå ligger jeg vel fortjent på sofaen hjemme og kjenner at det drar i magen ;-) Godt å kjenne at det skjer noe, blir så beroliget av det :-)

Back
Topp