Skravletråd

Ja, hehe:p bare synd det er så dårlig treningstilbud her. Iallfall for meg som ikke kan reise noe sted på ettermiddagene mandag til onsdag:(
Åh kjedelig:)
Men kan jo kjøpe deg noe billig treningsutstyr hjemme?
Bruke naturen;)?

Jeg er så heldig å ha en del hjemme:)

Ja det er jaggu sant.
Hvordan har dine tidligere fødsler vært??:)
Gode, men ulike.

Første kom 8 dager før termin. Våknet av rier. Etter to timer hjemme dr vi til sykehuset og hadde da 6cm. Gikk fort til 10, men pressriene uteble. Hadde lang pause mellom riene.. De ville flytte meg til vanlig avdeling (var på ABC på Ullevål) og gi meg drypp. Tydeligvis var det fullt på vanlig avdeling (fikk vite dagen etter) så inn kom to jordmødre som sa at nå gir vi dette en siste sjanse. Fikk druesukkerkonsentrat, en banan, massasje av brystvorte (så sært, så veldig sært) og ut presset jeg han med god coaching! Fra første rie til han var ute tok det 9 timer. Jeg hoppet ut av senga da de skulle veie for å ta bilder! Og bar han selv over til barsel. Hadde sykt mye energi etterpå!

Andre kom 2 dager før termin. En time hjemme, så rett på sykehuset. hadde vel 5 cm da. Tok tre timer til og pressriene kom og presset henne ut på 4 press. Hun spratt ut som en rakett og jm måtte ta imot i lufta! Da og hadde jeg masse energi etterpå! Var bare på sykehuset i 26 timer etter fødsel.

Din tidligere fødsel da?

Ja, hehe:P bare synd det er så dårlig treningstilbud her. Iallfall for meg som ikke kan reise noe sted på ettermiddagene mandag til onsdag:(
Kommer nok til å utforske områdene rundt der vi bor - mister motivasjonen helt på treningssenter :/

Gode, men ulike.

Første kom 8 dager før termin. Våknet av rier. Etter to timer hjemme dr vi til sykehuset og hadde da 6cm. Gikk fort til 10, men pressriene uteble. Hadde lang pause mellom riene.. De ville flytte meg til vanlig avdeling (var på ABC på Ullevål) og gi meg drypp. Tydeligvis var det fullt på vanlig avdeling (fikk vite dagen etter) så inn kom to jordmødre som sa at nå gir vi dette en siste sjanse. Fikk druesukkerkonsentrat, en banan, massasje av brystvorte (så sært, så veldig sært) og ut presset jeg han med god coaching! Fra første rie til han var ute tok det 9 timer. Jeg hoppet ut av senga da de skulle veie for å ta bilder! Og bar han selv over til barsel. Hadde sykt mye energi etterpå!

Andre kom 2 dager før termin. En time hjemme, så rett på sykehuset. hadde vel 5 cm da. Tok tre timer til og pressriene kom og presset henne ut på 4 press. Hun spratt ut som en rakett og jm måtte ta imot i lufta! Da og hadde jeg masse energi etterpå! Var bare på sykehuset i 26 timer etter fødsel.

Din tidligere fødsel da?

Åh, spennende å høre om:)
Massasje av brystvorte var ny for meg:P
I luften nr. 2 faktisk:) hihi.

Vel, fra det hele startet til han var ute tok det 5t og 38min. Startet med rier hjemme i senga 00.30.
Kom opp der med 6cm. Var først en del i badekar, det var veldig godt og lindrende syns jeg.

Men takket nei å føde i badekar, så ble fødsel liggende i seng.

Husker det var helt forferdelig vær når han kom. Regnet og blåste helt sykt. Hørte vinden inn.

Åh kjedelig:)
Men kan jo kjøpe deg noe billig treningsutstyr hjemme?
Bruke naturen;)?

Jeg er så heldig å ha en del hjemme:)
Ja kan absolutt det, men føler jeg får mer ut av trening om jeg blir pusha liksom:) altså å være på timer som aerobic og slikt. Men har både foreldre og svigermor i nærheten som sikkert kan sitte her litt mens jeg trener evt:) tar av og til en løpetur (utenom graviditet:P ) men jeg syns det er sååå kjedelig. Hehe

Kommer nok til å utforske områdene rundt der vi bor - mister motivasjonen helt på treningssenter :/
Ja greit å se seg litt rundt:) jeg har et fjell rett bak huset, så kan jo egentlig bare trille oppover der så må en vel bli sprek:P haha.
Jeg liker egentlig treningssenter, fordi det er så mye bra timer en kan reise på:)
Her er det bare friskis og svettis og spinning omtrent:( også har vi et badeanlegg der det er en del apparater.

Mannen har sovnet på sofaen, katten har joinet - jeg ser Ghostbusters :D

Vedlegg

• 1441535312499.jpg
    1441535312499.jpg
    79,8 KB · Visninger: 7
Gode, men ulike.

Din tidligere fødsel da?
Jeg hadde også for gode pauser mellom pressriene, men de sa at jeg selv skulle massere brystvortene:P føltes rimelig spesielt. Hehe. Måtte tilslutt ha drypp likevel, fra null til full dose på kort tid og da kom han med en gang:)

Fant litt kantarell og noe piggsopp, akkurat nok for å ha som tilbehør til gårdagens middag :-) Bor i nord, så været har ikke vært helt optimalt for soppvekst enda, men satser på å finne mer iløpet av høsten.
Spennende da! Vi har liksom aldri gjort sånt vi. Har vært på topptur med ungdomsskolen en gang i tiden liksom, men ellers dårlig på det!:P

Spennende da! Vi har liksom aldri gjort sånt vi. Har vært på topptur med ungdomsskolen en gang i tiden liksom, men ellers dårlig på det!:p

Har en svigerfar som er over gjennomsnittet interessert i slike type ting, og da er det jo kjempefint å komme seg litt ut for å lære :) Ellers er vi veldig glad i å lage mat fra grunnen av, og da er jo det aller beste å finne egne råvarer ute i naturen istedet for å handle for eksempel sopp på butikken som man ikke aner hvor kommer fra :-)

Jeg hadde også for gode pauser mellom pressriene, men de sa at jeg selv skulle massere brystvortene:p føltes rimelig spesielt. Hehe. Måtte tilslutt ha drypp likevel, fra null til full dose på kort tid og da kom han med en gang:)
Tingen var at jeg hadde jo ingen pressetrang whatsoever.. Men mye som kan gjrøes når man bare vil :)

Back
Topp