Skravletråd

Puuuuh, helt utslitt av å gjøre research på barnevogn online... Faktisk mer fristende om jeg kunne gå i en butikk og teste ørten modeller ute i en løype med snø, slaps, kanter, grus, trerøtter m.m.... :D

Hehe kjenner følelsen :P Barnevognguiden.no er kjekk å sjekke ut :)
Ble du noe nærmere et valg?

Hei og god morgen!:D

Sovet godt?:)
Dagens planer?:)
God morgen :D

Litt urolig i natt men sovet ok :)

Kun planer om å levere unger å handle i dag :p å klesvask da :/ ellers bare kos :)

Du da?
God morgen :)
Sovet ok, mye smerter I natt, men begynner å bli vant med det.
Slappe av :) vaske og brette klær, må vel få brød og melk I hus :)

Flink du er :) gleder meg til kake bilde:)

Huff da. Ka smerter?:/

må brettes litt klær her og...

Skal få ferdig den "vanskligste" kaken i dag...

God morgen! Sovet veldig bra :) du da? Bare SFO og Bhg på planen her og sambo sin første dag tilbake på jobb siden PÅSKE :eek:

Oi, såpass. hva syns han om det da? Hva jobber han med??:)

Her har jeg litt å gjøre...trodde først det var mer avslapping...men 2 kaker som skal være ferdig til ons.
Prøve strikke litt...
Brette klær...rydde litt...
Må ha unna noen ærender...trenger en prinsessekrone +++...

Men når dere strikkedamer er her....rask spm....

Skal i dag få ferdig 2 pannebånd...ene halveis...
Denne jeg lager nå er til min mor...fulgt oppskrift fra deg malla (veldig enkel)...men vil lage tilsvarende til guttungen....denne lages på 18masker....ca. 45cm...

Tenker dere 10masker til guttungen er ok da? og hvor langt??

Og en annen ting....må få klart lage enkle ullbukser...geniale her hjemme som kosebukse, men også i barnehage etc...så har funnet en jeg bør klare...men som vanlig blir jeg forvirra....

Først tenke jeg lage minste str, altså til sølvi...begynner der....går det greit blir det en til guttungen og....

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b18&d_id=19&lang=no

Her...blir ikke klok på ka pinner jeg kan strikke denne på?
Ser det som står oppe...men så ser jeg lenger ned på oppskiften og blir forvirra...

drops settpinne?? høøh?

Kan jeg ikke bare bruke vanlige rundpinner?

Spm er vel egentlig litt...hva må jeg handle inn for å ha alt til å kunne strikke denne buksen??:P

Men når dere strikkedamer er her....rask spm....

Skal i dag få ferdig 2 pannebånd...ene halveis...
Denne jeg lager nå er til min mor...fulgt oppskrift fra deg malla (veldig enkel)...men vil lage tilsvarende til guttungen....denne lages på 18masker....ca. 45cm...

Tenker dere 10masker til guttungen er ok da? og hvor langt??
Fant en oppskrift på nett der det sto ca 10 år= 13 masker og strikk så langt du ønsker, dette har nok noe å gjøre med at barn ikke er like store regner jeg med.
Så prøv å mål guttungen når du tror du har strikka langt nok:)

Og en annen ting....må få klart lage enkle ullbukser...geniale her hjemme som kosebukse, men også i barnehage etc...så har funnet en jeg bør klare...men som vanlig blir jeg forvirra....

Først tenke jeg lage minste str, altså til sølvi...begynner der....går det greit blir det en til guttungen og....

Ser det som står oppe...men så ser jeg lenger ned på oppskiften og blir forvirra...

drops settpinne?? høøh?

Her må du strikke med 4-5 på bena/strømpepinner.

Så her må du kjøpe pinner I rett størrelse og garn, garnet kan ikke være tykkere enn den tykkeste pinnen I oppskriften, siden du bruker to forskjellige pinne størrelser :) husker ikke hva mengde garn det sto I oppskiften, men kan se en gang til.

Oi, såpass. hva syns han om det da? Hva jobber han med??:)

Her har jeg litt å gjøre...trodde først det var mer avslapping...men 2 kaker som skal være ferdig til ons.
Prøve strikke litt...
Brette klær...rydde litt...
Må ha unna noen ærender...trenger en prinsessekrone +++...

Han er dataingeniør, jobber med programmering :) Han var litt stressa :P Tilbake til hverdagen! Først hadde han pappaperm og så ferie! Tror egentlig han syns det blir greit å komme tilbake på jobb, men første dagen er gjerne litt tiltak :P

Du har litt å gjøre du da! :) Må få se bilde av kakene når du er ferdig :)

Usj er det bekkenet som krangler om natten?

drops settpinne?? høøh?

Du begynner på rundpinne ja, men når du skal lage ett og ett bein må du bruke det som kalles settepinner dvs du har maskene fordelt over 4 pinner og strikker med den 5. Det er rett og slett fordi det ikke er nok masker til å kunne bruke en rundpinne! Hvis du etterhvert strikker bukse i litt større størrelse kan man som regel bruke en 40 cm rundpinne i stedet for settepinner, men da må du nok opp i minst str 2-3 år!

drops settpinne?? høøh?

Vet det er en oppskrift på bukse I bøkene Myk start og Strikk til Nøstebarn, jeg venter på begge bøkene fra mitt bibliotek, har lånt dem en gang før og vil ha flere oppskrifter derfra, jeg bare låner bøkene og tar kopi av de oppskriftene jeg vil ha, så har jeg dem:)
Har strikka ei bukse fra dem og da begynte jeg nede på det ene benet og strikket på rundpinne att og frem, så det andre benet og når begge bena var ferdig strikket jeg dem sammen og så strikket jeg kroppen på buksa, og sydde den sammen bak til slutt:) glemte å ta kopi av den buksa, derfor låne bøker igjenn:)

Da var gutta mine avgårde, rart med tomt hus :o Bare radioen og hunden som lager lyd her i dag!

Jeg syns det er enklest å starte i livet når man strikker bukser og så ta beinet en etter en :) Det er samme som i den oppskriften du la ut :)

Back
Topp