Skravletråd

Du begynner på rundpinne ja, men når du skal lage ett og ett bein må du bruke det som kalles settepinner dvs du har maskene fordelt over 4 pinner og strikker med den 5. Det er rett og slett fordi det ikke er nok masker til å kunne bruke en rundpinne! Hvis du etterhvert strikker bukse i litt større størrelse kan man som regel bruke en 40 cm rundpinne i stedet for settepinner, men da må du nok opp i minst str 2-3 år!
Du er mye flinkere til å forklare ting enn meg :)

Fant en oppskrift på nett der det sto ca 10 år= 13 masker og strikk så langt du ønsker, dette har nok noe å gjøre med at barn ikke er like store regner jeg med.
Så prøv å mål guttungen når du tror du har strikka langt nok:)

Okei. skjønner...min blir jo 2år i okt. så må ha mindre enn 13 masker da kanskje...10?:)

Han er dataingeniør, jobber med programmering :) Han var litt stressa :p Tilbake til hverdagen! Først hadde han pappaperm og så ferie! Tror egentlig han syns det blir greit å komme tilbake på jobb, men første dagen er gjerne litt tiltak :p

Du har litt å gjøre du da! :) Må få se bilde av kakene når du er ferdig :)
alltid litt sånn første dag ja...ser den:)

Jepp, må få ferdig en del i dag.

Du begynner på rundpinne ja, men når du skal lage ett og ett bein må du bruke det som kalles settepinner dvs du har maskene fordelt over 4 pinner og strikker med den 5. Det er rett og slett fordi det ikke er nok masker til å kunne bruke en rundpinne! Hvis du etterhvert strikker bukse i litt større størrelse kan man som regel bruke en 40 cm rundpinne i stedet for settepinner, men da må du nok opp i minst str 2-3 år!

okei...4 løse pinner??:O hjelpes...eller 5 pinner...

Men settpinner finner jeg på nille, så ok...nr 4 settpinne?

http://www.nille.no/garn/strikkepinnerogheklenaaler/strikepinner/str1003/

Er disse ok som settpinne? Blir det riktig ?

Trenger jeg 2 rundpinner, 3,5 og 4??

Vet det er en oppskrift på bukse I bøkene Myk start og Strikk til Nøstebarn, jeg venter på begge bøkene fra mitt bibliotek, har lånt dem en gang før og vil ha flere oppskrifter derfra, jeg bare låner bøkene og tar kopi av de oppskriftene jeg vil ha, så har jeg dem:)
Har strikka ei bukse fra dem og da begynte jeg nede på det ene benet og strikket på rundpinne att og frem, så det andre benet og når begge bena var ferdig strikket jeg dem sammen og så strikket jeg kroppen på buksa, og sydde den sammen bak til slutt:) glemte å ta kopi av den buksa, derfor låne bøker igjenn:)
okei. det hørtes nesten lettere ut enn det jeg skal begi meg ut på nå...
men må bare kaste meg ut i det...
og med en del dumme spm og hjelp på veien skal det vel gå:)

Jeg syns det er enklest å starte i livet når man strikker bukser og så ta beinet en etter en :) Det er samme som i den oppskriften du la ut :)
ja, ok. jeg får bare prøve...:P
blir nok noen dumme spm. på veien...hehe

Sånn :D der var klesvask nummer 2 satt på :) tørketrommelen er i gang, kjøkkenet ryddet, oppvasknaskin satt på å tømt :D handlet, vasket å skreller poteter til middagen :) å ungene levert :) nå skal det bli godt med frokost å avslapping :D

Back
Topp