Skravletråd :)

Tror ikke telefonen min har 4g:p
Dessuten er mannen så bestemt på at 4g ikke finnes. De kalte E for 3g før 3g kom og...

Mannen din tar veldig feil.

D har med hastighet å gjøre.

Edge er et tregere nettverk enn 3G. Når 3G kom var d en veldig markant forskjell i hastighet og bruksområder pga hastigheten. I tillegg til 3G har vi også turbo 3G, litt kjappere, så har vi 4G med teoretisk hastighet opp til 80 mb pr sek. D er vesentlig raskere enn internetten de fleste får inn i veggen ;)

Her jeg bor har hverken NetCom eller Telenor noe god dekning så for meg spiller det ingen rolle :rolleyes:

Idag har jeg fått bittelitt slumring, legger jeg henne i nestet eller i sofaen våkner hun raskt og gråter, og så er d påån igjen.

Hun sliter med vond mage..
Uff...husker hvordan det var:rolleyes:
Da får du bare sitte der å lufte puppen da:p

Mannen din tar veldig feil.

D har med hastighet å gjøre.

Edge er et tregere nettverk enn 3G. Når 3G kom var d en veldig markant forskjell i hastighet og bruksområder pga hastigheten. I tillegg til 3G har vi også turbo 3G, litt kjappere, så har vi 4G med teoretisk hastighet opp til 80 mb pr sek. D er vesentlig raskere enn internetten de fleste får inn i veggen ;)

Kan være jeg surrer med hva det var. Er ihvertfall noe som ble kalt 3G før det som nå er 3G kom.

Kan være jeg surrer med hva det var. Er ihvertfall noe som ble kalt 3G før det som nå er 3G kom.

Ja, 3G.

Vi har følgende:
gsm (enkelt talenettverk)
2G (pakkedata, veeeeeldig treg mobildata)
edge (enkelt mobildatanettverk. Tregt men kan brukes til å se på Internett om man har god tid.)
3G (hurtigere mobildata som førte til at telefonen kunne brukes som minipc) også kjent som hsdp ca
Turbo 3G, aka hsdpa, en raskere mobildata som fremdeles er 3G
4g/LTE - enda hurtigere mobildata med teoretisk vesentlig raskere hastighet enn kablet Internett
4G+/LTE+ - foreløpig raskeste mobildata tilgjengelig. Så vidt jeg vet er d kun NetCom som har dette noen plasser.

Back
Topp