Skravletråd :)

Jada, slipper å bruke huet så mye og :D
Skal på etableringskurs :)
Håper jeg er i bedre form i morgen siden det er da det begynner :p
Uff ja, denne tenkinga er slitsom :p

Håper du får noe ordentlig svar snart;) Kjedelig å gå å vente sånn da :(

Ja, det er veldig kjedelig. Spesielt når jeg på en måte har måttet forholde meg fra mnd til mnd, siden vi aldri vet når hun kommer tilbake. Hvis hun da plutselig kommer tilbake, så står jo jeg plutselig uten jobb :(

Kan hun bare holde på sånn da? Hadde jeg vært arb.giver hadde jeg villet vite konkret. Må jo ha noe å forholde seg til, spesielt når det innebærer flere personer.

Nei, egentlig så kan hun ikke det. Spesielt nå som det har gått over 1 år. Arbeidsgiveren er jo lettere frustrert i og med at hun aldri kan planlegge noe særlig, pga hun ikke vet når hun andre kommer tilbake igjen. Hun har jo veldig lyst til å gi meg jobben, men hun må jo få et konkret svar fra hun andre først i såfall, på om hun kommer tilbake eller ikke..

Nei, egentlig så kan hun ikke det. Spesielt nå som det har gått over 1 år. Arbeidsgiveren er jo lettere frustrert i og med at hun aldri kan planlegge noe særlig, pga hun ikke vet når hun andre kommer tilbake igjen. Hun har jo veldig lyst til å gi meg jobben, men hun må jo få et konkret svar fra hun andre først i såfall, på om hun kommer tilbake eller ikke..
Men hva er grunnen da? Etter 1 år borte har hun nok ikke så mye rettigheter.

Det er jo en fin regel som sier at man ikke kan bli sagt opp når man er sykemeldt, men er ganske sikker på at dette endrer seg når det passerer året.
Da vil vedkommende evnt ha krav på arbeidsavklaringspenger istedet..
Vet ikke om sjefen din er klar over dette, men det er kanskje en ide og be henne sjekke ut dette med NAV eller arbeistilsynet? :)

Her er litt info fra arbeidstilsynets side om det kan hjelpe ;)

"Særlig vern mot oppsigelse

Sykdom er ikke grunnlag for oppsigelse det første året man er sykemeldt.

Dersom en arbeidstaker har vært syk i mer enn ett år, gjelder vanlige regler om saklig grunn til oppsigelse. Sykdom kan da under særlige forutsetninger være en saklig grunn til oppsigelse. Arbeidsgiver må i så fall dokumentere at tilrettelegging, omplassering og annet har vært vurdert.

I de tilfeller hvor det er uavklart om arbeidstaker kan komme tilbake i arbeid, må arbeidsgiver begrunne en eventuell oppsigelse med at dette er nødvendig for virksomhetens forsvarlige drift.

Graviditet eller foreldrepermisjon i barnets første leveår er heller ikke saklig grunn til oppsigelse.

Det kan likevel være anledning til å si opp en arbeidstaker mens vedkommende er sykmeldt det første året, gravid eller i foreldrepermisjon dersom arbeidsgiver har en saklig grunn. Et eksempel er nødvendig nedbemanning."

Hentet fra: http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78229

Det er jo en fin regel som sier at man ikke kan bli sagt opp når man er sykemeldt, men er ganske sikker på at dette endrer seg når det passerer året.
Da vil vedkommende evnt ha krav på arbeidsavklaringspenger istedet..
Vet ikke om sjefen din er klar over dette, men det er kanskje en ide og be henne sjekke ut dette med NAV eller arbeistilsynet? :)

Jo sjefen min har nevnt dette faktisk, og hun har sagt at hun har lov til å si henne opp i og med at det har gått over 1 år nå. Men det er vel det jeg må snakke med henne om nå, og høre hva som skjer videre. For min del hadde det jo vært veldig greit å vite hva som skjer framover, om jeg får fast jobb eller om jeg plutselig kan stå uten jobb etterhvert.

Da skal hun over på aap. Rart ikke arb.giver vet dette.

Jo hun har forhørt seg med nav og med arbeidstilsynet, og de sa at hun hadde lov til å si henne opp nå som det har gått 1 år. Men mer enn dette vet jeg ikke. Så tenkte jeg ville ta opp dette med henne en dag, sånn at jeg kan få litt mer klarhet i hva som skjer framover. For det er så kjedelig å gå rundt å ikke vite mer om jobbsituasjonen min framover.

Jo hun har forhørt seg med nav og med arbeidstilsynet, og de sa at hun hadde lov til å si henne opp nå som det har gått 1 år. Men mer enn dette vet jeg ikke. Så tenkte jeg ville ta opp dette med henne en dag, sånn at jeg kan få litt mer klarhet i hva som skjer framover. For det er så kjedelig å gå rundt å ikke vite mer om jobbsituasjonen min framover.
Det er jo slitsomt for godet, spesielt nå når du er gravid.
Synes absolutt du skal ta en prat med henne ja :)

Jo sjefen min har nevnt dette faktisk, og hun har sagt at hun har lov til å si henne opp i og med at det har gått over 1 år nå. Men det er vel det jeg må snakke med henne om nå, og høre hva som skjer videre. For min del hadde det jo vært veldig greit å vite hva som skjer framover, om jeg får fast jobb eller om jeg plutselig kan stå uten jobb etterhvert.

Men siden hun er klar over det, så bør hun jo kanskje gjøre noe med det snart. Både for din og bedriftens del ;)
Snakk med henne så fort du får mulighet :) krysser fingrene for at dere får klarhet i alt snart ;)

Reglene er ihvertfall klare syns jeg, og mye heller i din favør ;)

Da skal hun over på aap. Rart ikke arb.giver vet dette.

Det skal jo være en god begrunnelse for oppsigelse da, og man får vel heller ikke automatisk aap ;) Det holder ikke med å si pga sykdom, men må nok begrunnes i forhold til tilrettelegging osv. Kan jo være at dette er vanskelig også, for at det ikke skal bli oppfattet som veldig negativt.

Er nok ikke bare bare å skrive en oppsigelse vil jeg tro, med mindre sjefen er en kald drittsekk, noe jeg ikke får inntrykk av i denne situasjonen :)

Signaturen min er borte. Til og med der man skriver inn signaturen på appen er borte.

Signaturen min er borte. Til og med der man skriver inn signaturen på appen er borte.

Hm...spesielt! Ingen smart tlf med andre ord :p

Har dessverre ikke noen svar til deg, men kanskje moderator eller administrator kan sjekke om det er noe feil på profilen din? ;)

Hm...spesielt! Ingen smart tlf med andre ord :p

Har dessverre ikke noen svar til deg, men kanskje moderator eller administrator kan sjekke om det er noe feil på profilen din? ;)
Ja, kanskje det. Vet at noen andre også har den feilen...

God morgen :)

Er ikke noe særlig bedre nå, så det ser dårlig ut med bare en båt ihvertfall :p

Holder meg nok hjemme et par dager fra jobb. Sprenger i trynet og fyskisk jobb er ikke den beste kombinasjonen kjenner jeg :o

Hvordan var vakta?
God dag:D
Da er det nok best å holde seg hjemme, ja...masse god bedring:)

Vakten var helt super:D

Back
Topp