Skravletråd

Kan man sjekke hjertelyd hos jordmor? :)
Når jeg var med legen denne uken, syntes hun det var altfor tidlig å høre hjertelyden, jeg er 7+5 idag. Og ho henviste med ikke til Jordmor før i uke 25 :eek:g Var ikke det veeeldig sent? Kan ikke jeg kontakte jordmor selv, og få en time med ho? Og få sjekket hjertelyd med henne istedenfor?
Her er standard en legetime i uke 12, ultralyd i uke 17-19, og jordmor fra uke 24.

Okei da gjør jeg det i morgen :-) Men kan jeg sjekke hjertelyd der også? Så tidlig liksom, eller må jeg ha en grunn for å få høre dt så tidlig i svangerskapet?
Både jordmor og lege kan høre etter hjertelyd. De fleste har doppler, men noen bryker fortsatt metoden. Forrige svangerskap hørte jeg hjertelyden første gang i uke 11. Det at legen ikke sjekket er fordi det ikke er mulig å høre så tidlig i svangerskapet. Kjenner flere som ikke fikk hørt hjertelyd før nærmere uke 16-17.

27.12.14
02.06.10

Både jordmor og lege kan høre etter hjertelyd. De fleste har doppler, men noen bryker fortsatt metoden. Forrige svangerskap hørte jeg hjertelyden første gang i uke 11. Det at legen ikke sjekket er fordi det ikke er mulig å høre så tidlig i svangerskapet. Kjenner flere som ikke fikk hørt hjertelyd før nærmere uke 16-17.

27.12.14
02.06.10
*bruker fortsatt gamle metoden. Hører gjennom en liten tredings de setter på magen...

27.12.14
02.06.10

Hurra :) har hatt mye ligamentsmerter idag når jeg har reist meg og hostet. Ser på det som positivt :D siden jeg ikke har hatt så mye av det ellers .

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

27.12.14
02.06.10
Okei. Jeg bare har sett flere her inne som har fått det så tidlig, så vil jeg også.. Men må nok kanskje vente noen uker da :-)

Okei da gjør jeg det i morgen :-) Men kan jeg sjekke hjertelyd der også? Så tidlig liksom, eller må jeg ha en grunn for å få høre dt så tidlig i svangerskapet?
Det er ikke vanlig å høre hjertelyd så tidlig så jeg tviler på jordmor vil lytte etter det på mange uker. :)

Okei. Jeg bare har sett flere her inne som har fått det så tidlig, så vil jeg også.. Men må nok kanskje vente noen uker da :-)
Det er veldig avhengig av hvordan livmoren er om man kan høre det tidlig og hvor morkaka ligger er også avgjørende. Er man overvektig mener jeg det ofte kan ta enda lenger tid.

27.12.14
02.06.10

Flere enn meg som romler noe sinnsykt i magen?? Enda man har spist. Hvorfor gjør det det?
Det kan være fordi tarmene ikke ligger der de normalt pleier at du legger mer merke til det nå.
Lyden kommer når tarmene bearbeider maten og gasser oppstår fikk jeg forklart en gang. :)

Hva har dere gjort i dag, jenter? :-) fin søndag?
Her har jeg brettet klær (har ikke blitt gjort på lenge), også tatt en opprydding i lekene til guttene til sambo. Føles ut som jeg har sprunget maraton :-b

Eg fikk heller ikkje time hos jordmor før i uke 25 :) Var visst noe nytt de hadde begynt med..

babyjente 27 Juli ♡
Åh? Slik er det ikke i Stavanger :p Jeg fikk jm-time 6.juni, er 15 uker da, men måtte utsette det pga er på ferie. Jeg skal også til legen dagen etter jeg kommer fra ferien så da utsatte jeg det til 11.juli. Så rart at det er så ulikt for oss :p

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 ❤️

Nei jeg har aldri hørt om noen som har fått høre hjertelyden under 10uker på vei. Jeg fikk faktisk høre den 9uker på vei med nr2, men legen trodde jeg var 13/14uker pga livmoren lå så høyt. Men har aldri hørt om leger/jm som prøver å lytte så tidlig altså!!

Skal til jordmor i uke 12 for å ta blodprøver og div.. Var en del prøver som ikke kunne taes før da.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Åh? Slik er det ikke i Stavanger :p Jeg fikk jm-time 6.juni, er 15 uker da, men måtte utsette det pga er på ferie. Jeg skal også til legen dagen etter jeg kommer fra ferien så da utsatte jeg det til 11.juli. Så rart at det er så ulikt for oss :p

Ja sist var eg i uke 14 og så i uke 24 igjen, men d var mye pga ferieavvikling og :)

babyjente 27 Juli ♡

Her er vi en gang i måneden. Jeg går annenhver gang hos lege og jordmor. Skal til legen 15, så da bestiller jeg nok jordmortime rundt 15 juni :)

Men har hørt det er flere steder de ikke har kapasitet til å ta inn så tidlig...

27.12.14
02.06.10

Nei jeg har aldri hørt om noen som har fått høre hjertelyden under 10uker på vei. Jeg fikk faktisk høre den 9uker på vei med nr2, men legen trodde jeg var 13/14uker pga livmoren lå så høyt. Men har aldri hørt om leger/jm som prøver å lytte så tidlig altså!!

Okei, eg har bare lest at noen har fått høre hjertelyden allerede i uke 7. Men jeg får bare vente, er nok det beste :-)

Tror man bare finner senga. Ikke helt i slag i kveld kjenner jeg. Håper ikke jeg blir alt for tett i løpet av natta.
Frister så lite å være syk nå rett før 17 mai gitt.

Back
Topp