Skravletråd

Seriøst? Det er faktisk ikke lov. De SKAL legge til rette for gravide ved sånne arbeidsplasser. Viss de er så lite samarbeidsvillige, ville jeg gått til legen og forklart situasjonen og eventuelt fått aktiv sykemelding. Da har de ikke valg med å legge til rette for deg.
Huff, lykke til kjære deg <3
Er trist å lese at noen går igjennom slikt på jobb....
Det som er problemet her er jo at jeg bare har fast helger, i ukedagene får jeg ekstravakter og har alltid hatt nok så har ikke tenkt noe på det. Men nå, når jeg sliter så kan de bare la vær å gi meg ekstravakter.

Synes det er fryktelig dårlig gjort. Blir jo veldig lei meg! Gruer meg til å gå på jobb hver dag

❤️ Desember 2014 ❤️

Taster på appen :)

Det som er problemet her er jo at jeg bare har fast helger, i ukedagene får jeg ekstravakter og har alltid hatt nok så har ikke tenkt noe på det. Men nå, når jeg sliter så kan de bare la vær å gi meg ekstravakter.

Synes det er fryktelig dårlig gjort. Blir jo veldig lei meg! Gruer meg til å gå på jobb hver dag

❤️ Desember 2014 ❤️

Det er faktisk utrolig dårlig gjort mot deg.
Jeg vet ikke hva rettigheter du faktisk har da, når du er avhengig av at de gir deg vakter...
De kan da ikke seriøst behandle deg slik hele svangerskapet? Da er det en fare for deg og barnet ditt...

Gir deg en god klem :Heartred:Heartred Og håper det ordner seg for deg!!

Det er faktisk utrolig dårlig gjort mot deg.
Jeg vet ikke hva rettigheter du faktisk har da, når du er avhengig av at de gir deg vakter...
De kan da ikke seriøst behandle deg slik hele svangerskapet? Da er det en fare for deg og barnet ditt...

Gir deg en god klem :Heartred:Heartred Og håper det ordner seg for deg!!
Ja, jeg synes det. Mest lyst å få sykemelding hele påsken jeg. Nekter å bli behandla sånn.

❤️ Desember 2014 ❤️

Usj. Jeg kjenner til det der med at de ikke tilrettelegger innen for helseyrket. Det er jo litt ironisk egentlig.
Jeg jobbet innenfor det før jeg også, men så ble jeg plutselig hjertesyk og sykemeldt lenge. Og når jeg skulle prøve meg i jobb igjen , så tilrettelagte de en vakt, resten gadd de ikke , pga mangel på folk. Og da sa jeg rett og slett bare opp. Kunne ikke jobbe sånn .

Desember 2014 spire - etter 6 års prøving!

Usj. Jeg kjenner til det der med at de ikke tilrettelegger innen for helseyrket. Det er jo litt ironisk egentlig.
Jeg jobbet innenfor det før jeg også, men så ble jeg plutselig hjertesyk og sykemeldt lenge. Og når jeg skulle prøve meg i jobb igjen , så tilrettelagte de en vakt, resten gadd de ikke , pga mangel på folk. Og da sa jeg rett og slett bare opp. Kunne ikke jobbe sånn .

Det er ikke bare,bare! Synes det er merkelig. Det er tross alt helseyrket. Gleder meg til å si jeg er gravid så kan de gå rundt med dårlig samvittighet for å ha tvingt meg :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Det er ikke bare,bare! Synes det er merkelig. Det er tross alt helseyrket. Gleder meg til å si jeg er gravid så kan de gå rundt med dårlig samvittighet for å ha tvingt meg :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Hehe ja da kan de få føle litt på det. Men det verste er at jeg tror ikke noe på at de får så mye dårlig samvittighet :-P men er jo lov å håpe :)

Det er godt å ha noen som skjønner hva man går gjennom, takk <3

Forresten, babyverden appen viser 6+0 mens gravid app 5+6? Men samme antall dager er fullgått.

❤️ Desember 2014 ❤️

Det er godt å ha noen som skjønner hva man går gjennom, takk <3

Forresten, babyverden appen viser 6+0 mens gravid app 5+6? Men samme antall dager er fullgått.

❤️ Desember 2014 ❤️

Hmm. Jeg har begge appene og begge de viser 5+1 på meg idag hvertfall.

Hmm. Jeg har begge appene og begge de viser 5+1 på meg idag hvertfall.

Hadde visst bare tatt feil innstilling på gravid app :)

❤️ Desember 2014 ❤️

Nå har jeg pynta litt til påske. Det lille jeg pynter. Stuebordet og kjøkkenbordet. Siste fridagen min idag før søndag.
Nå kommer snart mannen og barna hjem ♡
Skal skrive middagsliste idag så drar jeg å handler senere (best å handle i 19-20 tiden. Lite folk da).
Trenger da middager fra onsdag-mandag. Noen som har forslag? Vet at det blir en dag med hjemmelaga pizza og lammestek på søndag. Så mangler da 4 middager :)

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Men de lammestek er jo gjerne nok til 2 middager. :) Vi lager fiskekaker en dag. To dager med lammestek, muligens grøt en dag og så en god kjøttsuppe :)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hahaha, jeg er helt lik. Jeg lufter som en galning og synes det lukter som kraftig overvektige mennesker bor i dette huset. ( ingen skjønner hvordan det lukter, men det er barndomsminner fra når jeg hadde en kraftig overvektig venninne med en kraftig overvektig familie som bare satt i sofaen og spiste dritt) Får helt åndenød. Også er det sofaen som stinker, og den stinker...STØV. Jeg må ha ny!!

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
Grøss. Me jeg har det sånn her og. Syntes det lukta helt jævlig hjemme så kom en mamma fra barnehagen innom og hun lurte på hva som lukta så godt. Hahaha

God morgen. Eller ikke. Jeg måtte stå opp med minsten idag pga samboer var ute og festet til morgentimene pga det der idiotiske hockeygreiene. Så nå er jeg dritkvalm og har sovet 5timer inatt pga minsten som våknet illsint i 1tiden. Stygt redd for at resten av dagen kommer til å bli ødelagt av dårlig form, og vi har mye vi skal gjøre, reiser i morgen. Idiotmannfolk. Han skal få kjørt seg, jeg sier jeg hadde planlagt å vaske huset før vi drar, så får han ta det.

To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
:(

God morgen :) Da er jeg på jobb igjen, kollegaene er like usamarbeidsvillige som vanlig og jeg er spent på hvordan denne dagen blir :) Har enda en gang fått de tyngste pasientene og beskjeden om at kan jeg ikke ta hva som helst så får jeg la vær å ta vakter

❤️ Desember 2014 ❤️

Huff det er kjipt :( Håper det bedrer seg.

I dag våknet både jeg og gubben med vond hals og jentungen hadde mandler på størrelse med valnøtter. :( Da var det bare å ringe den gode doktoren. Det viste seg å være bare et virus, men i samme slengen måtte jeg jo fortelle legen at jeg var gravid.dama som tok testen sist fortalte meg at den forrige testen min ble positiv rett etter fristen sist og dagens test utelot ingen tvil. Hehe. Men nå skal jeg bytte fastlege så jeg får ikke bestilt time før 2 mai.

Sent from my GT-P3110 using BV Forum mobile app

Midsagsmenyen for påska er satt og handlingen unnagjort. Nå skal vi ikke handle før tirsdag evnt :)

Hvilken dag som blir hva er ikke bestemt men menyen er
Lapskaus
Hjemmelaga pizza
Lammestek
Finnebiff
Pølser/kjøttkake i brunsaus
Seinfrokost med hjemmebakte rundsrykker, eggerøre og bacon

Sløve dager for tiden... Noen som har noen filmer å anbefale? :)

Nå har jeg skrøte på meg at jeg ikke er kvalm. Vel, gjett hva jeg er nå??
Sinnsykt kvalm, og på vei til jobb. Kommer til å bli en laaaang vakt om det ikke gir seg snart. Jeg må bare holde ut. Har jobb fram til søndag nå og det "værste" som er er folk som ringer seg syk i påska. Vanskelig å få tak i folk.

Nå har jeg skrøte på meg at jeg ikke er kvalm. Vel, gjett hva jeg er nå??
Sinnsykt kvalm, og på vei til jobb. Kommer til å bli en laaaang vakt om det ikke gir seg snart. Jeg må bare holde ut. Har jobb fram til søndag nå og det "værste" som er er folk som ringer seg syk i påska. Vanskelig å få tak i folk.

Uff, ingenting som hjelper på kvalmen heller? :confused: På mine tidligere arbeidsplasser har det vært ganske typisk med sykemeldinger rundt påske og jul :p Sinnsykt irriterende! Hvertfall når det er de samme hvert år..

Merkelig lite kvalm her og! Begynner å tro på å spise lite karbo!! Er det alt som skal til dropper jeg gladelig brød, boller, ris og potet!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp