Skravletråd

Jeg føler på kroppen at det ikke er så lenge til fødselen. Det kan godt hende jeg tar feil og det håper jeg egentlig litt også, da moren min skal passe storesøster når jeg skal føde. Jeg håper at mannen kan være litt på sykehuset med med meg og lillesøster også. Moren min har tatt seg fri fra 18.des, lurer på hva vi gjør om det starter før, da vi ikke har noen andre som bor i nærheten som kan passe..
 
Er så rart å ha pakka ferdig fødebagen og skal sette den ut i bilen, sammen med bilstol og skal ha vogna ut i bilen også. Tilfelle han kommer før jul. Å vi skal være i sør i jula. Blir kanskje noen selskap. Å greit å kunne ha med bagen å legge småtten i når han trenger en pause fra all dullinga.
 
Mannen ringte å vekte meg i ste.. han lurte på om ikke vi skulle ha vært på sånn dær vekstkontroll. For det hadde kollegaen hanes og han diskutert i dag. For på vekstkontroll feilet dem med 1 kg. Ungen kom ut 5,8kg.

Jeg lo godt!

Vi får ikke en 5,8 kg baby sier jeg.. så forklarte jeg litt sånn.. å da skjø te han litt mer. Tror han roa seg.
 
Mannen ringte å vekte meg i ste.. han lurte på om ikke vi skulle ha vært på sånn dær vekstkontroll. For det hadde kollegaen hanes og han diskutert i dag. For på vekstkontroll feilet dem med 1 kg. Ungen kom ut 5,8kg.

Jeg lo godt!

Vi får ikke en 5,8 kg baby sier jeg.. så forklarte jeg litt sånn.. å da skjø te han litt mer. Tror han roa seg.


5,8 kg !!!!!!!! Wow... Creds til dama som fikk ut han :p
 
For noen dager siden hadde Lille T virkelig fest i magen og det kjentes ut som hun snudde seg! Før kjente jeg også hikkingen nede v lysken, men nå kjenner jeg det v ribbeina. Kontroll idag og krysser fingrene for at hun ikke har snudd sego_O 37+0
 
For noen dager siden hadde Lille T virkelig fest i magen og det kjentes ut som hun snudde seg! Før kjente jeg også hikkingen nede v lysken, men nå kjenner jeg det v ribbeina. Kontroll idag og krysser fingrene for at hun ikke har snudd sego_O 37+0

Lykke til! :) jeg kjenner hikkikgen godt oppe ved ribbeina, og mini ligger med hodet festa nedover. Håper det samme er tilfellet for deg :)
 
Lykke til! :) jeg kjenner hikkikgen godt oppe ved ribbeina, og mini ligger med hodet festa nedover. Håper det samme er tilfellet for deg :)

Takk :) Regner med at det er det samme her, det er vel sjeldent dem setter seg på rumpa igjen så sent..:)
 
For noen dager siden hadde Lille T virkelig fest i magen og det kjentes ut som hun snudde seg! Før kjente jeg også hikkingen nede v lysken, men nå kjenner jeg det v ribbeina. Kontroll idag og krysser fingrene for at hun ikke har snudd sego_O 37+0

Min ligger med rompa og ryggen på høyre side og hode ned. Kjenner også hikking der kroppen hans er. Så trenger ikke være så mye som har skjedd. Her har min bare bytta side i magen :p
 
Min ligger med rompa og ryggen på høyre side og hode ned. Kjenner også hikking der kroppen hans er. Så trenger ikke være så mye som har skjedd. Her har min bare bytta side i magen :p

Har ofte kjent min også har byttet side, men nå er det liksom helt annerledes. Men håper hun fortsatt ligget med hodet ned :)
 
Var på kontroll hos legen i dag. Symfusemålet hadde flatet ut / ikke vokst siden sist kontroll, men han mente den ikke skulle gjøre det mer nå uansett.. Synes det hørtes rart ut..?:confused: 37+0
 
Last edited:
Håper på fødsel veldig snart nå! På torsdag er jeg i uke 37 og da må hun gjerne komme for min del! Jeg er så klar :D
 
Hvorfor kom energien nå? 1/2 time før jeg skal legge meg... Har vært helt dau i hele dag, og så plutselig *bam*. Jaja, har fått ferdig fødebrevet mitt, pappagave til mannen og diverse andre småting, så nå må småen for alldel bare komme :)
 
Åååh jeg er våken... Skulle ønske jeg kunne si murriger eller rier men jeg får bare ikke sove :( har så vondt i halsen, var veldig hås tidligere idag. Nå har jeg ingen stemme! Blir hvisking hele dagen i morgen tydeligvis.. :( sitter i sofaen og prøver å lindre halsen med en kopp te så får jeg se om det har noe effekt :p

Helt frem til nå har jeg vert så heldig å sove hele nettene uten dobesøk, bare denne uka og sist har det vert mange ganger jeg må opp for å tisse. Tydeligvis en baby som har sunket ned i bekkenet og tar litt plass! :p
 
Jeg fikk beskjed av jordmor når jeg var på fødselskurs for en uke siden, at det er kunn seng til meg, og at mannen må reise hjem å sove. Og at vi ikke får eget rom da dette er nye regler siden det er så lite ledig. Kjenner jeg blir rett og slett lei meg. Vil ikke sove på rom med andre, dette blir vår første og da kjenner jeg at det ville vært best å fått eget rom når alt er så nytt. Og vil ikke at mannen skal reise hjem å sove. Kommer til å prøve å krangle meg til at han skal få sove der, synes dem kan gjøre det litt behagelig for oss, hvertfall vi som er førstegangsfødende.
Hvordan er det med dere? Har jordmor sagt noe om dette?
 
Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg er alene hjemme og er ikke så veldig handy av meg. Men hvordan henger man opp julestjerne i vinduet? Må man bruke sånn krok? :p
 
Kanskje litt dumt spørsmål, men jeg er alene hjemme og er ikke så veldig handy av meg. Men hvordan henger man opp julestjerne i vinduet? Må man bruke sånn krok? :p
Jeg har brukt en sånn tynn spiker, da jeg ikke har gardinstang der. :p Det er en sånn plastikkdings på ledningen som henges opp på spikeren. :p
 
Jeg fikk beskjed av jordmor når jeg var på fødselskurs for en uke siden, at det er kunn seng til meg, og at mannen må reise hjem å sove. Og at vi ikke får eget rom da dette er nye regler siden det er så lite ledig. Kjenner jeg blir rett og slett lei meg. Vil ikke sove på rom med andre, dette blir vår første og da kjenner jeg at det ville vært best å fått eget rom når alt er så nytt. Og vil ikke at mannen skal reise hjem å sove. Kommer til å prøve å krangle meg til at han skal få sove der, synes dem kan gjøre det litt behagelig for oss, hvertfall vi som er førstegangsfødende.
Hvordan er det med dere? Har jordmor sagt noe om dette?
Såvidt jeg vet er det veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Hvor er det du skal føde? Jeg har fått beskjed om å regne med at mannen blir sendt hjem (Haukeland, Bergen), men vet at de har en del familierom, og prioriterer ofte førstegangsfødende der den første natta på barsel. Så jeg satser steinhardt på at jeg er den eneste som føder når jeg går igang, og at vi dermed får familierom. Ellers vil jeg grine meg til tidlig hjemreise og jordmor hjem heller enn å ligge alene på sykehuset, men dette forutsetter at fødselen var ukomplisert og at baby tar brystet med en gang og ikke har gulsot +++
 
Såvidt jeg vet er det veldig forskjellig fra sykehus til sykehus. Hvor er det du skal føde? Jeg har fått beskjed om å regne med at mannen blir sendt hjem (Haukeland, Bergen), men vet at de har en del familierom, og prioriterer ofte førstegangsfødende der den første natta på barsel. Så jeg satser steinhardt på at jeg er den eneste som føder når jeg går igang, og at vi dermed får familierom. Ellers vil jeg grine meg til tidlig hjemreise og jordmor hjem heller enn å ligge alene på sykehuset, men dette forutsetter at fødselen var ukomplisert og at baby tar brystet med en gang og ikke har gulsot +++
Jeg skal føde i Førde, Sogn og FjordAne. Jeg er usikker på hvor mange familierom dem har her, men jeg håper vi blir litt prioritert siden vi er førstegangsfødende. Vil ikke sove der alene uten mannen min. Vi får satse på at vi er heldige, og at fødsel går fint, og baby tar bryst med det samme og ingen gulsot :)
 
Back
Topp