Mitt beste råd/tips er å ta det som det kommer. Hvis baby har kommet så kan det være du føler deg fin nok i formen til å ville dra i stort juleselskap.
Vi bor 20min fra sykehuset, og derfor virker gjerne ikke 35min så veldig langt borte for min del. Det hender jo at folk har styrtfødsler, men det er såpass sjelden at jeg ikke ville tenkt så mye på det.. Er ikke bra å gå å bekymre seg for mye rundt fødsel, da blir det jo til at man ikke kan gjøre noe som helst i ukene rundt fødsel.
Jeg ville sett an formen dagene før fødsel og heller kjørt den lille biten til svigermoren din om ingenting tilsier baby er rett rundt hjørnet, og heller kjørt hjem igjen om du ikke vil sove der.
Selv begynte riene torsdagskveld her og var av og på, men vi dro ut å spiste på restaurant på lørdagen(var jo ikke så vondt og kom ikke så ofte) pluss at mine trege venninner arrangerte babyshower for meg søndagen(dagen før termin) hvor jeg satt med vonde rier hvert kvarter
dro opp på sykehuset søndagsnatt og han var ute mandagsmorgen. Så jeg tror det handler mye om hva du selv føler for når du er oppi situasjonen selv.
Med nr2 sendte jeg til og med samboer ut på fest bare noen dager før termin(drakk bare noen øl) fordi jeg følte meg veldig avslappet på at ingenting kom til å skje. Men jeg var også litt der at jeg var så drittlei at jeg tenkte det var typisk at fødselen starta når det ikke passa. Som hvis sambo var på fest. så jeg sendte han litt i håp om at det skulle begynne
Så ikke stress over det, bare gi beskjed til svigermor at dere kommer til å ta det litt som det kommer når det nærmer seg, så du selv får kjenne på hva du orker og føler for
To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14