Skravletråd

Noen av dere som har begynt og tenke på strekkmerker og forebygging? :) jeg mener det som skal komme kommer uansett, men sambo mener bastant at viss vi smører magen minst 1 gang hver dag så slipper man kanskje :p han kjøpte en sånn bio oil til meg, men den var det en sånn olje i jeg har lest at gravide ikke skal ha, så jeg tør ikke bruke den :p noen anbefalinger?? :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)

Noen av dere som har begynt og tenke på strekkmerker og forebygging? :) jeg mener det som skal komme kommer uansett, men sambo mener bastant at viss vi smører magen minst 1 gang hver dag så slipper man kanskje :p han kjøpte en sånn bio oil til meg, men den var det en sånn olje i jeg har lest at gravide ikke skal ha, så jeg tør ikke bruke den :p noen anbefalinger?? :)

Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)
strekkmerker har jeg fra før så.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg kjøpte meg akkurat Burt's bee belly butter for å forebygge strekkmerker, hørt mye bra om selve merket, men har ikke lest så mye om erfaringene, men blir spennende å se da :D

Jeg har blandet min egen strekkmerkeolje. Søsteren min anbefalte Weleda sin, men den var så dyr, så jeg fant hovedingrediensene i den, pluss litt andre oljer det sto om på nett, og har blandet en godluktende olje selv. Brukte Jojobaolje, Mandelolje, Kokosolje og litt olivenolje, og tilsatt litt massasjeolje for luktens del. Det gjenstår å se om det funker, men foreløpig smører jeg meg hvertfall en gang om dagen.

Strekkmerker oppstår jo i de nedre hudlagene - og oljer og kremer, de når ikke helt ned dit. Så hvis noe i beste fall skal fungere, så tenker jeg at det må komme innenfra - omega 3 kanskje? Men jeg har også kjøpt en deeeeilig fet bodylotion - men mest fordi det er deilig:-):-)

Strekkmerker oppstår jo i de nedre hudlagene - og oljer og kremer, de når ikke helt ned dit. Så hvis noe i beste fall skal fungere, så tenker jeg at det må komme innenfra - omega 3 kanskje? Men jeg har også kjøpt en deeeeilig fet bodylotion - men mest fordi det er deilig:-):-)
bruker også mest bodylotion for det lukter godt og er deilig :)

Jeg smører med Burt's beeg belly butter fordi det skal være så naturlig og bra. :) Virker sikkert ikke mot strekkmerker, men da vet jeg iallefall at jeg gjorde det jeg kunne. :P Tror også det er litt genetisk, og min mor fikk ingenting. Så kan man jo håpe. ;) Uansett så overlever jeg litt strekkmerker, har allerede på lårene etter tenårene. :P

Jeg fikk MASSE strekkmerker i de to første svangerskapene. I de to siste fikk jeg ingen nye men kanskje ikke så rart. Var vel ikke mer hud som kunne sprekke :p

♡ Venter en skatt i Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Jeg smurte meg morning og kveld i det førsta svangerskapet med olja og fuktighetskrem. Slapp ikke unna. I det andra svangerskapet gjorde jeg ingenting og fikk ikke noe mer.

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Da tar denne jenta kvelden :) Ha en god natt alle sammen når den tid kommer :)

Da tar denne jenta kvelden :) Ha en god natt alle sammen når den tid kommer :)
Heldiggris! Trøtt i rygg, bekken og bein mem enda over 1 time igjen av arbeidsdagen.. gleder meg til å krype under dyna når min tid kommer :) Sov godt :)

Heldiggris! Trøtt i rygg, bekken og bein mem enda over 1 time igjen av arbeidsdagen.. gleder meg til å krype under dyna når min tid kommer :) Sov godt :)

Var godt å krype under dyna ja. Men sola står på soveroms vinduet så er varmt selv om vinduet er oppe.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Helsikkes billappen! Har kun teori og oppkjøring igjen, men har hatt en laaaang pause, så det er skikkelig tiltak å starte igjen! Har lovd samboeren min at jeg skal ha klart teorien før vi reiser til Hellas 6.august. Og helst skulle jeg ha fått dato for oppkjøring også, men om jeg bare klarer denne teorien først så er jeg egentlig fornøyd. Har prøvd en gang tidligere og hadde 2 feil for mye, så jeg vet at jeg egentlig ikke trenger å lese så mye heller, for jeg kan jo ganske mye :p

Helsikkes billappen! Har kun teori og oppkjøring igjen, men har hatt en laaaang pause, så det er skikkelig tiltak å starte igjen! Har lovd samboeren min at jeg skal ha klart teorien før vi reiser til Hellas 6.august. Og helst skulle jeg ha fått dato for oppkjøring også, men om jeg bare klarer denne teorien først så er jeg egentlig fornøyd. Har prøvd en gang tidligere og hadde 2 feil for mye, så jeg vet at jeg egentlig ikke trenger å lese så mye heller, for jeg kan jo ganske mye :p
sliter med akuratt det samme, dro fram teoriboka igår.

Heia! Jeg rakk akkurat ikke å kjøre opp før førstemann ble født, og sleit hele mammapermen med å forberede meg til ny oppkjøring. Rakk det AKKURAT før det satte igang med ekstrem svangerskapskvalme pga lillesøster. Hadde jeg ikke rukket det da, hadde jeg sikkert ikke hatt den enda... Håper det går bra for dere! Det er noe drit, og ikke minst noe dyrt drit. Men OI så deilig når det er på plass:-)

bare jeg har ikke så god tro på meg selv

Uff, når jobb frister minst i verden..

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp