Skravletråd

Da har jeg kommet hjem fra første møte med fosterdiagnostikk, Der fikk jeg vite et tidlig ultralyd hadde regnet ut første dag på siste men er fremskyndet med 3 dager etter ultralyd i uka 8..
Jaja, da er det jo mulig termin blir flyttet noen dager frem da ? :)
Venter nå da på time til ultralyd ifm fosterdiagnostikken :)

Det der er såååå ubehagelig. Det er et av de minst hyggelige bivirkningene ved graviditeten.
Jeg anbefaler å kickstarte dagen med havregrøt. Det er supert for fordøyelsen! I tillegg til masse væske og bevegelse.
Ellers har jeg hørt at det er fint med linfrø. Tørket frukt skal være bra for å få fart på magen, og jeg sverger til biola nå som jeg er gravid.
Jeg tenker summen av alt det burde hjelpe!

Kanskje jeg skulle gå å lage meg havregrøt..
Det er det lenge siden jeg har spist :)

Det ble to skiver og en kopp koffeinfri kaffe.

Nå tror jeg jaggu jeg må pakke bag'en for helgen om vi skal komme oss avgårde. :)
Ramler kanskje innom etterhvert..

Men til de jeg ikke ser på noen dager, ha en riktig god helg!

Da har jeg og samboeren vært å sett litt på barnevogn, og emmaljunga vognene var jo helt nydelige! Enda finere i virkeligheten enn på bilder. Så nå gleder jeg meg bare til vi skal gå til innkjøp :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg kløøøør i fingrene etter å fortelle folk :-) Vil vente til jeg er nådd 12 uker.
Hva mener dere, ville dere ventet lengre eller går det greit å si det når man er 12 uker? :-)

Jeg kløøøør i fingrene etter å fortelle folk :-) Vil vente til jeg er nådd 12 uker.
Hva mener dere, ville dere ventet lengre eller går det greit å si det når man er 12 uker? :-)

Vi hadde også tenkt til å vente til uke 12, men vi faila litt der :p Har fortalt det til nærmeste familie og venner :p

Vi hadde også tenkt til å vente til uke 12, men vi faila litt der :p Har fortalt det til nærmeste familie og venner :p
Hehe ja det er så vanskelig å vente :p
Vi har sagt det til familie. Men ingen andre.

Men har ett dilemma, i mårra skal jeg på ett møte, har kanskje fått meg ny jobb. Men tørr ikke si at jeg er gravid. Kan jeg vente litt eller bør jeg si det før eg skriver kontrakt? Liiveredd for å ikke få jobben viss jeg sier det, men samtidig redd de blir sur viss jeg forteller det nesten rett etter jeg er begynt.. :/

Hehe ja det er så vanskelig å vente :p
Vi har sagt det til familie. Men ingen andre.

Men har ett dilemma, i mårra skal jeg på ett møte, har kanskje fått meg ny jobb. Men tørr ikke si at jeg er gravid. Kan jeg vente litt eller bør jeg si det før eg skriver kontrakt? Liiveredd for å ikke få jobben viss jeg sier det, men samtidig redd de blir sur viss jeg forteller det nesten rett etter jeg er begynt.. :/
Jeg er også i jobbsøkerfasen/oppstart i ny jobb, og jeg sier ingenting før jeg har skrevet under på kontrakt :) Det er jo ikke noe de spør om heller så :)

Jeg er også i jobbsøkerfasen/oppstart i ny jobb, og jeg sier ingenting før jeg har skrevet under på kontrakt :) Det er jo ikke noe de spør om heller så :)
Okei :-)
Hvor lenge har du tenkt å vente med å si det etter du har fått jobb?
Jeg lurte på å vente rundt 2 uker kanskje. Kan ikke vente lengre for har begynt å få mage.

Er ikke trøtt i det hele tatt..
Vil ikke sove i det hele tatt ... Lov å tro det i allefall * gjespe* :P

Jeg kløøøør i fingrene etter å fortelle folk :) Vil vente til jeg er nådd 12 uker.
Hva mener dere, ville dere ventet lengre eller går det greit å si det når man er 12 uker? :)
Er ikke bare du som klør i fingra om å fortelle det nei...
Var på ultralyd igår, er etter menstermin 12+6 i dag, men de mente at etter utralyd ville det sette termin 4 dager frem..
Så nå klør det hvertfall i munn etter å fortelle det <3

ååååå... fikk lyst på boller :o

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Får henge med her og. Tenkte jeg skulle lese gjennom tråden, men fant fort ut at det blir det ikke når jeg ser hvor mange sider det er. Venter nr. 3 her. Fikk vite at det var ei jente vi venter, så da har vi nesten alt utstyr på plass. Mangler vel kun base til bilsete og beggen til vogna av det dyre. Basen kjøper vi i Tyskland i sommer. Har maxi kosi sete fra før. Så vi kjøper duo basen eller hva det heter. Er den basen som kan brukes både til babysete og sete etterpå er planen. I kveld eller i mårå så skal jeg hive meg over babyklærne å se hva jeg har og hva som trengs.

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Okei :)
Hvor lenge har du tenkt å vente med å si det etter du har fått jobb?
Jeg lurte på å vente rundt 2 uker kanskje. Kan ikke vente lengre for har begynt å få mage.
Kommer til å si det når jeg er der å skriver under på kontrakten :) Jeg begynner ikke i jobb før i august og da blir det for sent å si det :)

Kommer til å si det når jeg er der å skriver under på kontrakten :) Jeg begynner ikke i jobb før i august og da blir det for sent å si det :)
Sier du det rett etter du har skrevet under på kontrakten da eller?
Ja blir kanskje for lenge å vente til august ja :p
Jeg har litt mage Fra før og nå føler jeg det ser ut som jeg er 5-6 Mn på vei og er bare rett under 3. Så føler jeg burde si det kanskje ett par uker etter jeg har skrevet kontrakt. Men må først få jobben da, får svar på torsdag :-)
Er så redd di blir sur på meg jeg :o Har litt lyst å si det når eg skriver kontrakt også men vet ikke hvordan jeg skal si det isåfall... Dilemma! Mottar gjerne råd hehe :-)

Sier du det rett etter du har skrevet under på kontrakten da eller?
Ja blir kanskje for lenge å vente til august ja :p
Jeg har litt mage Fra før og nå føler jeg det ser ut som jeg er 5-6 Mn på vei og er bare rett under 3. Så føler jeg burde si det kanskje ett par uker etter jeg har skrevet kontrakt. Men må først få jobben da, får svar på torsdag :)
Er så redd di blir sur på meg jeg :eek: Har litt lyst å si det når eg skriver kontrakt også men vet ikke hvordan jeg skal si det isåfall... Dilemma! Mottar gjerne råd hehe :)
Enten rett etter eller rett før :) Kommer hvertfall til å si det på det møtet :) De aller fleste blir ikke sure, men sitter med dårlig samvittighet selv jeg.. :/ Litt kjedelig situasjon, men hva skal man gjøre? Kan ikke gå arbeidsledig heller bare for å skåne arbeidsgiver :P Jeg kommer bare til å si at "forresten så er jeg gravid med termin i desember" :) Det er jo greit for de å vite tidligest mulig for å finne vikar :)

Enten rett etter eller rett før :) Kommer hvertfall til å si det på det møtet :) De aller fleste blir ikke sure, men sitter med dårlig samvittighet selv jeg.. :/ Litt kjedelig situasjon, men hva skal man gjøre? Kan ikke gå arbeidsledig heller bare for å skåne arbeidsgiver :p Jeg kommer bare til å si at "forresten så er jeg gravid med termin i desember" :) Det er jo greit for de å vite tidligest mulig for å finne vikar :)
Okei :-) Ja er nesten umulig å ikke sitte med dårlig samvittighet. :/ Men som du sier, vi kan ikke gå uten jobb. Jeg lurer på å bare si " Forresten, jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med termin i desember." Blir jo løgn å si jeg nettopp fant det ut ,menmen :p

Okei :) Ja er nesten umulig å ikke sitte med dårlig samvittighet. :/ Men som du sier, vi kan ikke gå uten jobb. Jeg lurer på å bare si " Forresten, jeg har nettopp funnet ut at jeg er gravid med termin i desember." Blir jo løgn å si jeg nettopp fant det ut ,menmen :p
Hehe, de kan jo ikke vite hva som er sant eller ikke :)

Okei jeg blir litt stressa og redd.
Har siden igår hatt litt verking i underlivet, og noe som kjennes ut som stråling ned i der. Gjør vondt og er ubehagelig. :( noen som har opplevd det før, er det ufarlig eller vanlig når.man er gravid?

Back
Topp